T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Skaczaca temperatura
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=14399
Strona 1 z 2

Autor:  jedrek1000 [ sobota, 28 stycznia 2017, 23:26 ]
Tytuł:  Skaczaca temperatura

Witam moj problem polega na tym ze auto sie nie dogrzewa 2.5tdi 102km od tygodnia temperatura ma autostradzie dochodzi do polowy tak jak powinno byc a za chwile spada kreske w dol jak jade wolniej to spada jeszcze nizej wymienilem termostat dalej to samo waz od termostatu zimny gorny od chodnicy goracy a dodam jeszcze przed wymiana termostatu slabe ogrzewanie bylo tak jak by byl caly czas duzy obieg? Dlatego wymienilem termostat teraz ogrzewanie troche lepsze ale dalej temperatura skacze myslalem ze to przez mroz zakrylem chodnice kartonikiem dla prob ale nic to nie daje jakie ma cie pomysly prosze o porade

Autor:  Kenobi [ sobota, 28 stycznia 2017, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Czujnik temperatury czteropinowy zielony, standardowa i opisana na forum usterka. W rzeczywistości to nie temperatura skacze tylko czujnik źle odczytuje.

Autor:  jedrek1000 [ niedziela, 29 stycznia 2017, 00:39 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Tak ale czemu slabe ogrzewanie bylo?

Autor:  Kenobi [ niedziela, 29 stycznia 2017, 09:55 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Jedna awaria nie wyklucza drugiej. Aby coś więcej wiedzieć wypadałoby napisać jaki system ogrzewania masz, bo było ich kilka.

Autor:  niebieski-n2 [ niedziela, 29 stycznia 2017, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

A jak już będziesz pisał - to zacznij proszę stosować znaki interpunkcyjne, tak, aby nie trzeba się było domyślać, gdzie myśl zaczynasz, a gdzie kończysz. W pierwszym poście nie ma ani jednego.

Autor:  Szymon_P [ piątek, 10 lutego 2017, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Witam. Mam podobny problem. Na początku auto przestało dobrze grzać (leciało letnie powietrze, które nie jest w stanie nagrzać kabiny), a teraz zauważyłem, że temperatura szaleje. Jadąc na trasie wskazuje 90 stopni, a gdy przejeżdżam przez miasto to spada i to do 1/3 wartości. Termostat był już 2 razy wymieniany. Co do temperatury powietrza to cały czas słabo grzeje. Miałem u 2 różnych mechaników i żaden sobie z tym nie radzi a mnie denerwuje, że jak mam dalszy wyjazd to muszę jechać w czapce i rękawiczkach... Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam, że mam Caravelle z 2002 roku 2,5 TDI 102 KM i piec załącza się bez problemów.

Autor:  Kenobi [ piątek, 10 lutego 2017, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Jeśli masz climatronik to co pokazuje diagnoza vagiem ?

Autor:  garbaty [ piątek, 10 lutego 2017, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Szymon_P napisał(a):
Witam. Mam podobny problem. Na początku auto przestało dobrze grzać (leciało letnie powietrze, które nie jest w stanie nagrzać kabiny), a teraz zauważyłem, że temperatura szaleje. Jadąc na trasie wskazuje 90 stopni, a gdy przejeżdżam przez miasto to spada i to do 1/3 wartości. Termostat był już 2 razy wymieniany. Co do temperatury powietrza to cały czas słabo grzeje. Miałem u 2 różnych mechaników i żaden sobie z tym nie radzi a mnie denerwuje, że jak mam dalszy wyjazd to muszę jechać w czapce i rękawiczkach... Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam, że mam Caravelle z 2002 roku 2,5 TDI 102 KM i piec załącza się bez problemów.


v Rav4 miałem tak samo jak miałem niedobór płynu w układzie. Przy szybszych przelotach dmuchała ciepłym, ale poniżej 100kmph ledwo letnim. Sprawdź poziom płynu i odpowietrz układ

Autor:  Szymon_P [ niedziela, 12 lutego 2017, 13:38 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Nie mam climatronika. Co do płynu w układzie i odpowietrzenia to wszystko jest ok.

Autor:  Kenobi [ niedziela, 12 lutego 2017, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Masz tylko ogrzewanie, czy z klimą manualną, jedna czy dwie nagrzewnice ?
Trzeba organoleptycznie sprawdzać po kolei. Co do skaczącej temperatury pisałem to już setki razy - zacznij od sprawdzenia jaka jest temperatura w zbiorniczku wyrównawczym zwykłym termometrem i porównaj co odczytuje VAG z czujnika temperatury ( zegary są nie miarodajne, pokazują 90st gdy czujnik odczytuje temp. od 75 do 105 st ). Jeśli będzie rozbieżność to czujnik do wymiany.
Co do ogrzewania to trzeba rękami macać węże małego obiegu i sprawdzić gdzie się ciepło gubi. Jak masz klimę manualną z jedną nagrzewnicą to sterowanie klap jeszcze do sprawdzenia itd. Co prawda w kilku różnych tematach ale co i jak sprawdzać jest na forum opisane i to nie raz.

Autor:  Szymon_P [ poniedziałek, 13 lutego 2017, 18:57 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Mam klimę manualną i dwie nagrzewnice (z tyłu mam tylko nawiew na podłodze za siedzeniem pasażera). Mechanik mówił, że jak sprawdzał węże to były gorące. Przed wymianą termostatu zegar trzymał temperaturę, a i tak leciało letnie powietrze. Jutro odstawiam go znów do mechanika, żeby dalej kombinował. Jak by były jakieś sugestie (najlepiej lista) co ma sprawdzić to bym mu wydrukował i może czegoś nie sprawdził. Trochę mnie to już irytuje bo całą zimę jeżdżę bez ogrzewania...

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Z obydwu nagrzewnic leci takie samo zimne powietrze ?

Autor:  garbaty [ poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

To chyba zostaje Ci sterowanie temperaturą do sprawdzenia. Pokrętło/zawór. Nie wiem jak jest sterowane w t4, linkami czy podciśnieniem

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Przy klimie są dwa różne i niezależne sposoby do każdej z nagrzewnic. Przednia jest stale gorąca, temperatura powietrza jest regulowana elektryczną klapą w samej nagrzewnicy która kieruje powietrze przez wymiennik lub pomijając go. Na tylną jest elektryczny zawór odcinający przepływ cieczy.

Autor:  bigos1966 [ poniedziałek, 13 lutego 2017, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Wcześniej opisywałem na forum ten sam problem. Do dnia dzisiejszego nie rozwiązany. Mam parę podejrzeń. Jedno to ten zawór odcinający. Druga to odwrotnie podłączona dodatkowa pompka wodna. Na sprawdzenie tego na razie nie mam czasu. Wcześniej tego nie zauważyłem, bo miałem przytkaną chłodnicę. Zimą było dobrze a latem silnik się przegrzewał. Po wymianie chłodnicy na nową, latem było wspaniale ale zimą to koszmar. Tak samo jak opisują koledzy. Może w końcu ktoś rozwiąże ten problem.

Autor:  Szymon_P [ poniedziałek, 13 lutego 2017, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Kenobi napisał(a):
Z obydwu nagrzewnic leci takie samo zimne powietrze ?

Tak z obydwu to samo. Co do klap to ostatnim razem jak mechanik szukał przyczyny to mówił, że z nimi wszystko jest ok.

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 13 lutego 2017, 22:29 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Czyli coś jest z obiegiem cieczy. W zasilaniu zanim następuje rozejście na przód i tył lub w powrocie po zejściu się znowu w jeden. Niewielkie prawdopodobieństwo aby zasyfiły się obydwie nagrzewnice na raz, choć możliwość jest.
Posiadasz dogrzewacz ?
Czy przed zaobserwowaniem awarii coś wymieniałeś w samochodzie co wymagało demontażu węży od cieczy, np sprzęgło, skrzynie biegów?
Czy wiesz kiedy była pompa wody wymieniana przy okazji rozrządu ?

Autor:  Szymon_P [ poniedziałek, 13 lutego 2017, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Jest dogrzewacz i słychać jak się załącza oraz widać dym jak pracuje. Jak go kupiłem to grzał dobrze i nie robiłem żadnej większej naprawy. Kiedyś zepsuł się nawiew i była chyba wymieniana jakaś dmuchawa co wymagało demontażu całej deski rozdzielczej. Wydaje mi się, że wymienił wtedy także nagrzewnicę. Naprawa była przeprowadzona latem tak więc ciężko mi stwierdzić czy zaraz po niej siadło ogrzewanie, ale jak przyszły pierwsze mrozy to już słabo grzało.
Rozrząd i pompę dopiero co wymieniłem (około 1 miesiąc), ale problem był już przed wymianą.

Autor:  bigos1966 [ niedziela, 19 lutego 2017, 00:46 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

No i problem rozwiązany. Przeanalizowałem z Kenobi mój schemat chłodzenia i ogrzewania, okazało się że nie było sterowania zaworem N82 http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_(K%C3%BChlerabsperrung). Układ chłodzenia chodził cały czas na dużym obiegu i tak długo się nagrzewał silnik. Teraz jest jak dawniej, szybko ciepło w kabinie. Sprawdźcie u siebie ten zawór który jest w linku, a dokładniej to to czy jest sterowany podciśnieniem. Z tyłu poniżej zbiorniczka wyrównawczego jest elektrozawór podciśnienia który steruje tym zaworem N82. Sprawdzić czy dochodzi napięcie do niego. A i bym zapomniał, wielkie podziękowanie dla Kenobiego. Została mi tylko wymiana panelu klimatronika, ale to już inny temat.

Autor:  Probe041 [ niedziela, 19 lutego 2017, 01:08 ]
Tytuł:  Re: Skaczaca temperatura

Jak mógł chodzić cały czas na dużym obiegu jak masz termostat i płyn tamtędy nie płynie póki się nie otworzy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/