T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 21 lipca 2018, 00:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 22:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 grudnia 2017, 00:09
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
cześć !!
nowy jestem etykiety się jeszcze uczę

mam pytanie dotyczące spalania silnika 2.4D na biegu jałowym
mój T4 służy moim pracownikom m.in. jako ogrzewalnia i zdarza się ze kilka godzin pracuje na biegu jałowym
czy macie może gdzieś informacje ile pali wtedy silnik - chodzą tylko nadmuchy ciepłego w podłodze
nie potrafię ocenić spalania (bo przecież jeszcze nim jeżdżą i coś wożą) i porównać to do montażu webasto (które pewnie zamontuje bo to z pewnością tańsze rozwiązanie)

ile wiec pali 2.4D na jałowym ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 02:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 131 razy
Pomógł: 61 razy
Zamontuj mokre i będzie spokój. Totalnie bez sensu krecić silnikiem skoro można tylko wiatraczkiem i pompką wody. Rozumem że na budowie masz prąd to podepnij prostownik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 07:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6717
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 604 razy
W takim wypadku jedyne sensowne wyjście to montaż suchego ogrzewania postojowego. Mokre jest mało wydajne i prądożerne. Spalanie to 0.8 - 1 litra na godzinę i długa praca na jałowym nie jest zbyt zdrowa dla silnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 08:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1839
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 147 razy
Pomógł: 116 razy
Adampio napisał(a):
Rozumem że na budowie masz prąd

A gdzie on wspomniał o budowie? <szok>
Może ma firmę detektywistyczną i pracownicy godzinami obserwują czyjeś baby <38>
W każdym razie spalanie suchego ogrzewania postojowego jest z 5 razy mniejsze niż silnika na jałowym biegu i to jedyne sensowne rozwiązanie.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 grudnia 2017, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 grudnia 2017, 00:09
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
co to jest mokre i suche ?
moim pracownicy spawają światłowody - jak się da robią to na zewnątrz ale gdy jest jak dziś zimno - wieje, leje, gwiździ, piździ itp to siedzą godzinami w środku (nawet 10 godzin niestety)
podaliście wartość 0.8 - 1 litr - czy to wartość dotyczy silnika czy jednak webasta ? rozumiem że to na 1 godzinę. Choć wskaźnik by na to nie wskazywał.

czy webasto przez 10 godzin używa akumulatora (diesel samozapłon nie powinien), czy tylko pompka ile to W energii ? akumulator mi nie padnie ? bo potem w polu byłaby tragedia ja nie ma jak odpalić
chyba że 2 akumulator wozić

dlaczego bieg jałowy jest "zły" ?
rozumiem że dla skrzyni bo kręci "pustym" wałem bez biegu
ale silnik ? chodzi o nagary ? - czy o przegrzewanie się na postoju ?
odbieramy całe ciepło z silnika bo wentylatory przednie się praktycznie nie kręcą a wskaźnik temperatury jest troszkę niżej niż w czasie jazdy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 grudnia 2017, 00:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 131 razy
Pomógł: 61 razy
Mokre to piec CO, grzeje tak samo wodę jak silnik. A suche to taka farelka tyle, że na ropę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 grudnia 2017, 21:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 329
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 25 razy
Silnik na biegu jałowym spala do litra na godzinę, webasto ćwierć tego, albo i mniej. Poza tym silnik na wolnych obrotach po pewnym czasie wychładza się i pracuje przy zbyt niskiej temperaturze. Zresztą i bez tego szkoda zużywać tych wszystkich obracających się, trących mechanizmów. Do utrzymania temperatury na postoju jest webasto. Ale przy wielogodzinnych potrzebach może warto pomyśleć o grzejniku gazowym? Takim jak w przyczepach kampingowych / nie potrzebuje prądu/, albo nawet o butli z gazem i nagrzewnicą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 grudnia 2017, 21:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1839
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 147 razy
Pomógł: 116 razy
srokkka napisał(a):
może warto pomyśleć ............. nawet o butli z gazem i nagrzewnicą?

W busie <szok> ??????????
Chyba nie bardzo, ciężko teraz o dobrego pracownika.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 grudnia 2017, 21:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6717
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 604 razy
Przy dobrym akumulatorze i sprawnym webaście suchym spokojnie odpalisz silnik po 10 godz. pracy ogrzewania. Oczywiście ideałem jest drugi aku. Pamiętać należy o jednym, że webasto najwięcej prądu zżera na rozruch, przy ciągłym działaniu na nowym aku 52 Ah chodziło mi 34 godziny z zanim zdechło, w tym były trzy przerwy skutkujące trzema rozruchami.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB