T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 sierpnia 2012, 19:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Pytanie mam następujące: czy mogę jeździć bez jednego wentylatora? Wyjąłem go ponieważ się zatarł, więc i tak już wcześniej nie działał, ale pytanie czy z wypięta wtyczka od jednego nie będzie wpływała na pracę drugiego (drugi sprawny, załączał się)? Da rade tak pojeździć zanim kupię nowy?

Pytanie jeszcze takie: czy z powodu tego, że się zatarło łożysko (głośno chodził, piszczało, potem w ogóle przestał działać, a jak go już wyjąłem to ciężko nim zakręcić ręcznie), mogło coś jeszcze się zepsuć? Bezpieczniki sprawdzałem, całe.

Przy okazji, czy ktoś mógłby wrzucić jeszcze raz ten spis co się wyżej nie wyświetla - jaki wentylator do jakiego modelu szedł?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 sierpnia 2012, 23:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Johnny napisał(a):
Pytanie mam następujące: czy mogę jeździć bez jednego wentylatora? Wyjąłem go ponieważ się zatarł, więc i tak już wcześniej nie działał, ale pytanie czy z wypięta wtyczka od jednego nie będzie wpływała na pracę drugiego (drugi sprawny, załączał się)? Da rade tak pojeździć zanim kupię nowy?
W naszym klimacie czyli do 35* na zewnątrz spokojnie da rade bez klimy, a z klimą ta się sama obroni, bo ją odłączy i wrzuci trzeci bieg w razie potrzeby.
Johnny napisał(a):
Pytanie jeszcze takie: czy z powodu tego, że się zatarło łożysko (głośno chodził, piszczało, potem w ogóle przestał działać, a jak go już wyjąłem to ciężko nim zakręcić ręcznie), mogło coś jeszcze się zepsuć? Bezpieczniki sprawdzałem, całe.

Czasem mógł paść sterownik wentylatorów (ten na pasie przednim przed akumulatorem), podłącz sprawny wentylator pod wtyczkę tego upalonego, jeżeli będzie działał znaczy że jest wszystko OK
Johnny napisał(a):
Przy okazji, czy ktoś mógłby wrzucić jeszcze raz ten spis co się wyżej nie wyświetla - jaki wentylator do jakiego modelu szedł?
Nie widziałem takiego opisu, ale z tego co wiem, jest kilka rodzai mocy silników wentylatorów, odczytaj z tego uszkodzonego jaką moc miał i kup taki sam (choć jak będą różnej mocy nie będzie to jakimś wielkim uchybieniem ;) ).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 sierpnia 2012, 23:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Nowy wentylator założony, wszystko hula jak należy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2012, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jako że miałem też przygodę z wentylatorami mogę obalić mit 3biegów, są tylko 2 biegi i koniec,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 19:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
chemik211 napisał(a):
Jako że miałem też przygodę z wentylatorami mogę obalić mit 3biegów, są tylko 2 biegi i koniec,


w dieslu z klimatyzacją jest trzeci bieg, nie wiem jak w benzynie ( wystarczy poczytać kilka tematów o wentylatorach, jakoś kilka osób ma trzeci bieg )
więc nie bądź taki stanowczy w swych sądach na podstawie tylko rozbierania swojego samochodu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 23:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobi napisał(a):
chemik211 napisał(a):
Jako że miałem też przygodę z wentylatorami mogę obalić mit 3biegów, są tylko 2 biegi i koniec,


w dieslu z klimatyzacją jest trzeci bieg, nie wiem jak w benzynie ( wystarczy poczytać kilka tematów o wentylatorach, jakoś kilka osób ma trzeci bieg )
więc nie bądź taki stanowczy w swych sądach na podstawie tylko rozbierania swojego samochodu

Klimatronika i całą wiązkę mam z Diesla i nie ma 3biegów, weź sobie na spokojnie przeanalizuj pracę i się przekonasz, ten niby 3bieg to tylko i wyłącznie rozłączenie kompresora klimatyzacji przy czym prędkość wentylatorów nie wzrasta


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2012, 00:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
oprócz wiązki potrzebujesz jeszcze odpowiedni sterownik wentylatorów
dwa cytaty z innego tematu dość jasno dowodzące o co chodzi:
kentos napisał(a):
własnie rozebrałem sterownik wentylatorów - po oględzinach i próbach ustaliłem....
1. T1 --wolne obroty wentylatora przez opornice-- klima i 1 bieg chlodzenia -po zmostkowaniu na wtyczce chlodnicy
2. T2 -- 2 bieg wentylatorów i znacznie szybsze obroty --> po zmostkowaniu na wtyczce chłodnicy
3. T3 -- całkowita petarda wentylatorów --huragan w srodku --- co ten bieg załancza nie wiem !!! ??? i tu prosze o podpowiedż


Kenobi napisał(a):
na trzeci stopień wentylatory włącza włącznik termiczny F165 klimatyzacji (włącza przy 112C, wyłącza przy 108C) jest on zintegrowany z wyłącznikiem F163 który w przypadku nie wychłodzenia się układu nawet na trzecim biegu rozłącza klimę w ogóle


a inną sprawą jest to, że nie po raz pierwszy piszesz nie prawdę upierając się, że tak jest opierając się tylko na swoim wycinkowym doświadczeniu mimo tego, że kilka osób twierdzi inaczej ( nie wypominając, tak na szybko to samo było z dwójką i jedynką w nr VIN )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2012, 08:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobil akurat co do wentylatorów to mnie znajomego elektryka wypowiedz zainteresowała który z reszta też miał t4, i dlatego twierdzę weź sobie na spokojnie przeanalizuj działanie wentylatorów a później pisz to co piszesz, są dwa biegi


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2012, 09:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
chemik211 jesteś w błędzie, reszta jest opisana wyżej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2012, 20:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
mikoli napisał(a):
chemik211 jesteś w błędzie, reszta jest opisana wyżej.

Nie ma szans, zwłaszcza że ostatnio miałem problemy stąd głębsze zainteresowanie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB