T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2017, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2016, 21:34
Posty: 7
model: caravella
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam moj problem polega na tym ze auto sie nie dogrzewa 2.5tdi 102km od tygodnia temperatura ma autostradzie dochodzi do polowy tak jak powinno byc a za chwile spada kreske w dol jak jade wolniej to spada jeszcze nizej wymienilem termostat dalej to samo waz od termostatu zimny gorny od chodnicy goracy a dodam jeszcze przed wymiana termostatu slabe ogrzewanie bylo tak jak by byl caly czas duzy obieg? Dlatego wymienilem termostat teraz ogrzewanie troche lepsze ale dalej temperatura skacze myslalem ze to przez mroz zakrylem chodnice kartonikiem dla prob ale nic to nie daje jakie ma cie pomysly prosze o porade


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2017, 23:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czujnik temperatury czteropinowy zielony, standardowa i opisana na forum usterka. W rzeczywistości to nie temperatura skacze tylko czujnik źle odczytuje.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 00:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2016, 21:34
Posty: 7
model: caravella
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak ale czemu slabe ogrzewanie bylo?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 09:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jedna awaria nie wyklucza drugiej. Aby coś więcej wiedzieć wypadałoby napisać jaki system ogrzewania masz, bo było ich kilka.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
A jak już będziesz pisał - to zacznij proszę stosować znaki interpunkcyjne, tak, aby nie trzeba się było domyślać, gdzie myśl zaczynasz, a gdzie kończysz. W pierwszym poście nie ma ani jednego.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 lutego 2017, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2016, 21:03
Posty: 7
model: Caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam podobny problem. Na początku auto przestało dobrze grzać (leciało letnie powietrze, które nie jest w stanie nagrzać kabiny), a teraz zauważyłem, że temperatura szaleje. Jadąc na trasie wskazuje 90 stopni, a gdy przejeżdżam przez miasto to spada i to do 1/3 wartości. Termostat był już 2 razy wymieniany. Co do temperatury powietrza to cały czas słabo grzeje. Miałem u 2 różnych mechaników i żaden sobie z tym nie radzi a mnie denerwuje, że jak mam dalszy wyjazd to muszę jechać w czapce i rękawiczkach... Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam, że mam Caravelle z 2002 roku 2,5 TDI 102 KM i piec załącza się bez problemów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 lutego 2017, 22:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jeśli masz climatronik to co pokazuje diagnoza vagiem ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 lutego 2017, 23:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Szymon_P napisał(a):
Witam. Mam podobny problem. Na początku auto przestało dobrze grzać (leciało letnie powietrze, które nie jest w stanie nagrzać kabiny), a teraz zauważyłem, że temperatura szaleje. Jadąc na trasie wskazuje 90 stopni, a gdy przejeżdżam przez miasto to spada i to do 1/3 wartości. Termostat był już 2 razy wymieniany. Co do temperatury powietrza to cały czas słabo grzeje. Miałem u 2 różnych mechaników i żaden sobie z tym nie radzi a mnie denerwuje, że jak mam dalszy wyjazd to muszę jechać w czapce i rękawiczkach... Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam, że mam Caravelle z 2002 roku 2,5 TDI 102 KM i piec załącza się bez problemów.


v Rav4 miałem tak samo jak miałem niedobór płynu w układzie. Przy szybszych przelotach dmuchała ciepłym, ale poniżej 100kmph ledwo letnim. Sprawdź poziom płynu i odpowietrz układ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 13:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2016, 21:03
Posty: 7
model: Caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie mam climatronika. Co do płynu w układzie i odpowietrzenia to wszystko jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 20:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Masz tylko ogrzewanie, czy z klimą manualną, jedna czy dwie nagrzewnice ?
Trzeba organoleptycznie sprawdzać po kolei. Co do skaczącej temperatury pisałem to już setki razy - zacznij od sprawdzenia jaka jest temperatura w zbiorniczku wyrównawczym zwykłym termometrem i porównaj co odczytuje VAG z czujnika temperatury ( zegary są nie miarodajne, pokazują 90st gdy czujnik odczytuje temp. od 75 do 105 st ). Jeśli będzie rozbieżność to czujnik do wymiany.
Co do ogrzewania to trzeba rękami macać węże małego obiegu i sprawdzić gdzie się ciepło gubi. Jak masz klimę manualną z jedną nagrzewnicą to sterowanie klap jeszcze do sprawdzenia itd. Co prawda w kilku różnych tematach ale co i jak sprawdzać jest na forum opisane i to nie raz.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 18:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2016, 21:03
Posty: 7
model: Caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam klimę manualną i dwie nagrzewnice (z tyłu mam tylko nawiew na podłodze za siedzeniem pasażera). Mechanik mówił, że jak sprawdzał węże to były gorące. Przed wymianą termostatu zegar trzymał temperaturę, a i tak leciało letnie powietrze. Jutro odstawiam go znów do mechanika, żeby dalej kombinował. Jak by były jakieś sugestie (najlepiej lista) co ma sprawdzić to bym mu wydrukował i może czegoś nie sprawdził. Trochę mnie to już irytuje bo całą zimę jeżdżę bez ogrzewania...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Z obydwu nagrzewnic leci takie samo zimne powietrze ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
To chyba zostaje Ci sterowanie temperaturą do sprawdzenia. Pokrętło/zawór. Nie wiem jak jest sterowane w t4, linkami czy podciśnieniem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Przy klimie są dwa różne i niezależne sposoby do każdej z nagrzewnic. Przednia jest stale gorąca, temperatura powietrza jest regulowana elektryczną klapą w samej nagrzewnicy która kieruje powietrze przez wymiennik lub pomijając go. Na tylną jest elektryczny zawór odcinający przepływ cieczy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 21:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wcześniej opisywałem na forum ten sam problem. Do dnia dzisiejszego nie rozwiązany. Mam parę podejrzeń. Jedno to ten zawór odcinający. Druga to odwrotnie podłączona dodatkowa pompka wodna. Na sprawdzenie tego na razie nie mam czasu. Wcześniej tego nie zauważyłem, bo miałem przytkaną chłodnicę. Zimą było dobrze a latem silnik się przegrzewał. Po wymianie chłodnicy na nową, latem było wspaniale ale zimą to koszmar. Tak samo jak opisują koledzy. Może w końcu ktoś rozwiąże ten problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 21:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2016, 21:03
Posty: 7
model: Caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
Z obydwu nagrzewnic leci takie samo zimne powietrze ?

Tak z obydwu to samo. Co do klap to ostatnim razem jak mechanik szukał przyczyny to mówił, że z nimi wszystko jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 22:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czyli coś jest z obiegiem cieczy. W zasilaniu zanim następuje rozejście na przód i tył lub w powrocie po zejściu się znowu w jeden. Niewielkie prawdopodobieństwo aby zasyfiły się obydwie nagrzewnice na raz, choć możliwość jest.
Posiadasz dogrzewacz ?
Czy przed zaobserwowaniem awarii coś wymieniałeś w samochodzie co wymagało demontażu węży od cieczy, np sprzęgło, skrzynie biegów?
Czy wiesz kiedy była pompa wody wymieniana przy okazji rozrządu ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: bigos1966 (niedziela, 19 lutego 2017, 00:47)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 22:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2016, 21:03
Posty: 7
model: Caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jest dogrzewacz i słychać jak się załącza oraz widać dym jak pracuje. Jak go kupiłem to grzał dobrze i nie robiłem żadnej większej naprawy. Kiedyś zepsuł się nawiew i była chyba wymieniana jakaś dmuchawa co wymagało demontażu całej deski rozdzielczej. Wydaje mi się, że wymienił wtedy także nagrzewnicę. Naprawa była przeprowadzona latem tak więc ciężko mi stwierdzić czy zaraz po niej siadło ogrzewanie, ale jak przyszły pierwsze mrozy to już słabo grzało.
Rozrząd i pompę dopiero co wymieniłem (około 1 miesiąc), ale problem był już przed wymianą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 00:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
No i problem rozwiązany. Przeanalizowałem z Kenobi mój schemat chłodzenia i ogrzewania, okazało się że nie było sterowania zaworem N82 http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_(K%C3%BChlerabsperrung). Układ chłodzenia chodził cały czas na dużym obiegu i tak długo się nagrzewał silnik. Teraz jest jak dawniej, szybko ciepło w kabinie. Sprawdźcie u siebie ten zawór który jest w linku, a dokładniej to to czy jest sterowany podciśnieniem. Z tyłu poniżej zbiorniczka wyrównawczego jest elektrozawór podciśnienia który steruje tym zaworem N82. Sprawdzić czy dochodzi napięcie do niego. A i bym zapomniał, wielkie podziękowanie dla Kenobiego. Została mi tylko wymiana panelu klimatronika, ale to już inny temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 01:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak mógł chodzić cały czas na dużym obiegu jak masz termostat i płyn tamtędy nie płynie póki się nie otworzy.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB