T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 18:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
założyłem ten temat ponieważ jestem posiadaczem T4 już drugi rok i wciąż planuje moją przyjaźń kontynuować na zagranicznych wypadach. Niestety klima jest nieodłącznym elementem tych wypadów.

I jak wiadomo w silnikach 1.9TD nie było seryjnie klimatyzacji montowanej ale spotkałem się już parę razy, że klima była zamontowana. I tu kilka moich pytań:

1)czy klimatyzacja powinna być manualna czy klima-tronik (obecnie klima-tronik jest tańszy na allegro ale czytałem, że tragedia go zamontować a tym bardziej jak nie był montowany w 1.9td)
2)słyszałem że nie pasuje uchwyt sprężarki. Czy to prawda? Ponoć pasuje od golfa?
3) Jakie wy napotkaliście trudności?
4) Co powinienem wiedzieć przed montażem?
5) jaki koszt montażu? Części?

pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 19:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Sam się INTERESOWAŁEM tematem, moim zdaniem gra nie warta świeczki. Mocy za mało przede wszystkim ale kto bogatemu zabroni ;)

Ta firma sprzedawała (nie wiem czy nadal sprzedaje) komplet do założenia manualnej klimy na przód do T4 1.9TD
http://www.autoklimat.com/

Pozdrawiam! ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 20:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
ad 1. Przy klimie manualnej jest mniej kabelków, jeżeli masz komplet to wszystko jedno czy to manual dwustrefowy czy climatronic, mniej roboty przy klimie manualne na sam przód, największy problem to powiesić i napędzić sprężarkę na tym silniku.
ad 2. Uchwyt sprężarki da się założyć z silnika 1.9 TDI który był zamocowany poprzecznie, ale wtym przypadku masz do wymiany alternator, u siebie tak to mam rozwiązane :Tytuł: Klimatronik do T4 2,0 Pb+LPG
ad 3. Trudności opisane są w innych tematach o montażu klimy (łatwiej będzie odpowiedzieć jak określisz jaką klimę masz zamiar montować)
ad 4. Myślę że 1.9 TD będzie ledwo się rozpędzał z klimą, a górkę już na pewno dużo wcześniej zobaczy niż ty i w ogóle odpuściłbym sobie dokładanie klimy do 1.9 TD
ad 5. No wszystko zależy za ile kupisz zestaw i jaki to będzie, ogólnie w tematach o klimie na tym forum były podrzucane kwoty ;)



Za ten wpis autor mikoli podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
No właśnie myślałem o klimie manualnej tylko na przód. Mam zabudowę holednerską więc wydaje mi się że wystarczy. W Chorwacji jak byłem rok temu to jak jechaliśmy 120-140km/h to z tyłu nie było tragedii ale z przodu tak!

Cytuj:
ad 2. Uchwyt sprężarki da się założyć z silnika 1.9 TDI który był zamocowany poprzecznie, ale wtym przypadku masz do wymiany alternator, u siebie tak to mam rozwiązane :Tytuł: Klimatronik do T4 2,0 Pb+LPG

Czy to łapa od silnika golfa 3? Bo mi koleś który montuje mówił coś podobnego. A powiedz mi proszę czy bez wymiany alternatora się nie obejdzie? Jakby dorobić taką łapę?

Cytuj:
ad 4. Myślę że 1.9 TD będzie ledwo się rozpędzał z klimą, a górkę już na pewno dużo wcześniej zobaczy niż ty i w ogóle odpuściłbym sobie dokładanie klimy do 1.9 TD

Nie znam się zbytnio na mechanice ale jaki wpływ ma klima na rozpędzanie? Druga sprawa to ten silnik każdy uważa za gówno. Ja jestem zadowolony. Dziewczyna mi się pyta jak takim "złomem" mogę wszystkich wyprzedzać. Wiadomo, że trzeba nauczyć się wyprzedzać takim autem i nie raz się spotkałem z jego mułem. Na trasie ekspresowej z poznania do kórnika rozpędzam się do 140km/h bez problemu. (wiadmo nie tak jak osobówka ale wszystkich raczej wyprzedzam - a widok innych bezcenny, niektórzy zaraz przyspieszają!) A jak jechałem do Chorwacji owszem z 140 pod górę zwalniałem do 70 bo wielka góra ale wszystkie auta siadały przy podjeździe kilka kilometrów o 200m przewyższenia (nawet te z silnikami 4,2L). Ja jechałem w 6osób i zapakowany samochód po dach(bagażnik się nie domykał, rowery, namioty, ciuchy, lodówka, itp:). I przejechałem 1400km w jedną stronę. Razem na wyprawie do Chorwacji zrobiłem 4000km i nie byłem z żadnego auta tak zadowolony. A czy przyjade godzine później bo mam klimę to chyba wolę mieć klimę niż się pocić 16h;p

Cytuj:
ad 5. No wszystko zależy za ile kupisz zestaw i jaki to będzie, ogólnie w tematach o klimie na tym forum były podrzucane kwoty ;)

Klima manualna na allegro kosztuje koło 2500zł... Co wy na tą cenę dobra czy szukać taniej? Ile kosztują pozostałe części i np. montaż przez mechanika?

pozdrawiam piotrek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 20:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Jeżeli masz zabudowę holenderską to spokojnie klima na sam przód wystarczy, jednak klima poważnie obciąża silnik i o ile do jazdy po mieście specjalnie jej nie odczuwam (na silniku 1.9TDI 110 KM) to już na trasie, szczególnie przy wyprzedzaniu dość mocno mnie trzyma i dlatego słabo to widzę na prawie 2 razy słabszym silniku od mojego.

Łapę mam z silnika 1.9TDI AFN/1Z z passata (bo zresztą taki silnik u mnie wisi w T4), ale chyba w golfie 1.9TD z klimą taką samą stosowali i taką musisz sobie kupić, a nie dorobić, a alternator przy tej łapie różni się tym że jest zamocowany na stałe (bez regulacji napięcia paska), pasek napina dodatkowa rolka z napinaczem i do tej łapy nie zamocujesz alternatora z 1,9 TD.

Zestaw klimy manualnej za 2,5 tyś wydaje się być dość drogim (jednak niestety tak sobie cenią, a to ze względu na to że w używce dość rzadko się zdarzają), dobrą ceną by było 1.5 tyś (sam kupowałem za trochę mniej jak 1.5 tyś, ale negocjowałem ponad pół roku, od znajomego), ale ze zwykłymi szrotowcami nie ma dyskusji i ciężko to widzę.

Przy silniku 1.9 TD będzie problem z pracą silnika na wolnych obrotach, jako że klima mocno obciąża silnik ten będzie spadał na dość niskie obroty przy włączonej klimie, nie wiem jak to jest rozwiązane w osobówkach z takim silnikiem i klimą :roll:



Za ten wpis autor mikoli podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 21:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Cytuj:
szczególnie przy wyprzedzaniu dość mocno mnie trzyma i dlatego słabo to widzę na prawie 2 razy słabszym silniku od mojego.

A czy przy wyprzedzaniu nie można wyłączyć klimy? Jak to wygląda jeżeli wyłączę klimę na 10minut to mi się sauna przez chwilę nie zrobic. Co ja mam powiedzieć przy 16godzinach jazdy bez klimy...:)

Cytuj:
Przy silniku 1.9 TD będzie problem z pracą silnika na wolnych obrotach, jako że klima mocno obciąża silnik ten będzie spadał na dość niskie obroty przy włączonej klimie, nie wiem jak to jest rozwiązane w osobówkach z takim silnikiem i klimą :roll:

No właśnie nie rozumiem dlaczego klima obciąża silnik tak drastycznie że obroty spadną nie wiadomo jak...?:) Może mi ktoś wytłumaczyć? A jak to wygląda właśnie w golfie też 1.9td który ma już klimę montowana seryjnie z tego co czytałem...?

Czy ktoś z forumowiczów ma w 1.9TD zamontowaną klimę? Kiedyś czytałem że CYKLON miał ale nie wiem czy to prawda... Mógłby opisać swoje spostrzeżenia i uwagi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Kolega Piotr_J montował klimę do swojego 1.9TD, popytaj albo poproś na PW aby się wypowiedział w tym temacie ;)
http://www.t4-forum.pl/memberlist.php?m ... file&u=183


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 09:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Wysłałem do Piotra_J maila i PW, mam nadzieję, że odpowie. Teraz pozostaje czekać. Ja będę szukał informacji jeszcze na temat montażu tej klimy. Pozdrawiam piotrek


Cytuj:
Wracam właśnie od dobrego faceta od klimy. :-)
Jak jest za dużo nabite gazu to silnik tak ma właśnie ciężko.
A przy 35C ciśnienie gazu wzrasta o 2 atm. czyli z normy robi się za dużo więc by się chyba zgadzało: to moje pierwsze lato z takimi temp i pierwsze problemy. Wcześniej tego nie zauważyłem.
W poniedziałek ustawi mi właściwą ilość gazu, także z uwzględnieniem osiąganą przez klimę temperaturę z nawiewu.

Z forum golfa, gdzie klima chodzi przy 1.4 i 1.9TDI

Cytuj:
Klima mocno obciąża ale silnik ma sobie z tym na luzie poradzić. W benzynie jest podłączenie do sterownika silnika które informuje go o tym że klima jest włączona i sterownik ciut podnosi obroty i wzbogaca mieszankę. Ne dieslach się nie znam ale też jest jakiś wihajster przy pompie który robi to samo. Dokładając klimę się często o tym zapomina

Czy tu właśnie nie przydało by się wyciągnięcie sania przy kierownicy - zwiększyło by to dawkę i moim zdaniem tak jak na zimnym silniku podniosło by obroty. Ja jak na ciepłym też wyciągnę tą rączkę to silnik wchodzi na trochę wyższe obroty.

Pozdrawiam Piotrek.


Witam ponownie,
gadałem z kolesiem od auto klimatu i mówi, że nowa ich klimatyzacja kosztuje 1130euro netto. Czyli strasznie dużo ale to znaczy, że klime idzie zamontować. Wszystkie części nowe nawet z tą łapą pod sprężarkę. Pogadałem z nim o spadku mocy i chyba moim zdaniem ma rację. Potwierdził to co wyczytałem i napisałem wyżej. Mówi że auto ma spadek mocy i to się na pewno zobaczy (ale nie jest to nie wiadomo jaki spadek i na standardowych prędkościach do 100km/h nie będzie mega obniżenia wydajności) ale już trochę osób kupiło u nich klimę i nie narzeka. Uważa, że silnik bez problemu sobie radzi. Problem też mówi często wynika z złego ciśnienia w klimie i wtedy stawia większy opór(mówi, że powstało dużo serwisów co nie ma pojęcia jak się nabija a teraz każdy nabija klimę nawet wulkanizator - i tu ma rację). Co do sterowania klimy mówi, że ich klimatyzacja, która jest jak fabryczna (tylko nowa) nie ma żadnego dodatkowego sterownia podniesienia obrotów ani nic takiego...

No to chyba na tyle. Pozdrawiam piotrek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 12:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 09:07
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
zostałem wywołany do tablicy :) więc krótko:

kpl klime zakupiłem w Auto-Klimacie z Wrocławia, gość którego mogę polecić tam to Kostka zna się na rzeczy i w ogóle jest spoko.
Parę lat temu koszt wyniósł ok 3500. No cóż jak ktoś lubi rzeźbę to niech rzeźbi. Ja wyszedłem z założenia że lepiej wziąć od nich zestaw dedykowany do tego silnika i mieć z bani jak coś się wykrzaczy. Co do spadku mocy to nie wymagajmy cudów od tego silnika - to nie rajdówka. Chłodzi a to najważniejsze. Szczerze mówiąc obawiałem się "włoszczyzny" ale śmiało mogę polecić.



Za ten wpis autor Piotr_J podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 12:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
piotruuch napisał(a):
Czy tu właśnie nie przydało by się wyciągnięcie sania przy kierownicy - zwiększyło by to dawkę


to cięgno to nie jest żadne ssanie zwiększające dawkę paliwa tak jak w silnikach benzynowych
za jej pomocą przyspiesza się wtrysk co powoduje w dieslu łatwiejszy rozruch


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 12:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kolega piotruuch ma trochę racji ponieważ w 1.9 to cięgno oprócz wyprzedzenia kąta wtrysku podnosi również dawkę i obroty.
TU masz zdjęcie jak to wygląda.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Ostatnio edytowano wtorek, 14 lutego 2012, 13:26 przez FocusMED, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor FocusMED podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 13:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
no racja dla mnie T4 to tylko pięć cylindrów :oops:

FocusMED napisał(a):
Kolega piotruucha ma trochę racji ponieważ w 1.9 to cięgno oprócz wyprzedzenia kąta wtrysku podnosi również dawkę i obroty.


mógł mieć i całą rację tylko nie podzielił się jej drugą częścią, natomiast ja miałem ewidentnie tylko połowę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 13:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Inna kwestia że to cięgno nie służy do podnoszenia obrotów przy włączonej klimie :)
Do tego jest osobne urządzenie
piotruuch napisał(a):
Co do sterowania klimy mówi, że ich klimatyzacja, która jest jak fabryczna (tylko nowa) nie ma żadnego dodatkowego sterownia podniesienia obrotów ani nic takiego...

Znaczy że nie jest taka jak fabryczna bo przy fabrycznej takie urządzenie jest (mowa o 1.9).


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 20:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Piotr_J napisał(a):
kpl klime zakupiłem w Auto-Klimacie z Wrocławia, gość którego mogę polecić tam to Kostka zna się na rzeczy i w ogóle jest spoko.
Ciekawi mnie jak ta firma rozwiązała układ pasków i napęd pompy klimy w T4 1.9 , masz może fotkę :?:

piotruuch napisał(a):
A czy przy wyprzedzaniu nie można wyłączyć klimy? Jak to wygląda jeżeli wyłączę klimę na 10minut to mi się sauna przez chwilę nie zrobic. Co ja mam powiedzieć przy 16godzinach jazdy bez klimy...:)

Można wyłączyć, jednak włączać na obrotach nie polecam, zapewne pasek będzie szybciej się kończył, bo pompa klimy mocno go szarpnie.

piotruuch napisał(a):
No właśnie nie rozumiem dlaczego klima obciąża silnik tak drastycznie że obroty spadną nie wiadomo jak...?:) ...
Tak to już jest że klima obciąża silnik i już, no chyba że ktoś ją nie dobije, ale nie wiem czy nie niesie to skutków ubocznych w postaci szybszego zużycia pompy klimy.



Za ten wpis autor mikoli podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 21:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak jest olej a brakuje czynnika to po prostu wydajność jest gorsza.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: piotruuch (środa, 15 lutego 2012, 19:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 16:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dyskusję o tym czy sprężarka się włącza i wyłącza i czy tak powinno być czy nie przeniosłem do oddzielnego temtatu tu:
viewtopic.php?f=9&t=3949

i tam proszę kontynuować, tu pozostańmy przy szczegółach samego montażu w 1.9


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2012, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
przepraszam, że się nie odzywałem ale byłem za granicą.

Ja właśnie gadałem z facetem z Autoklimatu i niestety klimatyzacja teraz kosztuje 4500zł netto. Więc masakrycznie dużo.

Cytuj:
Inna kwestia że to cięgno nie służy do podnoszenia obrotów przy włączonej klimie :)
Do tego jest osobne urządzenie

Nic mi o tym urządzeniu nie wiadomo. I nic mi nie mówił, że trzeba dokładać jakieś urządzenie. Mówił, że silnik "sam" w sobie tym radzi. Jutro do niego zadzwonię i się dowiem. I dam znać.

Cytuj:
Można wyłączyć, jednak włączać na obrotach nie polecam, zapewne pasek będzie szybciej się kończył, bo pompa klimy mocno go szarpnie.

Ja mam drugie auto Suzuki Jimny i włączam klimę nawet przy 80 i w górę i pasek mam od nowości od 2009. (np. jak przyspieszam - bo ogólnie nie lubie jeździć z klimą, wolę świeżę powietrze ale czasami się nie da). W aucie ojca passat CC i brachola punto, matki astra wszędzie podobnie użytkowana i paski nie siadają. Pozatem zawszę mogę wcisnąć sprzęgło!!:)

Jutro będę się dowiadywał i odpowiem wszystkim. pozdrawiam piotrek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 czerwca 2012, 22:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 czerwca 2012, 18:31
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Też mi chodzi po glowie pomysł założenia klimy w 1.9 TD, ale szczerze mówiąc sam koszt dosyć skutecznie mnie chłodzi, a raczej moje zamiary ;).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 grudnia 2012, 10:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Jeżeli chodzi o zużywanie się paska na obrotach to myślę że ten problem został rozwiązany poprzez sprzęgiełko załączane elektromagnesem na kółku napędowym.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB