T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 10:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 12:58
Posty: 12
Lokalizacja: Częstochowa
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Po przykrych doświadczeniach z ostatniej zimy kiedy to D3WZ okazał się uszkodzony a moja Caravell'ka potrzebowała 20km na dogrzanie <01> postanowiłem zamontować D5WS kompletne wyciągnięte z Mercedesa vaneo ogrzewanie postojowe ( zdjęcie na samym dole ) z informacji w internecie wybór padł oczywiście na wersję z sterownikiem analogowy ( wtyczka 2 pin'owa ) a nie cyfrowym ( wtyczka 4 pin'owa ) w którym komunikacja odbywa się przez szynę CAN .

Opis wtyczki dla D5WS

1 + 12V / zasilanie
2 - masa / zasilanie
3 wyzwala napięcie dodatnie (+12V) do przekaźnika dmuchawy pojazdu
4 wyzwala napięcie dodatnie (+12V) do pompy paliwa ( w D3WZ pin 3 i 4 odpowiadają za pompę paliwa )
5 diagnoza ( używana w wyłączniku zegarowy 7 dniowy oraz zegarze modułowym do wyświetlania kodów błędów )
6 +12 V załączanie dogrzania silnika poniżej 5C ( czujnik temperatury )
7 +12 V załączenie ogrzewania postojowego. ( w D3WZ +12V od alternatora )
8 włącznik wyboru grzanie / wietrzenie ( przycisk wyboru należy zewrzeć z masą - )

Dodatkowy kabel 2PIN - Podłączenie pompki obiegowej wody

Moje pytanko jest następujące, z tego co kojarzę w D3WZ aby uruchomić piec musi być podpięte zasilanie między pinami 1 - 2 oraz +12V na pin 6 oraz 7 inaczej dogrzewacz nie wystartuje pin 7 informuje że silnik został uruchomiony a 6 że temperatura spadła poniżej 5C
w D5WS jest identycznie z tym że... nie ma konieczności podpinania +12V jednocześnie na piny 6-7 wystarczy że podepnie się jeden pin 6 lub 7 i piec zaczyna pracę czy przypadkiem wpięcie pieca D5WS w oryginalną instalację od D3WZ nie będzie skutkować natychmiastowym załączeniem ogrzewania po odpaleniu kiedy to na pin 7 pójdzie napięcie z alternatora ? Jeśli ktoś posiadał by schemat oryginalnej instalacji elektrycznej D3WZ pociągniętej w samochodzie (najlepiej T4) bardzo bym prosił o podesłanie

Kolejne pytanie to jak jest oryginalnie rozwiązana kwestia wentylatora nawiewu w kabinie dla ogrzewania postojowego... czy załącza się sam wentylator ? czy też cały Climatronic ?

aaa i jeszcze taka dziwna sprawa gdy demontowałem D3WZ zauważyłem pompkę wodną oraz jakiś zawór na podciśnienie sterujący obiegiem małym i dużym, zawór jak i pompka były połączone wężami z dogrzewaczem wszystko wydaje się oryginalne a nie kombinowane... czy D3WZ miały pompki wody i jakiś zawór na podciśnienie ?

Z góry dzięki za pomoc . jak wszystko ogarnę napiszę poradnik jak przerobić instalację z D3WZ na D5WS :P

Załącznik:
7d3dda3940dba0f58166ed648461hhh.JPG


Zdjęcie poprawione wedle regulaminu jednakże taki sposób wstawiania zdjęć jest jak dla mnie co najmniej... zły i niewygodny zbyt mały przydział uploadu jedynie 100kb i rozmiar 641x641 nie jest w stanie pokazać pewnych szczegółów które są bardzo przydatne po powiększeniu zdjęcia w oryginalnym rozmiarze. gdyby zwiększyć na 1MB i 2500x1600 miało by to pozytywny sens.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano środa, 9 sierpnia 2017, 11:53 przez ArczeX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 11:33 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Poczytaj o zasadach dodawania zdjęć na forum.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 12:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
ArczeX napisał(a):
taki sposób wstawiania zdjęć jest jak dla mnie co najmniej... zły i niewygodny zbyt mały przydział uploadu
Z pewną taka nieśmiałością zwrócę Szanownemu uwagę, że jesteśmy w gościach u @Ślimaka, który jeszcze za to płaci :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 22:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Odpalałeś już ten piec D5WS ? jeśli nie to spróbuj go najwpierw odpalić na stole, nie wiem od którego roku mercedes wprowadził webasta sterowane cyfrowo i w t4 raczej tego nie odpalisz, chyba że to analog to można śmiało wkładać do t4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 sierpnia 2017, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 12:58
Posty: 12
Lokalizacja: Częstochowa
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
BUNIEK napisał(a):
Odpalałeś już ten piec D5WS ?


Tak już był pierwszy przepał i grzeje pięknie.

Tak jak pisałem na początku koniecznie szukałem analogowego ( wtyczka na 2pin'y zamiast 4 ) cyfrowy tylko odpali po CAN zgodnym z Mercedesem ( choć wyczytałem że da się również bez ale dużo dłubania )

Up.

Ogarnąłem niemal całą elektrykę (było trudno :P) czujnik załączania dogrzewacza <5st.C (pin 6) idzie bez żadnych przekaźników następująco +12V po stacyjce od skrzynki bezpieczników KL15A --> czujnik załączania dogrzewacza w przednik zderzaku ( niebieska wtyczka ) --> dogrzewacz

Pin nr7 od D3WZ nie jestem w stanie do końca zlokalizować ale idzie w zieloną kostkę z tyłu skrzyneczki bezpieczników przypuszczam że pojawia się tam +12V z alternatora po zapaleniu silnika

Jedyna prośba do WAS drodzy forumowicze powiedzcie jak to jest w oryginalnej instalacji T4 z ogrzewaniem postojowym "mokrym" podczas załączenia włącza się tylko wentylator przedni ? oba wentylatory przedni i tylny ? czy też cały Climatronic ?


Ostatnio edytowano piątek, 11 sierpnia 2017, 01:18 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 sierpnia 2017, 01:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Climatronic po odpowiednim wysterowaniu wchodzi w tryb HE, w którym włącza tylko przedni wentylator.

http://www.t4-wiki.de/w/images/Climatro ... nehmen.jpg

Foto znalezione tu: http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G56_(Schalttafel)


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.



Za ten wpis autor grzesiex podziękował: ArczeX (piątek, 11 sierpnia 2017, 12:06)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 sierpnia 2017, 12:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 12:58
Posty: 12
Lokalizacja: Częstochowa
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki wielkie grzesiex za naświetlenie sytuacji :) teraz muszę tylko dowiedzieć się który przewód odpowiada za wprowadzenie climatronic'a w fazę ogrzewania postojowego... jeśli ktoś coś wie na ten temat będę bardzo wdzięczny za podpowiedź

Up.

Coś już znalazłem viewtopic.php?f=9&t=6077
pytanie teraz czy PIN 4 czy 20 ? gdyż są sprzeczne informacje... i najważniejsze jak zlokalizować te piny gdyż kostka jest nie opisana i bladego pojęcia nie mam jak wyliczyć który to 4 lub 20 pin

Up.

Rozmieszczenie pinów zlokalizowane <18>
teraz kwestia podłączenia 4 czy 20 ? Caravelle z 2000r niebieski climatronic z 3 kostkami 28PIN biała niebieska czerwona nr. katalogowy 7D0 907 040
Pin 20 jest zajęty
Pin 4 Wolny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 sierpnia 2017, 10:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
ArczeX napisał(a):

Coś już znalazłem http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=6077
pytanie teraz czy PIN 4 czy 20 ? gdyż są sprzeczne informacje... i najważniejsze jak zlokalizować te piny gdyż kostka jest nie opisana i bladego pojęcia nie mam jak wyliczyć który to 4 lub 20 pin

Up.

Rozmieszczenie pinów zlokalizowane <18>
teraz kwestia podłączenia 4 czy 20 ? Caravelle z 2000r niebieski climatronic z 3 kostkami 28PIN biała niebieska czerwona nr. katalogowy 7D0 907 040
Pin 20 jest zajęty
Pin 4 Wolny

Pin 4 czerwonej kostki podać plus, może być z pinu 3 d5ws.



Za ten wpis autor BUNIEK podziękował: ArczeX (sobota, 12 sierpnia 2017, 12:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 sierpnia 2017, 12:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 12:58
Posty: 12
Lokalizacja: Częstochowa
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
BUNIEK dzięki wielkie kolego właśnie testowałem, pin 4 działa ! Climatronic przechodzi na ogrzewanie postojowe :D

A wiesz może który pin odpowiada za zasilanie climatonica i wentylatora ? chciałbym dołożyć jeszcze jeden akumulator pod siedzeniem i z niego zasilać D5WS oraz dmuchawę.

Dopytam jeszcze o PIN 8 grzanie / wietrzenie w praktyce jak to wygląda ? po załączeniu wietrzenia chodzi sama pompka i nawiew bez uruchamiania pieca ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 sierpnia 2017, 22:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
ArczeX napisał(a):

A wiesz może który pin odpowiada za zasilanie climatonica i wentylatora ? chciałbym dołożyć jeszcze jeden akumulator pod siedzeniem i z niego zasilać D5WS oraz dmuchawę.

Klimatronik można zostawić na głównym aku, jedynie zasilanie wentylatora można przerobić i wstawić przekaznik tak aby przy załączeniu webasta przekaźnik zwierał styki z drugiego aku. Gdzieś pisałem już że aby opóźnić włączenie wentylatora można zastosować termostat bimetaliczy który załączy klimatronik dopiero kiedy woda w układzie osiągnie temperaturę około 40-50 stopni. Termostat taki nie jest drogi a oszczędność na prądzie jest spora.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 września 2017, 14:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Będzie to grzało w sposób ciągły, czy po dwóch godzinach się wyłączy?

Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 września 2017, 01:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Jesli bedzie sterowany jakimś zegarem to wyłączy sie po takim czasie jak jest zaprogramowany ten zegar, a jak recznie to bedzie grzało dopuki nie padnie akumulator.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 września 2017, 22:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Dopytuję bo mam taki podgrzewacz, który mogę uruchomić pilotem, ręcznie lub zaprogramować godzinę i dzień tygodnia, ale zawsze wyłączy się po dwóch godzinach. Może udałoby się tak go oszukać, aby pracował do utraty tchu baterii.
Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 września 2017, 10:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
cezarypl napisał(a):
Dopytuję bo mam taki podgrzewacz, który mogę uruchomić pilotem, ręcznie lub zaprogramować godzinę i dzień tygodnia, ale zawsze wyłączy się po dwóch godzinach. Może udałoby się tak go oszukać, aby pracował do utraty tchu baterii.
Pozdrawiam
Cezary


ogrzewanie samo się wyłaczy jak napiecie spadnie do 10,5V
Z praktyki, 2 dni grzania 6x po godzinie i na aku 100Ah nie zrobiło to żadnego wrażenia, ogrzewanie D4WSC.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 września 2017, 23:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
cezarypl napisał(a):
Dopytuję bo mam taki podgrzewacz, który mogę uruchomić pilotem, ręcznie lub zaprogramować godzinę i dzień tygodnia, ale zawsze wyłączy się po dwóch godzinach. Może udałoby się tak go oszukać, aby pracował do utraty tchu baterii.
Pozdrawiam
Cezary

Zapodaj fotke lub opisz jaki masz zegarek, to coś może sie wymysli.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 września 2017, 07:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
cezarypl napisał(a):
Dopytuję bo mam taki podgrzewacz, który mogę uruchomić pilotem, ręcznie lub zaprogramować godzinę i dzień tygodnia, ale zawsze wyłączy się po dwóch godzinach. Może udałoby się tak go oszukać, aby pracował do utraty tchu baterii.
Pozdrawiam
Cezary
Mokre ogrzewanie chyba nie jest stworzone do ciągłego grzania. Te 2h to pewnie bezpieczny czas pracy. Ciągle grzanie nie zaszkodzi układowi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 września 2017, 12:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
garbaty napisał(a):
cezarypl napisał(a):
Dopytuję bo mam taki podgrzewacz, który mogę uruchomić pilotem, ręcznie lub zaprogramować godzinę i dzień tygodnia, ale zawsze wyłączy się po dwóch godzinach. Może udałoby się tak go oszukać, aby pracował do utraty tchu baterii.
Pozdrawiam
Cezary
Mokre ogrzewanie chyba nie jest stworzone do ciągłego grzania. Te 2h to pewnie bezpieczny czas pracy. Ciągle grzanie nie zaszkodzi układowi?


Dowiem się jaki typ mojego dogrzewacza i zapodam fotkę. Ja nie chcę ciągłego grzania, ale choć do ośmiu godzin. Tak, aby nie budzić się co dwie godziny i wciskać przycisk ogrzewania.
Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 września 2017, 13:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Przypuszczam, że nawet gdyby zdrutować na ciągłe grzanie, to i tak temperatura płynu osiągnie w końcu temperaturę wyłączenia pieca i nie będzie to ciągła praca rzędu 8 godzin. Chyba, że w duży mróz.
U siebie mogę włączyć wprawdzie D3WZ w trybie ciągłym, ale powiem szczerze, nigdy nie sprawdzałem ile trwa zagrzanie płynu do temperatury wyłączenia.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB