T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 21:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Cytuj:
Można wyłączyć, jednak włączać na obrotach nie polecam, zapewne pasek będzie szybciej się kończył, bo pompa klimy mocno go szarpnie.


Nie wiem czy tak ma byc ale u mnie na kole pasowym sprezarki jest zamontowane elektrosprzeglo i zalacza sie ono po wlaczeniu klimy co jakis czas,wtedy niby na obrotach tez moga wystepowac szarpniecia


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kolego to sprzęgło załącza się w momencie włączenia klimy (a nie co jakiś czas) bo to ono właśnie ją włącza. Powoduje sprzęgnięcie koła pasowego z wałkiem kompresora.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Tylko ze u mnie po wlaczeniu klimatyzacji (manualnej)zalacza sprezarke co jakis czas i nie chodzi ona ciagle
Myslalem ze ma to dzialac jak agregat w lodowce,jak schlodzi czynnik do odpowiedniej temperatury to agregat sie wylacza
Klima wyglada na zalozona oryginalnie ale byc moze cos z nia jest nie tak,dlatego pytam


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kompresor nie powinien się rozłączać, powinien pracować cały czas po włączeniu. Jak masz na dworze 30 stopni to po wyłączeniu agregatu po kilku sek. wiało by gorącym powietrzem.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 09:09
Posty: 27
model: T4 Multivan
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jeżeli ciśnienie w układzie będzeie za duże to czujnik rozłącza sprzęgło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
To znaczy ze ktos u mnie za duzo czynnika naladowal,czy jest prawidlowo i rozlaczaczanie sprezarki jest normalne?
W lecie po wlaczeniu klimy zawsze dmucha zimne i nigdy po rozlaczeniu sprezarki przez sprzeglo nie zauwazylem wzrostu temperatury z nawiewow


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 09:09
Posty: 27
model: T4 Multivan
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Wydaje mi się że to normalny objaw i nie ma się czym przejmować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
FocusMED napisał(a):
Kompresor nie powinien się rozłączać, powinien pracować cały czas po włączeniu. Jak masz na dworze 30 stopni to po wyłączeniu agregatu po kilku sek. wiało by gorącym powietrzem.

W t4 masz rację ale w większości pojazdów sprzęgło się załącza i rozłącza non stop


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Być może ja mam klimę w T4 i golfie III i w obydwu jak się załączy to działa cały czas z tym że moje samochody są z zabudową medyczną mocno modyfikowane więc może klima tez. Kompresor w T4 nie jest taki jak fabryczny, siedzi tam taka locha wielka i ma w sumie 3 parowniki do ogarnięcia. Z kolei w 2.4D mam klimę elektryczną na dachu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 22:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
W T4 klimę rozłącza na luzie jak robiłem sobie przygazówki i przy ostrym ruszaniu, ale klimę zapina dopiero jak silnik spada z obrotów (przy przełączaniu na dwójkę), przy wyższych biegach nie zauważyłem aby rozłączało klimę (a czułbym to po mocy), fakt że mam klimę dokładaną, ale podłączoną jak należy i tym steruje sterownik silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 23:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
No tak ale Ty masz TDI a tu mowa o zwykłej sieczkarni bez sterownika.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 08:22 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
U mnie w 2.4D jest klima manual na przód i nie zauważyłem by rozłączało agregat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 09:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
moim zdaniem rozłączanie klimy oznacza jakąś usterkę
mam climatronik i :
u mnie rozłączało jak awarii uległ jeden z wentylatorów, a dokładnie opornica jedna sztuka nie miała siły wychłodzić chodnicy i czynnik się przegrzewał ( wzrastało ciśnienie i czujnik rozłączał klimę )
drugim razem jak ją rozłączało to okazało się, że jest za mało czynnika i jak nadeszły upały to było podobnie jak wyżej

tak samo z siebie przy wszystkim sprawnym to raz zdarzały się rozłączenia, przy jeździe po górkach w Chorwacji gdy na zewnątrz było 35 st w cieniu - tu podejrzewam, że zadziałał czujnik przeciążeniowy klimy dla którego priorytetem jest chłodzenie silnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 09:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ale jak jest climatronic to musi klime rozłączac ,ponieważ to komputer trzyma zadana temperature w srodku i steruje załaczeniem lub wyłączeniem spreżarki.A to jest prawdą ,że jak jest za duże cisnienie w układzie to sie klima wyłączy bo ma czujnik od tego ,jakby nie było lub był zepsuty to na sprężarce jest zaworek ,który wywali żeby nie rozsadziło układu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 10:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
orel11 napisał(a):
Ale jak jest climatronic to musi klime rozłączac ,ponieważ to komputer trzyma zadana temperature w srodku i steruje załaczeniem lub wyłączeniem spreżarki.


właśnie nie rozłącza tylko klapami i zaworami dobiera mieszanie powietrza i nawiewem zmniejsza lub zwiększa nadmuch
sprężarkę jak wyłączysz np ręcznie to po 1 minucie leci już powietrze o temperaturze zewnętrznej
oprócz tego włączanie i wyłączanie sprężarki od razu czuć w czasie jazdy i ja tego nigdy nie zaobserwowałem poza sytuacjami awarii


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 11:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Poza tym wyłączanie i włączanie kompresora było by bardzo nieekonomiczne (utrata ciśnienia i wzrost temp. po to żeby za 30s znowu chłodzić układ) i za bardzo obciążało by pasek i osprzęt.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 14:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
W sumie tak ,ale jak wytworzy sie za duże cisnienie to czujnik musi rozłaczyc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 14:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Zgadza się ale to są sytuacje ekstremalne lub przeładowany układ.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 15:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
A czy podczas uruchomienia klimy wentylatory maja ruszac od razu na pierwszym biegu?
Bo u mnie opornice wentylatorow ktos ominal (sa uszkodzone) i wiatraki chodza tylko na II biegu wlaczajac sie co jakis czas podczas pracy klimatyzacji
Moze to w jakis sposob powoduje przegrzewanie lub nadmierny wzrost cisnienia i stad rozlaczanie elektrosprzegla?


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 15:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
masz rację to sprawa opornic
po włączeniu klimy ruszają obydwa na 1, na 2 włączają się dopiero później jak nie dają rady
tak było u mnie po awarii opornicy i wystarczyło uszkodzenie tylko jednej i już były problemy co opisałem wyżej

w układzie klimy przegrzanie = wzrostowi ciśnienia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB