T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 21:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Łapa alternatora na pierwszy rzut oka nie wygląda na ori VW ale z drugiej strony nie widzę zbytnio miejsca gdzie miała wisieć ta sprężarka? Musiałbyś zrobić foto jak to trochę wyżej wygląda

ostryt4 napisał(a):
sygnał na przekaźnik musi iść poprzez czujnik ciśnienia w układzie co by w razie ujścia gazu nie załączyć kompresora. Sensor ten posiada cztery piny, dwa z nich działają na zasadzie załączenia lecz nie mogę dojść od czego są kolejne dwa, czyżby od za dużego ciśnienia ?
Pozdrawiam.
2 piny zwierają sprężarkę klimy a pozostałe 2 piny włączają wentylatory jeśli jest ciśnienie w układzie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 22:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 grudnia 2015, 21:04
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 1999r.
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
Probe041 napisał(a):
Łapa alternatora na pierwszy rzut oka nie wygląda na ori VW ale z drugiej strony nie widzę zbytnio miejsca gdzie miała wisieć ta sprężarka? Musiałbyś zrobić foto jak to trochę wyżej wygląda


Łapa alternatora nie jest ori VW jest to łapa firmy Diavia do mocowania kompresora .

Najlepszym wyjściem były by fotki z jakiegoś ABL'a z klimatyzacją


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 23:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
JURAS_T4 napisał(a):
Najlepszym wyjściem były by fotki z jakiegoś ABL'a z klimatyzacją

cuda czasem się zdarzają


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 23:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kenobi napisał(a):
JURAS_T4 napisał(a):
Najlepszym wyjściem były by fotki z jakiegoś ABL'a z klimatyzacją

cuda czasem się zdarzają
W sumie kolega wyżej jest potwierdzeniem takiego cudu <55> Na więcej bym nie liczył


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 00:29 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Macie chłopaki fotkę jak zamontowana jest sprężarka z 1.9tdi ?? W moim dawcy golfie była klima więc myślę jakby zasadzić klimę do siebie .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 01:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Macie, https://picasaweb.google.com/1085816563 ... 4870897330
https://youtu.be/C_Lufq00t8o?t=2m48s
Mogę jeszcze zrobić swoje ale mam tak jak Mikoli z inną rolką niż na zdjęciach


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 09:53 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Super :) A wtedy sprężarka nie jest zbyt nisko nad ziemią ?? Mój stwór jest obniżony i czy nie będę zawadzał sprężarką ... Chyba że tak na fotkach to wyszło a jest na równi z pompką wspomagania .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2016, 00:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 stycznia 2016, 11:31
Posty: 6
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
sprężarka przedstawiana przez PROBE041 Jest to Sanden SD7V16 stary typ, kompresor był montowany w np. VW passacie b4 lub golfie III i jak już szukacie właśnie takiej sprężarki to radzę kupić od passata lub golfa ponieważ montowany był również w galaxy I Sharan I alhambra I ale w tych samochodach sprężarki bardzo często były uszkodzone kubatura samochodu jest dużo większa niż np w golfie czy passacie ponadto przewody (rurki) od klimatyzacji w tych samochodach korodują aluminium utlenia się i jest tzw sito rzadko kto zna wszystkie nieszczelności układu i przy każdym nabiciu klimy bez odpowiedniej wiedzy serwisy dodają olej z barwnikiem aż w końcu sprężarka spręża nie czynnik chłodniczy a olej przez co pracuje na bardzo wysokich ciśnieniach i po prostu tłoczki które posiadają pierścienie teflonowe wycierają się i sprężarka po włączeniu ie wytwarza ciśnienia. Następną sprawą o której chcę wam powiedzieć po przeczytaniu waszych postów Panowie: wentylatory odpowiedzialne są za obniżenie temperatury chłodnicy klimatyzacji (tzw skraplacza), wraz z wysoką temperaturą idzie bardzo wysokie ciśnienie pracy sprężarki na czym to polega wentylatory podczas gdy chłodzą skraplacz automatycznie wysokie ciśnienie pracy układu spada bez względu na to czy klima jest oryginalna czy dokładana wentylatory po włączeniu klimatyzacji mają zacząć pracować na pierwszym biegu!! w momencie gdy klimatyzacji pracuje a wentylatory nie włączą się szczególnie w upalne dni (ponieważ wtedy czynnik chłodniczy rozpręża się) ciśnienie potrafi rosnąć do 30 bar wtedy zawór bezpieczeństwa wyrzuci gaz w powietrze bądź czujnik ciśnienie rozłączy sprężarkę. także Panowie Jeśli chodzi o pracę układu pod względem mechanicznym poradzę sobie bez problemu i będę starał się pomóc ale na elektryce niestety za dużo się nie znam tylko podstawy. Jeszcze o czym muszę wam powiedzieć szczególnie przy klimatyzacji która jest dołożona masa firm nie zakłada termostatu do parownika na czym on polega ma nie doprowadzić do zamarzania układu czyli na czym polega cykl pracy układu sprężarka włącza się spręża czynnik zawór rozprężny go rozpręża chłodzi parownik po czym termostat rozłącza sprężarkę a wentylator wyciąga zimno z parownika gdy temperatura parownika podniesie się to termostat ma znów załączyć sprężarkę. Jeśli Macie jakieś pytania to śmiało postaram się pomóc Pozdrawiam;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2016, 17:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Wojtek-1992 napisał(a):
sprężarka przedstawiana przez PROBE041 Jest to Sanden SD7V16 stary typ, kompresor był montowany w np. VW passacie b4 lub golfie III
G woli ścisłości sprężarka sama w sobie może i tak, ale jako komplet ze sprzęgłem elektromagnetycznym występowała w T4 (w osobówkach posiada inne sprzęgło).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2016, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 stycznia 2016, 11:31
Posty: 6
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
tak masz rację kolego koło pasowe w tej sprężarce dedykowane do T4 posiada inne osadzenie niż w np. passacie ale cewka oraz tarcza sprzęgłą są takie same i jeszcze nie wiem musiałbym ją zobaczyć przyłącza w głowicy sprężarki mogą się różnić choć chyba Kolega probe dorabiał przewody bo widzę zakuwki z hydrauliki siłowej nie są to typowe zakuwki stosowane w klimatyzacji..;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 lutego 2016, 10:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 03:11
Posty: 8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Wojtek-1992 Początkowo chciałem cytować Twój post ale brak przecinków zniechęca ;)

Do rzeczy: SD7V16 to kompresor ze zmienną obj. skokową i bardzo często brak, jak to nazwałeś, ciśnienia w ich przypadku to wynik uszkodzenia zaworu sterującego pochyleniem tarczy, a nie efekt braku powłoki teflonowej. Jej brak to właśnie efekt uszkodzenia zaworka, który powoduje przegrzanie kompresora (brak obiegu czynnika). Sam mam taką sprężarkę (VW B4) i ją rozbierałem oraz wymieniałem tenże zawór.
Sprężarka nie dawała wcale ciśnienia (ssanie 2bar, wyjście 2bar) ale po uruchomieniu potrafiła "kopnąć" ciśnieniem na 4 bary na dosłownie sekundę. Po wymianie zaworka ciśnienie stabilne 2 bar ssanie, 9-10 bar tłoczenie (w upalne dni uruchamiał się 2-gi bieg więc dobijało powyżej 16-bar za skraplaczem).

To tak w ramach wyjaśnienia, żeby się nie okazało, że wasz "klimiarz" każe wam wymieniać sprężarkę za 400 zł. Wystarczy zaworek i uszczelniacze za 150 ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 lutego 2016, 11:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Hehe tak mi właśnie mówił ostatnio facet w serwisie klimy że sprężarka do regeneracji, bo ciśnienia na granicy według maszyny. A w lecie chłodzi jak marzenie. I cena oczywiście 800 zł plus wymiana :-P Oczywiście, coś napomknął że mógł się zaworek od opiłków zawiesić ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 12:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 stycznia 2016, 11:31
Posty: 6
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
radekrp90 Tak masz rację, zawory sterujące psują się w tych kompresorach i objawy są takie jak napisałeś czyli po włączeniu kompresora zarówno strona ssąca jak i tłoczna są w porównywalnych wartościach, tylko licz się z tym że ten zawór kosztuje w firmie gdzie pracowałem sprzedawali go za 120zł + dochodzi uszczelnienie kompresora 150zł i raczej łożysko na kole pasowym rzadko kiedy jest w dobrym stanie kosztuje dobre jakościowo (NSK) 70zł. także suma robi się już naprawdę w okolicach 400zł. A druga sprawa jest taka, upierasz się przy tym że wymiana zaworu wystarczy i zrobisz to sam, ja rozebrałem tych Sprężarek kilkadziesiąt i wiem która będzie wytwarzała ciśnienie a która nie, więc jak wymienisz sam zawór i kompresor nie będzie dalej wytwarzał ciśnienia zostaną Ci nowe uszczelniacze bo nikt nie będzie wyciągał uszczelnienia czołowego do następnej sprężarki . No i tak w roli ścisłości gdy zawór sterujący jest uszkodzony to bardzo często układ A/C pracuje ma ciśnieniach HP=10-15bar czyli dopuszczalne natomiast LP=4-6BAR co jest za wysokim ciśnieniem i efekt końcowy jest taki że zamiast przy kratce nawiewu mieć 6-9stopni dmucha 12-14stopni i nie ma takiego efektu chłodzenia jak byśmy chcieli;)



Probe041 a jakie miałeś ciśnienia pracy układu..?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 13:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie pamiętam w tej chwili nic więcej. Problemu z chłodzeniem w lecie nie mam więc nic nie zamierzam robić dalej. ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2016, 09:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 03:11
Posty: 8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Wojtek-1992 Tak masz rację, koszty rosną jeśli się wymienia wszystko co możliwe, ale co ma to na celu skoro do wymiany jest tylko zaworek i uszczelnienie "dekla". Zestaw uszczelnień to koszt 30 zł, zaworek 90 zł (w IC) do tego butelka oleju PAG46. Ja nie wymieniałem ani łożyska, ani sprzęgła (doregulowałem je tylko przez regulację przerwy podkładkami).

W moim przypadku ciśnienie po odpaleniu wzrosło do 10/2 bar aby po 5 sekundach spaść w okolice 2-3 bar (powietrze przez chwilę chłodne, a później ciepłe). Załapywała ponownie dopiero po około godzinie bez uruchamiania ale znów na 2-5 sekund.

Do pracy z tą sprężarką (wymiana zaworka) nie trzeba być specjalistą, wystarczą podstawowe klucze, zachowanie zasad czystości oraz klucz dynamometryczny. Ja wolałem zrobić to sam, bo miałem 80% pewności, że to jest to (olej był czysty).

Ale odszedłem od tematu więc wybaczcie - chciałem tylko uświadomić, że SD7V16 (jak i nowsze o zmiennej poj. skokowej) jest specyficzną konstrukcją i nie zawsze brak ciśnienia = sprężarka do wyrzucenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Panowie, pierwsze powiewy wiosny i juz w busie kupionym w grudniu robi sie ciepło :(
Czy na Zlocie bedzie ktos kumaty w tej dziedzinie, z ktorym mogłym przedyskutować temat instalacji chłodzenia w moim Multivanie? Alernatywnie rozważam szyberdach ale skoro mam szczelny sufit to niechetnie bym sobie robił źródło potencjalnego przecieku :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 14:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pisz do Krzyśka na pw


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 kwietnia 2016, 23:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Panowie, ma może ktoś fotkę zamontowanej w busie chodnicy/skraplacza? Bo nigdzie nie mogę znaleźć obu zebranych do kupy - chłodnicy silnika i chłodnicy klimatyzacji <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2016, 01:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W krótkim przodzie chłodnicę przykręcasz do 4 mocowań z przodu chłodnicy wody na wkręty. Są otwory. Węże wychodzą patrząc od przodu auta po stronie pasażera w połowie jej wysokości.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Adampio (środa, 6 kwietnia 2016, 08:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 17:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 lutego 2014, 20:34
Posty: 20
Lokalizacja: Gdańsk
opis: Westfalia '92
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam,szukam zestawu by zamontować u siebie klime(mam AAB z 92'),na allegro natknąłem się na zestaw "niby pasujący" do wszystkich silników z rocznika 90-95

(http://allegro.pl/kompletna-klimatyzacj ... 92849.html )

sprężarka na wieloklin,ja wszystko mam na klinowym-skąd idzie napęd na sprężarkę? widziałem sprężarki na klinowy pasek do t4-to taka ja potrzebuje?ta łapa co jest w zestawie będzie pasować do AAB?

ktoś mi odpowie bo nie mogę znaleźć nigdzie jednoznacznej odpowiedzi.z góry dziękuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB