T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Patryku, jak idą jak nie idą?
Z uniwersalnej maty idą 2 kabelki.
Mam dorabiać brakujące dwa?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Ja bym próbował jakoś zaadoptować tam termistor...


Ostatnio edytowano niedziela, 29 stycznia 2017, 10:40 przez Patrick, łącznie edytowano 5 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Patrick napisał(a):
Ja bym próbował jakoś zaadoptować tam termistor...

Ja też bym próbował, tylko JAK?
:P


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:53 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Grzane fotele są niezdrowe. Zwłaszcza dla facetów ;)


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
slimak napisał(a):
Grzane fotele są niezdrowe. Zwłaszcza dla facetów ;)

Ja żonie chcę zamontować ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 11:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
slimak napisał(a):
Grzane fotele są niezdrowe. Zwłaszcza dla facetów ;)

Chyba, że ktoś już ma trójkę dzieci i nie planuje powiększać rodziny a ma za to problemy z kręgosłupem :)


Ostatnio edytowano niedziela, 29 stycznia 2017, 11:47 przez czoper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 11:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na problemy ze stawami jest najlepsza krioterapia a nie wygrzewanie ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 11:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
mam caravelle z 2000r, model 2001. Mam 2 kostki: 4 pinową do której podpięta jest mata siedziska i termistor, oraz 2 pinową która łączy matę siedziska z matą z oparcia. żeby nie było za łatwo, to kostka 4pinowa jest podpięta kablem 3pinowym, bo masy są później wspólne (dlatego pomiar termistora przez tą przedłużkę jest przekłamany).

co do podłączenia nieoryginalnych mat to nie wydaje mi się żeby to było możliwe. Regulacja temperatury odbywa się przez kontroler we włączniku. Nie wiem czy przez PWM czy jakoś inaczej, ale zmiana rezystancji maty na pewno będzie miała wpływ na grzanie. Jak będzie za chłodno to pół biedy, ale w drugą stronę... sadzone.
Maty uniwersalne mają mniejszą wydajność, z reguły masz tylko 2 biegi grzania, przez rezystory. nie przerywają grzania tak jak oryginał tylko grzeją ciurkiem, mocniej lub słabiej.



Za ten wpis autor garbaty podziękował: rafflex (niedziela, 29 stycznia 2017, 12:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 12:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Rafale, a skąd przekonanie, że w tych matach jest coś więcej niż tylko jakiś wyłącznik termiczny, na upartego dający się nazwać termostatem?
Takie coś co jest np. w suszarce do włosów, żeby się nie spaliła jak się przytka przewiew.

Zrób tak:
wydłub jeden wyłącznik z deski i podłącz do aku na stole tak jak na schemacie, czyli:
- dwie maty (oparciowa i siedzeniowa) w szereg
- jeden wolny koniec mat do masy (minusa aku)
- drugi wolny koniec mat do pinu 2 (na schemacie!) wyłącznika
- miedzy pin 3 a masę włącz potencjometr liniowy 15-20 kiloomów (za kila złotych ze sklepu elektronicznego) i ustaw go na największą oporność
- piny 5 i 4 do plusa
- pin 6 do masy

potem wciśnij guzik na przycisku i namacnie obserwuj co się dzieje i jak na temperaturę mat wpływa kręcenie potencjometrem
Z racji zawodu wiesz, że układy grzewcze mają sporą bezwładność więc uzbrój się też w cierpliwość :)

na koniec zamelduj nam co wyszło



Za ten wpis autor Adampio podziękował: rafflex (niedziela, 29 stycznia 2017, 12:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 12:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Adampio napisał(a):
Rafale, a skąd przekonanie, że w tych matach jest coś więcej niż tylko jakiś wyłącznik termiczny, na upartego dający się nazwać termostatem?
Takie coś co jest np. w suszarce do włosów, żeby się nie spaliła jak się przytka przewiew.


No tak, tej pewności nie mam.
I może być tak jak sugerujesz, że jest to zabezpieczenie przed przegrzaniem.


Adampio napisał(a):
Zrób tak:
wydłub jeden wyłącznik z deski i podłącz do aku na stole tak jak na schemacie, czyli:
- dwie maty (oparciowa i siedzeniowa) w szereg
- jeden wolny koniec mat do masy (minusa aku)
- drugi wolny koniec mat do pinu 2 (na schemacie!) wyłącznika
- miedzy pin 3 a masę włącz potencjometr liniowy 15-20 kiloomów (za kila złotych ze sklepu elektronicznego) i ustaw go na największą oporność
- piny 5 i 4 do plusa
- pin 6 do masy

potem wciśnij guzik na przycisku i namacnie obserwuj co się dzieje i jak na temperaturę mat wpływa kręcenie potencjometrem...
na koniec zamelduj nam co wyszło

Pewnie na tym się skończy, że będę przeprowadzał eksperymenty, ale chyba już w tym "sezonie grzewczym" nie dam rady się z tym uporać.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 23:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
aż zobacze ile kabli w kostce mam pod fotelami


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 17:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Wróciłem do tematu grzanych foteli.

Po poszukiwaniach i rozważeniu wszystkich "za" i "przeciw" zdecydowałem się na montaż oryginalnych mat od T-4.

Na chwilę obecną jestem w posiadaniu mat na obydwa fotele i teraz po wstępnym sprawdzeniu kompletu na jeden fotel okazuje się, że oparcie mi grzeje, a siedzisko niestety nie.
Będę z tym walczył, ale na razie mam jeszcze pytanie z zakresu elektryki.
Gdzie podłączyć koniec kabelka, który jest oznaczony na poniższym schemacie jako "Entlastungsrelais"?
Załącznik:
Entlastungsrelais.jpg


Na schemacie, który wcześniej zamieszczał Probe wygląda to tak:
Załącznik:
J339.jpg


Co to jest to J339?
W opisie do schematu jest "J339 - X contact relief relay II, above the relay plate"
A po polsku to co to znaczy?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 18:12 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
J339 czyli X-kontakt to przekaźnik, który w momencie pracy rozrusznika rozłącza odbiorniki o dużym poborze prądu. Wygląda na to, że grzane fotele też są odłączane przy rozruchu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 18:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
A w skrzynce bezpieczników to gdzie to będzie?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 19:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Z przekaźnika z pinu bezpiecznika od grzanych luster/szyb jest pociagnięty drugi kabelek do bezpiecznika foteli.



Za ten wpis autor Patrick podziękował: rafflex (poniedziałek, 6 listopada 2017, 21:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Pójdę po nitce do kłębka i zobaczę gdzie to jest podłączone.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 22:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
rafflex napisał(a):
Co to jest to J339?
W opisie do schematu jest "J339 - X contact relief relay II, above the relay plate"
A po polsku to co to znaczy?

W tłumaczeniu z angielskiego to jest: drugi ("II") przekaźnik X-contact, czyli taki który odłącza odbiorniki "po stacyjce" podczas odpalania. A że on jest drugi to nie jest w skrzynce (tam jest X-contact pierwszy) a nad tą skrzynką, tak jak większość tzw. opcji dodatkowych



Za ten wpis autor Adampio podziękował: rafflex (wtorek, 7 listopada 2017, 10:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 01:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Podłącz pod 8 pin tego przekaźnika http://t4-wiki.de/wiki/Relais_J339_(Entlastungsrelais_II_f%C3%BCr_X-Kontakt) .



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: rafflex (wtorek, 7 listopada 2017, 10:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 10:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Dzięki.
Mam właśnie taki przekaźnik (53) dołożony nad głównym panelem z przekaźnikami. (Einbauort ab MJ1999)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 stycznia 2018, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 grudnia 2017, 18:39
Posty: 4
model: Multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Od 2 miesięcy pracuję przy restauracji multivana z 1996 roku i po oddaniu siedzeń do tapicera okazuje się, że maty grzewcze są porwane. Czy można zastąpić je zamiennikami pod istniejącą instalację. Wtyczka 6pin.
W serwisie dostępne są maty oparcia i w zaporowej cenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB