T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 22:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 marca 2012, 09:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Wymienilem opornice wentylatorow i ruszaja one teraz od razu na pierwszym biegu po wlaczeniu klimy
Elektrosprzeglo nie rozlacza teraz sprezarki,wiec wczesniej musial sie czynnik przegrzewac <yes>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 lipca 2012, 19:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Wczoraj bylem nabic klime bo cos przestalo chlodzic
Okazalo sie ze jest za malo czynnika 150 g a rzekomo powinno byc 800
I teraz znowu pojawil sie problem z rozlaczaniem sprezarki
Jesli dam sile nadmuchu na 1,2,3 bieg to czasami sprezarke rozlacza
Na biegu 4 sprezarka chodzi caly czas
Myslalem ze ew powinno dzialac to w druga strone
Opornice sa raczej ok bo wentylatory ruszaja na pierwszym biegu a przy obecnych upalach po kilku sekundach wskakuja na bieg drugi i wlasciwie rzadko zwalniaja do pierwszego
Jesli otworze maske to klimy nie wylacza na zadnym biegu nadmuchu,albo jest to jakis dziwny zbieg okolicznosci


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 lipca 2012, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 14:27
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
opis: 2 multivany w rodzinie a na miasto mega szybki trabi :)
model: multivan
silnik: AAFlpg & AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam
odnośnie załączania i rozłączania klimy, jest jeszcze 1 ustrojstwo które własnie mi padło , zabezpiecza ono przed zaszronieniem skraplacza
prawidłowo powinno rozłączyc klime na 3-4 s. co jakis czas
ja mam teraz wypięte i zmostkowane kable, bo rozłączało mi na 5 min. - wtedy sauna się robiła :)
aktualnie musze ręcznie wyłączac klime jak widze dymek z kratki wentylacyjnej ( zaczyna szronić )
ale generalnie jak były upały powyzej 33st. to na 1-szym biegu było mi brrr zimno
u mnie jest to zamontowane pod schowkiem pasażera i ma doczepiony "drut" który idzie do nagrzewnicy ( tak mi sie wydaje)
może posiada ktoś cos takiego na zbyciu ( nie znam fachowej nazwy )
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

ma ktoś cos takiego na zbyciu ? :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 lipca 2012, 20:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Podłącze sie pod temat --- klima działa ale słabo chłodzi , momentami ciut lepiej ale do dobrego chłodu jej daleko -- nie rozłącza kompresora wcale (mam manualna i wchodzi do niej 850 g) co może byc popsute , dodam że wentylatory 100% sprawne ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 lipca 2012, 23:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 99

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Może niesprawny (niedrożny) osuszacz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 lipca 2012, 11:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Michalman napisał(a):
Może niesprawny (niedrożny) osuszacz?

OK -jeśli założyć że tak jest to jak to sprawdzić przed samą wymianą żeby mieć pewność ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 lipca 2012, 19:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wymienić, może też być niesprawny zawór rozprężny, jeżdżenie z uszkodzonym zaworem kończy się zatarciem kompresora.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 lipca 2012, 16:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
FocusMED napisał(a):
Wymienić, może też być niesprawny zawór rozprężny, jeżdżenie z uszkodzonym zaworem kończy się zatarciem kompresora.

1. rOZUMIeM Z TEGo ze ulegnie uszkodzeniu jak będzie pracował jeżeli nie używam klimy to nic mu sie nie stanie ??
2. jakie jest jego działanie -- jak sprawdzić czy VAG coś pomoże (jeżeli tak to gdzie to sprawdzić0 ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 lipca 2012, 20:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Zawór rozpręży powoduje zdławienie gazu na wlocie do parownika dzięki czemu gaz odparowuje i się schładza. Nie ma możliwości sprawdzenia go VAGiem, może spece od klimy mają jakiś patent żeby go sprawdzić po wymontowaniu. Jak nie będziesz używał klimy to nic się nie stanie. Jak uszkodzony jest zawór to kompresor nie wytwarza ciśnienia i mieli czynnik w układzie z dużo większym przepływem niż normalnie przez co się zaciera bo ma za słabe smarowanie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 kwietnia 2017, 21:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 23:31
Posty: 22
Lokalizacja: Miechów
model: T4 syncro multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam podepnę się pod stary temat bo mam podobne objawy posiadam t4 2.4d 1993r z klimatyzacja i dziś została ona nabita niestety kompresor co chwila włącza się i po kilku sekundach pracy rozłącza się. Zauważyłem iż w momencie włączenia kompresora zaczyna pracować tylko jeden z wiatraków (ten od strony pasażera) czy w związku z tym ciśnienie może tak szybko wzrastać by po paru sekundach rozłączyć kompresor (brak chłodzenia chłodnicy) i w związku z tym rozłącza klimę czy szukać jeszcze innych przyczyn a jeśli tak to jakich??? Z góry dziękuję za wszystkie sugestie


_________________
VW T4 2.4D Multivan syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 21:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 23:31
Posty: 22
Lokalizacja: Miechów
model: T4 syncro multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziś odebrałem autko od speca od klimy (została wymieniona chłodnica bo puszczała i nabita nowym czynnikiem) niestety objaw wyłączania klimy dalej pozostał, choć teraz wyłączanie klimatyzacji następuje dużo rzadziej, wentylatory są sprawne chodzą obydwa jednak po paru minutach pracy klimatyzację co jakiś czas rozłącza się na kilka sekund z tego co zaobserwowałem klimę rozłącza w momencie kiedy zaczyna mrozić (szronić) jeden z przewodów metalowych od klimatyzacji, nie zauważyłem by w czasie przerw w pracy klimy wzrastała temperatura w nawiewach autka. Z tego co oświadczył mechanik kompresor rozłącza się by nie dopuścić do zamarznięcia parownika. Czy tak to powinno wyglądać, ma ktoś jakieś sugestie co można i jak to jeszcze sprawdzić????


_________________
VW T4 2.4D Multivan syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 22:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
może wytwarzać się za duże ciśnienie w obiegu i przez to czujnik rozłącza aby coś nie strzeliło . Proponuję sprawdzić czy została nabita właściwa ilość oraz rodzaj czynnika chłodniczego oraz oleju . Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie sprężarka wytwarza zbyt duże ciśnienie ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 23:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Obstawiam zawór rozprężny do wymiany. Jednak żeby dokładnie określić co jest przyczyną awarii należy podłączyć przewody do portów i będziesz widział na zegarach od maszyny do obsługi klimatyzacji w którą stronę wychyla się każdy z wskaźników po za zakres tolerancji. W drugiej kolejności sprawdziłbym czujniki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 maja 2017, 22:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 23:31
Posty: 22
Lokalizacja: Miechów
model: T4 syncro multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za podpowiedz klima raczej nabita prawidłowo bo była nabijana 2 razy zgodnie z tabliczką (950 g czynnika) za każdym razem u innego speca od klimy i za każdym razem były te same objawy a podpowiecie mi gdzie szukać tych czujników i czy można je samemu wymienić, podmienić bez spuszczania czynnika z klimy oraz gdzie szukać tego zaworu rozprężnego


_________________
VW T4 2.4D Multivan syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB