T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 15:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Witam, jak już większość wie skusiłem się na klimatyzacje do mojego busika <38> <yahoo>
Właściwie to nie planowałem tego wcześniej robić, bo raz była za 1900zł + przesyłka na allegro ale wiązało się to z przeróbkami kół pasowych itp ;( , więc całkowity bezsens, później znajomy kupił niekompletną klime do T4 i mogłem to odkupić za 800zł ale dużo części brakowało i sprężarka na wielorowkowy pasek, więc gra nie warta świeczki, po za tym do tego jeszcze węże i reszta to wyjdą duże koszty <ss>

Całkiem z głupa wpisałem "klima 2.4D" na allegro no i masz <33> <33> <33> 700zł kompletna w Nowym Sączu <01> <01>
Już mi to spać nie dało, rano tel do gościa, mówi ze nie jest to oryginał, ale mroziła super <56>
Andrewa1 mówi że mi to zamontuje, więc..... chyba warto <01>

Jak się okazało, klima jest dokładana przez włoską firmę DIAVIA, ale jest wszystko, nawet śruby do mocowania spornika <38>
Dostałem to, nawet utargowałem 20zł bo 2 węże od klimy były do zaślepienia <38>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

5kg kabli, nie wiadomo co do czego... masakra <01> Sam Andrzej się za głowe złapał :mrgreen:

Żeby zamontować klime musimy wydrzeć deche rozdzielczą no i całą obudowe nagrzewnicy i w miejsce tego montujemy parownik
viewtopic.php?f=13&t=1447

Żeby odkręcić całą obudowe od nagrzewnicy musimy zdjąć wytłumienie za korektorem ssącym, bo jedna śruba jest tam schowana, druga jest na górze koło węży do nagrzewnicy.
Następnie wycinamy dziure w ścianie działowej na rurki do klimy.

Następnie jest sprawa instalacji, gdzie w moim przypadku to była tragedia bo gościu dał mi całą instalacje od T4, w dodatku poprzedni właściciel nieźle tam namieszał <30>

Jak się później okazało dostałem uniwersalną chłodnice do klimy, ale przerobioną tak że ma być w T4
Obrazek

Obrazek


Ramka do chłodnic musiała być zmodyfikowana do tej chłodnicy, co niezbyt mi się podobało, ale co gorsza chcący wsadzić węża do chłodnicy (od strony lewej lampy) trzeba wyciąć mocowanie atrapy <21>
Obrazek

Ale na szczęście Andrewa1 podesłał mi linki jak ma wyglądać ori chłodnica od klimy do T4 i akurat była do sprzedania chłodnica z tą plastikową ramką, więc myśle sobie: jak robić to tak, zeby to miało ręce i nogi <01>

Obrazek
Chłodnica klimy oraz ramka ori T4 już jest <01>
Obrazek

Obrazek

Żeby wsadzić chłodnice do klimy trzeba rozpiąć węża od wspomagania :)

Obrazek

Parownik siedzi w środku, chłodnica zamontowana, pozostaje podwieszenie sprężarki <38>

Obrazek
Spornik do sprężarki. Element zaznaczony na zdjęciu wygląda tak jakby napinacz do alternatora, ale za chiny ludowe to nie pasowało, więc odkręciłem


Sprężarka SANDENA :P
Obrazek


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 16:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Było tak:
Obrazek

Otwory z gwintem są na bloku, <yahoo> nie trzeba spornika spawać heh <01>
Obrazek

Obrazek

Jak widać sprężarka musi być napięta paskiem tym od pompy wspomagania, przynajmniej ja tego inaczej nie widziałem <01>
Obrazek
W oryginale jest tak, że alternator jest zablokowany, wtedy wysuwa się rolkę napinającą od pompy wspomagania i ją napina się alternator, ale średnio to widziałem <m>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 16:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
No i tutaj zaczynają się troche schody, oryginalny napinacz do alternatora nie może być bo się nie zmieści, pytanie jak to napiąć??
Obrazek

W ni jak nigdzie nie pasuje ten mniejszy napinacz :P
Jedyne wyjście to coś dorobić i będzie jak złoto.
Obrazek

No i tak też zrobiłem <01> szablonik i dałem takie cuś do zrobienia <38>
Następnie zmierzyłem pasek i wyszło na to, ze ma mieć 127cm <01> Kupiłem i.....
Obrazek

Co mnie bardzo cieszy udało się go puścić przez rolkę napinającą pompe, przez co nie drga i ma prowadzenie <01>
Obrazek

Napinacz wstępnie zrobiony, zostały do wycięcia otwór i rowek do napinania. Jako że napinacz będzie przykręcony do sprężarki od klimy to kazałem sobie jeszcze tulejke wzmacniającą :P
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ten pasek było trudno wymierzyć, 3x do sklepu goniłem heh <01> Najpierw kupiłem za krótki, później za długi <38>
Obrazek


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 16:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Przeróbka węży, nowe oringi i nabijanie klimatyzacji
Obrazek

Obrazek

No i to jest właśnie cała filozofia zamontowania klimy w T4 <01>
Chciałem klime zrobić na tip top, więc trochę mnie to wyniosło, ale praktycznie rzecz biorąc jest wszystko dokładnie przeglądnięte i sprawdzone, uszczelnienia sprężarki nowe, oringi nowe, 2 nowe węże itp.....
Najważniejsze ze pięknie mrozi... <01> Z niecierpliwością czekam aż zaczną się gorące dni <yahoo>


Dla tych którzy przymierzają się do montażu klimy powiem tak.... nie jest to robota na 3h, ani na dzień..... xd
Montaż parownika + elektyka = 2 dni
Napędzenie sprężarki = 2 dni

Tydzień trzeba się z tym bawić... <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Ostatnio edytowano środa, 25 maja 2011, 17:14 przez KrzySieK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 22:40 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wiadomo pracy jest przy tym podobnie jak założeniem D3wz i zrobieniem ogrzewania postojowego.
Ale juz masz i sie ciesz ze nie będziesz sie smażył w letnie dni.
Sam bym sie rozglądnął ale w portfelu pustki.

Pokaz jeszcze jak masz fotki jak ida węże od sprężarki do chłodnicy.Tam gdzie ładuje sie gaz to sa tylko wyprowadzenia czy rurki ida gdzies dalej ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 22:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Węże idą tak:
Oba za zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i z dalej jeden idzie do wnęki z akumulatorem bo tam wsadziliśmy osuszacz i następnie z tamtąd idzie do chłodnicy
A drugi wąż idzie prosto do sprężarki
No i kolejny wąż idzie od od chłodnicy do sprężarki <38> Foty jutro porobie ;)

Wg mnie po prostu trzeba czekać aż trafi się okazja, bo kupić kilka części niesprawdzonych i kompletować to troche mija się z celem, ja miałem ten + że goście przed wymontowaniem klimy z auta spuszczali z niej czynnik <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 23:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
no no dobra robota z opisem <brawo>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 10:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2011, 09:15
Posty: 18
Lokalizacja: Radomsko
model: T4Caravelle
silnik: 2,4Diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czesc, ja tez rok temu dokladalem klime do mojego VW Caravelle, czesci totalnie z innych samochodow, najwiekszy problem z parownikiem, zamontowalem go zamiast drugiej nagrzewnicy pod podloga, wszystko dziala super juz drugi rok, Tylko jednego nie przewidzalem, mianowicie silni jest za slaby 2,4Diesel, na wolnych obrotach musze wylaczac klime. Niestety jestem raczkujacym w tym forum i nie moge do Ciebie bezposrednio napisac.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 19:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Ja nie narzekam, z włączoną klimą trzeba go więcej kręcić ale zbiera się ok, musze go na V-maxa wziąśc w najbliższym czasie <01>
Obroty też muszę podwyższyć trochę na pompie bo faktycznie ma za niskie na wolnych obrotach jak wentylatory chodzą na maxa!! <38>

Żeby do mnie napisać klikasz na PW (obok masz progil i e-mail) :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 20:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
KrzySieK
interwoj jako niebieski user dopóki nie napisze trzech zaakceptowanych postów nie ma dostępu do PW, maili, szutboxa itp.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 20:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Aha, rozumiem, a przy okazji zapytam jeszcze o jedną rzecz <38>
Dlaczego jak włącze klime to załącza się tylko I bieg wentylatorów, kiedyś jak dostał ognia pod góre i na wskaźniku temp było ok 100* to wtedy załączył się II bieg a tak to cały czas I bieg chodzi :P Jak to jest z tymi wentylatorami?? <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 20:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja przy climatonicu mam tak samo, chyba że jest powyżej 30 st na zewnątrz to wtedy mimo zimnego silnika przy włączonej klimie od razu startują na dwójce


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: KrzySieK (sobota, 23 kwietnia 2011, 20:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 20:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Dzięki <38>
Ogólnie powiem Wam ze jest fajny bajer, teraz moze upałów strasznych jeszcze nie ma, ale mimo wszystko w korku jak przygrzeje do szyby to klima się przydaje i nawet daje sobie radę jak na taką wielką budę <01>

P.S jednak zaczynam wątpić w moc 2.4D jak przyjdzie mi ciągnąć lawete z autem + 6-8 osób + klima <53>
Przy takich okolicznościach zostają mi szyberdachy haha


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2011, 00:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
A ja myslalem ze u mnie cos klima nawala,bo tez czuc powazny spadek mocy jak ja zalacze


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2011, 00:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2011, 09:15
Posty: 18
Lokalizacja: Radomsko
model: T4Caravelle
silnik: 2,4Diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie wiem czy podlaczales strone elektryczna samemu czy Ci to robil ktos inny, jezeli jedziesz okolo 70 km, to skraplacz sie chlodzi sam od naplywajacego powietrza, wiec aby zmiejszyc pobor mocy, wentylatory ma wylaczone, jesli natomisat temperatura na skarplaczu podskoczy do 80 stopni to wlaczam 1 bieg wentylatorow, a jak to nie pomaga to drugi, wtedy prad jest oko 40 Aperow na same wentylatory.Uklad sterowania zrobilem samemu. Ale jezeli Ci pracuje super to lepiej nie ulepszac, bo skaplikowany uklad z reguły jest bardziej zawodny.
W oryginale jest tak jak wlaczysz klimę to sie zwiekszaja obroty od 5 do 10%, na pompie wtryskowej jest dodatowy uklad, ktory dostarcza wiecej paliwa, czy masz go tez podlaczonego? ja niestety nie mam, wiec
obroty zwiekszam recznie, a raczej noznie.
No to zycze wielkigo chlodu, i uwazaj aby Ci sie nie ukruszyl - ha ha


Ostatnio edytowano niedziela, 24 kwietnia 2011, 23:09 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2011, 08:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Na pompie nic nie mam, z resztą wyżej masz wszystko od A do Z opisane :)
Regulacje temperatury mam takim potencjometrem :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2011, 11:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Czy ktoś podrzuciłby schemat elektryczny klimatyzacji manualnej do ACV-ki , montuję do AFN-a i chciałbym aby było na cacy, instalacje niby mam tylko że trochę pociętą i ciężko dojść co z czym :roll:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2011, 14:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Jakieś schematy widać tutaj:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Magnetkupplung
Tutaj masz temat o klimie. Niestety z mojej strony więcej nie podpowiem (w Temacie klimy jestem zielony)
http://www.t4-wiki.de/wiki/Klimaanlage


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2011, 17:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Chodziło mi o pełny schemat, ale znalazłem i podrzucam dla potomnych:http://w757.wrzuta.pl/plik/5Yyv7AOJS32/kilma_manual_t4_2_5_tdi_acv


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2011, 17:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Może to ci pomoże ....

http://w643.wrzuta.pl/plik/25yFWQ2TIiF/ ... rzeklej.pl

http://w643.wrzuta.pl/plik/1NegqcehrGJ/ ... _5_tdi_acv

Obrazek


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB