T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 15:48 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Mam dylemat otóż chcę zamontować trójnik na aluminiowej rurce klimatyzacji, czy najlepszym sposobem jest spawanie elementów? ,a może lepiej użyć kleju ?. W drugim przypadku pytanie; jakiego i czy klej będzie na tyle trwały, mocny aby wytrzymał ciśnienie układu klimy i nie reagował z materiałem ,dodam że miejsce łączenia jest dość kłopotliwe do spawania więc pytam o możliwość klejenia , mam pewne doświadczenie w klejeniu żelaza , żeliwa ale nigdy nie działałem na polu aluminium i to jeszcze przy ciśnieniu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 15:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W jakim celu chcesz psuć klimę? :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 16:19 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Chcę powiększyć o dodatkowy parownik na tył, wiem że są oryginalne trójniki od multivana, ale ciężko dostać a jak już to cena z kosmosu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 17:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Same rurki od grodzi do tyłu potrzebujesz. Koszt 200zł to chyba nie kosmos?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 17:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Tak gość powiedział że rurki są zaprasowane są nierozbieralne więc trzeba komplet te co idą od sprężarki do parownika przedniego i rurki od trójnika do tyłu a jako że mam długą wersje to i tak muszę przydłużyć wężami .Jak Ty widzisz takie rozwiązanie https://domtechniczny24.pl/tr%C3%B3jnik ... 200no.html


ps. znalazłem to ogłoszenie na OLX gość spaprał wszystko uciął za trójnikami i przewody może oddać na złom ,ale nie za 200 zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 sierpnia 2017, 15:48 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Nikt na forum nie zajmuje się klimatyzacjami ? Czy nie mają czasu bo sezon <56> ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 sierpnia 2017, 16:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
No masz rację, rurki trzeba pod climatronic wymienić ale można je rozpinać (poczytaj sobie o spring lock). Każdy z kim z forum nie rozmawiałem to mówił że spawanie się mija z celem, bo nikt nie da gwarancji na to jaka będzie średnica wewnątrz po spawaniu. Rurki spokojnie możesz brać od krótkiego. Z tyłu mają łączenie gumowe skręcane i tam wystarczy zakuć dłuższy wąż.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 sierpnia 2017, 17:23 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Ja mam starodawną klimę i nie mam możliwości rozpiąć tak jak pokazują na filmikach ( spring lock) ,zastanawiam się nad systemem vulkan lokring ,co myślisz o tym?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 sierpnia 2017, 23:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Ja zrobilem jak pisze Probe. Zaklucie wezy kosztowalo mnie 80zl zrobilem to w miejscu tylnego kola i pasuje. Z przodu jak kupisz komplet masz normalnie rozlaczane jak we fordach kolniez ze sprezynka w srodku idzie to rozlaczyc uzywajac np rozcietej puszki z piwa wypitego przy montazu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 sierpnia 2017, 06:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zestaw do rozpinania spring lock to koszt 40 zł lub mniej


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 sierpnia 2017, 13:57 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Piszecie o klimie w nowszej wersji ( skręcana lub na spring lock) a ja mam rocznik 93'' klima manualna wszystko na sztywno więc pozostaje zakup rurek w komplecie ,do przedniego parownika ,obawiam się że jak zacznę odkręcać stare nie będę miał do czego przykręcić nowych, co do puszczenia do tyłu to nie będę bawił się w rurki tylko zakuję węże, chodzi tylko o wyprowadzenie przed przednim parownikiem trójników żeby puścić na tył czynnik, i tu jest problem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 sierpnia 2017, 15:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 stycznia 2016, 13:07
Posty: 23
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nie ma problemu, to sie spawa. Doswiadczony spawacz nie spowoduje wplyniecia aluminium do środka, tym samym nie spowoduje zmniejszenia przekroju. Specyfik typu Alum Weld czy jakoś tak, daje radę w razie W, średnio nadaje się do lutowania elementów, zawartość fluxa strasznie licha, zauważ że aluminium dobrze przenosi ciepło, nie zdążysz oblecieć calej rurki dookoła a już wpadniesz do środka. Moja Żona odpowiada za proces lutowania przy użyciu Fluxa, stosowane sa dwie metody, indukcja (aluminium:-)) i płomieniowe. Element jest nagrzewany jednorazowo, w tym momencie następuje roztopienie fluxa i połączenie elementów.


_________________
Bo ja wolno myślę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB