T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 października 2017, 22:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Witam
Niniejszy post jest uzupełnieniem postów:
Stefany http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=100
oraz Kenobi http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=3069&p=160838&hilit=d3w+d3wz#p160838

i zawiera fotorelację z poszukiwania niesprawności piecyka D3W (dogrzewacza ale bez Z na naklejce).
Załącznik:
Zdjęcie-0094.jpg

Dogrzewacz po ściągnięciu osłony górnej i bocznej akumulatora oraz odpięciu tłumika udało mi się bez odpinania paliwa i wypinania węży wodnych wyciągnąć na atrapę w celu lepszego dostępu.
Załącznik:
Zdjęcie-0099.jpg

Odkręciłem dwie śrubki na krzyżak od góry dwie śrubki imbusowe (jedna krótka, jedna długa) oraz cztery śrubki z boku trzymające plastikową obudowę dmuchawy (nie siągałem jej bo bez odpięcia przewodu paliwa byłoby to trudne a nie było takiej potrzeby). Obudowę ze sterownikiem wysunąłem do góry a następnie obudowę z wlotem powietrza uniosłem delikatnie do góry i wyciągnąłem w bok. Wtedy jest lepszy dostęp do odpięcia sterownika (u mnie jeszcze jest taka stara prostokątna kostka połączeniowa.
Załącznik:
Zdjęcie-0100.jpg

Następnie podpiąłem napięcie 8V pod dmuchawę w celu sprawdzenia jej działania. Jest OK.
Załącznik:
Zdjęcie-0095.jpg

Wykręcona świeca.
Załącznik:
Zdjęcie-0102.jpg

Następnie pomierzyłem sobie jeszcze oporności wszystkich elementów wpiętych we wtyczkę, obu czujników temperatury wewnątrz pieca, czujnika temp. płomienia, świecy, dmuchawy. Wyszło, że świeca jest przepalona chociaż z zewnątrz wygląda jak nówka sztuka. Pozostałe wartości z pomiarów są ok wg tego co na necie znalazłem.
Załącznik:
Zdjęcie-0103.jpg

Załącznik:
Zdjęcie-0104.jpg

Załącznik:
Zdjęcie-0105.jpg


Powyższe wartości oporności pokrywają się z wykresami dla danej temperatury. Dla czujników temperatury i przegrzania wykres po lewej. Dla czujnika płomienia wykres po prawej.
Załącznik:
Wykresy dla czujników temperatury.jpg

Załącznik:
Zdjęcie-0107.jpg

Załącznik:
Zdjęcie-0108.jpg

Po kontroli montaż bo na razie świecy nie mam i zastanawiam się czy inwestować w ten dogrzewacz, gdyż nie mam pewności co jest ze sterownikiem i czy blokada skasowała się po wyjęciu wtyczki sterownika czy nie (takie info znalazłem w necie). Kilka zdjęć z montażu.
Załącznik:
Zdjęcie-0109.jpg

Osłona górna musi wsunąć się w rowek po obu stronach jak zaznaczono na zdjeciu.
Załącznik:
Zdjęcie-0110.jpg

Ktoś już przedemną ten dogrzewacz rozbierał i dał sporo smaru miedzianego na wszystkie śruby więc nie miałem problemu z odkręcenie. Warto to zrobić.
Załącznik:
Zdjęcie-0111.jpg

Przy okazji tego demontażu sprawdziłem też pompkę paliwa podając na 3 i 4 pin w wypiętej wtyczce tej idącej do auta przerywanie + i - i nasłuchiwałem czy pompka paliwa daje oznaki życia oraz w moim przypadku przed piecem przewod doprowadzający paliwo miał kawałek przeźroczysty i widziałem że paliwo jest tłoczone.
Czujnik temperatury sprawdzony wcześniej - poniżej 5stC jest zwarcie.
Sygnały z aku i alternatora też dochodzą.
Więc tylko ta świeca do wymiany no i się wtedy okaże co i jak ze sterownikiem.....
Jakby ktoś miał świece bo np wymienił na nową a to nie ona okazała się wadliwa chętnie odkupie w rozsądnej cenie ;)

... No i świeca wymieniona a dokładniej sztyft E113 8V firmy Eberspacher bo są na nim takie numery. Dzięki Stefano :)
Załącznik:
Zdjęcie-0147.jpg

Do wymiany świecy na sztyft/kołek należy oczywiście dostać się do środko i odkręcić nakrętkę (klucz 7) od przewodów świecy
Załącznik:
Zdjęcie-0144.jpg

, świecę (klucz 12)
Załącznik:
Zdjęcie-0145.jpg

i zdemontować przewody z kostki - u mnie w podgrzewaczu 251864 kostę po obu stronach się rozpina (są dwa zaczepy na stronę) i odchyla kawałek plastiku z kostki,
Załącznik:
Zdjęcie-0154.jpg

następnie należy od czoła kostki włożyć jakiś mały śrubokręt aby uwolnić zaczep (zaczepy w czujnikach są po jednej stronie ale np w przewodach dla świecy już są po dwóch stronach).
Załącznik:
Zdjęcie-0156.jpg

Wypiąć też należy czujnik płomienia i wykręcić (klucz 9).
Załącznik:
Zdjęcie-0158.jpg

Teraz wkręcić sztyft (ja jeszcze przełożyłem osłonę na przewody) i z rozsądkiem dokręcić kluczem 12.
Załącznik:
Zdjęcie-0159.jpg

Wkręcić z powrotem czujnik płomienia.
Załącznik:
Zdjęcie-0160.jpg

Podłączyć przewody w odpowiedniej kolejności (do świecy ma to znaczenia a do sztyftu podobno nie ale i tak wpiąłem biały przewód w miejsce białego /pin4/. Czujnik płomienia odpowiednio niebieski pin 6 brązowy pin 5. Ważne aby odgiąć zabezpieczenia złączy, żeby dobrze zaskoczyły.
Załącznik:
Zdjęcie-0162.jpg

Po wpięciu odpowiednio ustawić należy przewody tak aby sterownik ich nie przygniótł i skręcić.
Załącznik:
Zdjęcie-0163.jpg

Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie pomierzył najpierw oporności sztyftu - było ok. 0,9 Ohma.
Załącznik:
Zdjęcie-0152.jpg

Podczas próby piec zagadał, ale... Zrobił przedmuch, pochodził może ze 2 minuty i się wyłączył również z przedmuchem. Te dwie minuty tak jakby się nie wkręcił jeszcze na właściwe obroty. Zrobił tak jeszcze trzy razy. Czwartego nie było a silnik jeszcze nie zagrzał się. Piec praktycznie nie dymił, z tłumika wiało ciepłe powietrze. Jutro spróbuje ponownie....

.... przy ponownych próbach doszło do mnie, że przecież jeśli dogrzewacz "pompuje" nagrzaną ciecz w stronę nawiewów to fajnie by było żeby ustawić nawiewy na ciepło i w ten sposób otworzyć obieg bo dogrzewacz wyłączał się zapewne z powodu przegrzania (dziwne tylko, że próbował odpalać ponownie).
Mam nadzieję, że w zimę mnie nie zawiedzie...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano sobota, 11 listopada 2017, 20:11 przez c2aki, łącznie edytowano 3 razy


Za ten wpis autor c2aki podziękował: rafflex (niedziela, 29 października 2017, 08:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 października 2017, 06:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Nie kupuj czasem żadnego badziewia, bo taniej!!!
Tylko i wyłącznie BERU albo Eberspacher.
Miałem taki przypadek, że nowa świeca wyjęta z pudełka była wadliwa, chociaż z pozoru grzała.
A najlepiej w ogóle nie świecę, tylko sztyft (kołek) żarowy.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 października 2017, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Numer świecy Beru to 0100 226 340 natomiast Eberspacher wkładał tam 25 1846 01 10 00 (wg listy części
Załącznik:
Eberspacher_Heater_Hydronic_D3WS_&_D5WS_Parts_List.pdf
) (gdzieś wyczytałem że niby 0100 226 228 ale to nie sprawdzone dane). Na stronie Beru nie znalałem odpowiedzi na temat czym różnią się te świece (może jedna idzie na pierwszy montaż a druga do serwisów i sklepów?).

Czy kolega niebieski-n2 mógłby wyjaśnić jaka jest różnica w konstrukcji/wytrzymałości/działaniu pomiędzy świecą żarową tą Beru a sztyftem? Cenowo to około 2x droższy sztyft ale co tym się zyskuje?

Jaki sztyft pasuje do D3W. Znalazłem coś takiego:
Załącznik:
Sztyft żarowy.jpg

na stronie: http://www.heaterplus.pl/sztyfty-zarowe.html
nr katalogowy: 005902 opis: Sztyft żarowy ogrzewania Eberspacher Hydronic D4WSC, D5WSC - 12V cena brutto 199,00
Niby odpowiada numerowi Eberspacher 25 2106 01 10 00 ale na liscie czesci Ebera nie widzę takiego numeru (część Ebera to wydatek już ponad 300 plnów)
Nie podali tu D3W więc nie mam pewności że dobra będzie no i napięcie jest 12V a na Beru jest napisane 8V.
Jaki dokładnie sztyft byś polecił?

Niemieckiego nie znam w ząb ale tu jest strona na której wymienia ktoś świecę na sztyft w D3WZ http://vwbuswiki.de/index.php/D3WZ_Gluehkerze_wechseln


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano niedziela, 29 października 2017, 20:01 przez c2aki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 października 2017, 15:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Chodzi o trwałość, świeca się z czasem przepala, słabnie jej grzanie.
Sztyft podobno, jak nie uszkodzisz mechanicznie, to jest wieczny.
Sam mam świece w swoich piecach, ale więcej nie kupię.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 października 2017, 23:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Tak jak napisał kolega wyżej, sztyft jest wieczny, mam takie po 140 zł, a świece BERU po 110, róznica niewielka, więc zakładaj sztyfta! Jesli okaże się walnięty sterownik to ci go naprawimy.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 12:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
To może jeszcze ja opiszę swój problem aby nie zakładać nowego wątku. Dogrzewacz d3W jak wyżej, rozbudowany do pełnego webasto. Wszystko ładnie śmigało 3 lata. Ostatnio padła świeca i wymieniłem na nową BERU. Wykasowałem sterownik bo się zablokował ale po ponownym załączeniu mam błąd 011 za niskie napięcie. Instalacja sprawdzona , zresztą to nowa wiązka, akumulator naładowany na full 12,5V. Co śmieszniejsze jak odpala piec z automatu czyli po uruchomieniu silnika a nie z zegara to wystartuje i chodzi. Jeśli potem dam grzanie na zegarze i wyłącze silnik to piec będzie działał. Ewidentnie spada napięcie za mocno podczas grzania świecy. Czy jest możliwość , że nowa świeca jest uszkodzona lub zła i za dużo pobiera prądu i są jakieś za duże spadki napięcia gdzieś w sterowniku?


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 16:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
wiązka do rozbudowy z allegro?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 18:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
U mnie spadki napięcia powodował uszkodzony silnik wentylatora w piecu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 21:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
niebieski-n2 napisał(a):
wiązka do rozbudowy z allegro?


tak


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 22:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
To obejrzyj dokładnie połączenia przewód -pin, każdy z osobna, szczegółowo, czy gdzieś się nie utleniło itp.
Z pewnością są tam chińskie przewody w chińskiej izolacji, zresztą teraz kupić inne trudno.
Swoją "wiązkę" wykonałem własnoręcznie, dałbym sobie za nią uciąć.
Miałem podobnie jak Ty i wszystko wymieniłem (łącznie z fabryczną wiązką dogrzewacza), tylko nie własne przewody.
Dłuuugo walczyłem, a na koniec okazało się, że izolacji z 2-3mm brakowało przy lutowanym połączeniu z konektorem i w tym miejscu zgnił (nie całkiem, tak zaśniedział na biało - zielono) przewód 2,5 - główny, zasilający mój własnoręcznie wykonany sterownik (pewnie też miało znaczenie, jego usytuowanie przy akumulatorze).

Poza tym widziałem nową świecę, która nie była w stanie rozpalić pieca.
Zimne, pęknięte luty w sterowniku to też częsty przypadek.
Przykład:
Załącznik:
DSCN0018.JPG

Załącznik:
DSCN0019.JPG

Czy to może powodować spadki napięcia - pewnie tak
Silnik wiatraka też może - jak u Kenobiego

Ogólnie to stare parchy - w starych parchach i jeśli ktoś nie jest w stanie sam tego ogarniać, to można fortunę wydać na naprawy u ludzi i dalej nie mieć.
A najlepiej to mieć ze dwa w zapasie i stół do zabawy z kompem lub zegarem to wtedy można działać, podmieniać, cudować.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: hoopsii (sobota, 2 grudnia 2017, 17:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 grudnia 2017, 01:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
hoopsii napisał(a):
To może jeszcze ja opiszę swój problem aby nie zakładać nowego wątku. Dogrzewacz d3W jak wyżej, rozbudowany do pełnego webasto. Wszystko ładnie śmigało 3 lata. Ostatnio padła świeca i wymieniłem na nową BERU. Wykasowałem sterownik bo się zablokował ale po ponownym załączeniu mam błąd 011 za niskie napięcie. Instalacja sprawdzona , zresztą to nowa wiązka, akumulator naładowany na full 12,5V. Co śmieszniejsze jak odpala piec z automatu czyli po uruchomieniu silnika a nie z zegara to wystartuje i chodzi. Jeśli potem dam grzanie na zegarze i wyłącze silnik to piec będzie działał. Ewidentnie spada napięcie za mocno podczas grzania świecy. Czy jest możliwość , że nowa świeca jest uszkodzona lub zła i za dużo pobiera prądu i są jakieś za duże spadki napięcia gdzieś w sterowniku?



Najpierw sprawdź stan konektorów w gnieździe 8-mio pinowym po obydwu stronach złacza, później stan kabelków, za każdy pojedynczo trzeba pociągnąć, bo często tak jest, że izolacja na wierzchu kabla jest, natomiast żyły w środku jeż nie ma, bo się uteleniła, tak jak pisali koledzy wyżej.
Moze być też uszkodzenie w sterowniku, żimne luty, przegrzane scieżki, lub elektronika do naprawy. Sama płytka jak ma ze starości przebiecia, to ma nawet zwarcia i piec nie odpala jesli napiecie na płytce sterownika spadnie ponizej 10,5 V.
Wyczyść konektory na wtyczce i gniazdku a póżniej potraktuj, pryśnij dobrym kontaktem.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155



Za ten wpis autor Stefano podziękował: hoopsii (sobota, 2 grudnia 2017, 17:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 grudnia 2017, 17:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Zrobione działa :) były spadki napięcia na oryginalnej instalacji. Podczas rozruchu spadało do 10v. Dałem nowe zasilanie i masę prosto z aku i problem rozwiązany.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 grudnia 2017, 23:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Czyli już same te grubsze kabelki z pina 1 i 2 zasilajace piecyk z instalacji auta utraciły swoją właściwą przewodność i dlatego miałeś spadki napięcia.
Jesli nowe zasilanie bezposrednio pociągnąłes z akumulatora to na czerwonym plusowym kablu, zaraz przy klemie, musisz koniecznie dać bezpiecznik 25 A, bo jesli coś by sie stało z piecykiem, czy po drodze jakieś zwarcie, to spalisz auto. A tfu...


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 10:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Poszło przez bezpiecznik. Stare zasilanie odcięte.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 20:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Hoopsii, a sprawdzałeś może dokąd idzie oryginalna wiązka? skąd masa i zasilanie? Plus jest ciągnięty gdzieś z puszki z bezpiecznikami czy może spod fotela?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 21:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mam wiązkę do dogrzewacza luzem to mogę sprawdzić jak ktoś bardzo chce ale na pewno fabrycznie nie idzie do drugiego aku.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 22:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wiązka wchodzi do skrzynki bezpiecznikowej z tego co pamiętam. Bezpiecznik oryg jest w skrzynce i idzie z głównego aku jak wspomniał Artur. Masa pewnie też z rozgałęzienia z wewn. auta. Nie chciało mi się tego odkopywać tym bardziej, że było prawdopodobieństwo, że gdzieś kable po drodze mogły być uszkodzone. A tak teraz jest od początku do końca nowa instalka na przewodach 2.5 więc pewnie mnie przeżyje :)


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 grudnia 2017, 08:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Plus ze skrzynki, masa z rozgałęziacza


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 grudnia 2017, 20:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Dzięki, w D4WS zapewne jest trochę inaczej, ale trochę mi ułatwiliście.

u mnie pojawił się nowy problem. Dogrzewacz załącza się jak jest poniżej 5stopni, fura nagrzewa się szybko. Dojeżdżam do pracy, wyłączam zapłon, pompka obiegu pracuje w dalszym ciągu. Klei przekaźnik 403 pod fotelem. Wyciągam go to pompka zdycha, wetknę go z powrotem pompka pracuje. Pomaga dopiero wyjęcie bezpiecznika od pieca (pod fotelem).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 września 2018, 07:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 lutego 2018, 09:02
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztynek
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie czy do rozruchu Ebera na krótko wystarczy zewrzeć kabelki przy czujniku obok prawego halogenu,czy może trzeba zrobić jakieś inne czary mary?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB