T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 maja 2012, 20:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 14:27
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
opis: 2 multivany w rodzinie a na miasto mega szybki trabi :)
model: multivan
silnik: AAFlpg & AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
no własnie 140 ruszyłem jako pierwszy i podmieniłem u kolegi
lipa jest to samo :(

znalazłem w innym temacie schemat mojej klimy wszystkie el. znalazłem i sprawdziłem tylko 1 mi został, nie wiem gdzie tego szukac i to on najprawdopodobniej mi bruździ
moze ktos potrafi mi powiedziec gdzie mam szukac "wyłącznik termiczny, w wężu płynu chłodzącego" (google translator )
nie chce zakładac kolejnego tematu na elektryce wiec zapytam tutaj :)
dzięki
[IMG=http://img818.imageshack.us/img818/1556/schematklima.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 maja 2012, 20:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jest on montowany na grubym wężu ( tym od chłodnicy ) pod chłodnicą
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2012, 10:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
jest on montowany na grubym wężu ( tym od chłodnicy ) pod chłodnicą
Obrazek


Jakie jest oznaczenie tego czujnika? F?? ? Jak można go zdiagnozować?


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2012, 10:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
F165/F163
viewtopic.php?f=8&t=4902
viewtopic.php?f=8&t=2500&p=27564&hilit=f165#p27564

jeśli masz klimatronik to coś powie VAG, poczytaj instrukcję serwisową w tym dziale umieszczoną


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2012, 10:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za linki. Znów coś do przodu. A czy jest gdzieś schemat / opis podłączeń trzech kostek cztero-pinowych ?

Czy jeżeli będą podnięte opornice wentylatory mogą nie ruszyć???


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2012, 10:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
albert_slask napisał(a):
Czy jeżeli będą podnięte opornice wentylatory mogą nie ruszyć???


to nie temat na tą dyskusję
podałem ci linki gdzie są omawiane sprawy związane z działaniem wentylatorów


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2013, 23:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Odświeżę temat.
Zakupiłem klimę na czynnik R 132a a dokładnie cały zestaw do mazdy 626 z 96r (anglik) nówka fabryka z zajefajnym opisem serwisowym jak to montować w Mazdzie hehehe.
Dla ciekawych tak to wygląda:
http://allegro.pl/nowa-uniwersalna-klim ... 12857.html

Pomijam kwestię upakowania tego w aucie, (chłodnica, parownik sporych rozmiarów, i nawet sprężarka ma śruby odwrotnie niż VW)lekko nie będzie ale cóż takie życie.
Problem mam z chłodnicą klimy ponieważ ona ma przed sobą jeszcze osuszacz i rurki idące przed nią ok 10cm więc za cholerę to nie wejdzie pod atrapę.
kolejny problem to aluminiowe rurki cienkie i grube powyginane do Mazdy.

I teraz główne pytanie czy można i da się to przerobić na przewody gumowe (tak patrzę na foty i chyba KrzySieK na początku tematu tak ma)?
Oczywiście zawsze jest w odwodzie cięcie i lutowanie tych aluminiowych ale gumę mógłbym puścić dużo wygodniej i chyba mniejszym nakładem pracy.
No i chciałbym zachować uchylny przód bo dużo łatwiej się dostać do środka w razie awarii czy nawet kontroli oleju (po swapie jeszcze nie przerobiłem bagnetu)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 08:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Da się przewody gumowe przedłużyć.
Są takie firmy co zakuwają przewody pod hydraulikę siłową ja tam przedłużałem .


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 09:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Gumowe to wiem, że bez problemu przedłużę ale czy resztę, która jest aluminiowa (niskie i wysokie ciśnienie) mogę zamienić też na gumę czy musi być tam alu. (jak wspominałem komplet rurek mam ale przeraża mnie wizja cięcia tego na kawałki i lutowania)
Temat dla mnie obcy, jak jest z średnicami czy muszą być idealnie te same czy mogą się nieznacznie różnić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 16:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Teoretycznie tak tylko czy będzie ci się trzymać na obciętej rurce...
Musiał bys jakies zgrubienie zrobić aby po zakuciu wąż sie nie ześlizgnął ...
Lutowanie to nie bardzo ....raczej spawanie tigiem w osłonie chyba argonu...i nikt raczej ci nie dana to gwarancji .


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 20:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Zakładam, że jak bym robił gumę to dawali by mi złączki ori pod gumowe węże z zakończeniami jak w tych aluminiowych, nakładanie na obcięte nie wchodzi w grę bo jak mówisz by się ześlizgiwało.
Lutowanie to przenośnia i tak bym to dał do speców tylko najważniejsza kwestia czy tak można zrobić (ciśnienia, jakieś różnice średnic) itp nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie czy nie.
Z jakiegoś powodu dają tam w oryginale aluminium i nie wiem czy tylko aby nie parciało (guma jednak się starzeje) czy jakiś głębszy sens to ma.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 marca 2013, 22:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Lepiej zakuć na nowo węże.Spawania i pasowania za dużo ,no i za spawanie cena.U mnie znajomy nabija klime i ma przyrząd do zarabiania węży to może poszukaj u siebie kogoś takiego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 marca 2013, 22:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Ale mnie właśnie o to chodzi żeby nie spawać tylko zrobić na gumie ale nie wiem czy można więc pojechałem dziś do speca lokalnego i powiedział, że jak to wszystko powieszę na aucie to on mi to podłączy.
Oczywiście marudził,że się nie opłaca, że lepiej jak już to od t4 wstawić ale koniec końców się zgodził.
Ma być na gumie.

Więc zaczynam walkę aby to upchnąć i dorobić jakiś chwytak na sprężarkę bo śruby ma zupełnie w drugą stronę niż VW


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 sierpnia 2014, 14:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Witam.
Od około dwóch miesięcy mam pod machą silnik AFN, w związku z tym iż dawca Sharan posiadał klimatyzację postanowiłem że zamontuję ją w mojej teczwórce.
Podczas swapu nastąpiła rzeźba z wstawieniem parownika i już po zaczęciu eksploatacji TDika wstawienie rurek wysokiego i niskiego ciśnienia. Niestety nie dało się tego upchać w całości więc rurki musiały zostać pocięte.
Podczas urlopu w PL rurki fachowcy pospawali na wymiar, roboty nie mało bo niestety trzeba było poprawiać po majstrach, sprawdzenie szczelności i sukces, układ szczelny. Wymiana osusacza i skraplacza bo ten ori nie wyglądał na takiego co by miał jeszcze pożyć, ponowne sprawdzenie szczelności azotem i załadowanie czynnikem chłodzącym.
Pierwszy start nie udany, powód brak zasilania na kompresorze lecz kiedy zapodałem bezpośrednio aircon wystartował witając przyjemnym chłodem z nawiewów.
Czy wentylatory podczas jazdy się wyłączają czy biegają cały czas jak AC jest włączone ?
W najbliższym wolniejszym czasie muszę się zagłębić w schematy ponieważ zdaje się sygnał na przekaźnik musi iść poprzez czujnik ciśnienia w układzie co by w razie ujścia gazu nie załączyć kompresora. Sensor ten posiada cztery piny, dwa z nich działają na zasadzie załączenia lecz nie mogę dojść od czego są kolejne dwa, czyżby od za dużego ciśnienia ?
Pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 sierpnia 2014, 15:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wentylatory cały czas działają


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 sierpnia 2014, 15:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przy klimie sterownik i wiązka wentylatorów jest inna


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 sierpnia 2014, 16:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Probe041 napisał(a):
Przy klimie sterownik i wiązka wentylatorów jest inna

Wszystko hurtem zostało założone z dawcy, łącznie z chłodnicą silnikową.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2014, 13:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Szkoda, że fotki poznikały. Może dałoby rade uzupełnić?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 lipca 2015, 12:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 lipca 2015, 11:56
Posty: 4
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie postanowiłem sam założyć klime w moim vw utknolem na etapie przyciągania i montowania aluminiowych przewodów ma ktoś może jakieś fotki albo schematy jak powinny przechodzić. Dodam że mój vw t4 jest z 98 wersja mulitvan z silnikiem 2.4

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 19:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 grudnia 2015, 21:04
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 1999r.
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
Na wstępie chciał bym się przywitać gdyż jestem nowy
Szczęśliwym posiadaczem T4 1.9TD ABL z 1999r jestem od zeszłego lata.
Mam pewien problem, mianowicie w busiku jest zamontowana klimatyzacja włoskiej firmy Diavia która była dokładana. W T4 nie ma niestety kompresora (tak już kupiłem), lecz ostała się łapa firmy Diavia do mocowania kompresora. Posiadam całą książkę serwisową firmy Diavia z nr. (niestety książka jest po włosku) próbowałem dowiedzieć się u polskiego przedstawiciela firmy Diavia jaki dokładnie kompresor powinien być do mojego samochodu lecz niestety nic nie udało się ustalić.

Mam ogromną prośbę do ,,KrzySieK"a o odświeżenie zdjęć jeżeli jest taka możliwość bądź podanie nr. kompresora.

Czy w ABL z klimatyzacją występuje napinacz?

Jaka powinna być długość paska?

Może ktoś kto posiada klimę w 1.9 był by w stanie podrzucić jakieś fotki.

Z góry dziękuję za odpowiedz


Obecnie tak to u mnie wygląda (wyciek już opanowany ;))
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB