T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 06:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 11:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 7 lipca 2016, 08:11
Posty: 15
Lokalizacja: FZG
opis: "bo w życiu trzeba być rekinem a nie jakąś płotką"
model: T4 Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich od z racji tego że jestem z tych ludzi ciepłokrwistych od czasu nastąpienia "chłodniejszych dni" zacząłem używać webasta ale to bardziej z powodu odszronionego pojazdu przed pracą. A teraz zmierzając do brzegu :) problem wystepuje przy włączeniu webasta na sucho z panelu sterowania nadmuch włącza się na chwilę dosłownie 20sek (spaliny z nadkola brak) po czym się wyłącza i webasto nie startuje. Jak odpalę silnik na dosłownie moment wystarczy mniej niż minuta i włączę webasto lub bedzie włączone wcześniej to wszystko działa jak należy.. dziwny przypadek czy ktoś z Was koledzy spotkał się z takim cudakiem ? . Dzięki z góry za pomoc stawiam PIFO :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 11:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Tak na pierwszy rzut oka przyczyną może być słaby akumulator. Na postoju bez ładowania napięcie spada poniżej ustalonego progu i piec się nie załącza.
Po uruchomieniu silnika napięcie za sprawą ładownia z alternatora wraca do właściwego poziomu i jest wszystko ok.


Ostatnio edytowano czwartek, 29 grudnia 2016, 11:58 przez Tomek Westfalia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 11:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 7 lipca 2016, 08:11
Posty: 15
Lokalizacja: FZG
opis: "bo w życiu trzeba być rekinem a nie jakąś płotką"
model: T4 Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
oooo widzisz Tomek Westfalia być może że to takie proste nie pozostaje nic innego jak podłączyć prostownik do aku pod siedzeniem i sprawdzić :)) zapomniałem dodać że po wyłączeniu silnika webasto już działa wtedy normalnie. ale dzięki za szybką odpowiedź teraz tylko pozostaje przedłużacz z balkonu i sprawdzić :P dam znać czy pomogło ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 11:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
misq1992 napisał(a):
zapomniałem dodać że po wyłączeniu silnika webasto już działa wtedy normalnie

Najwięcej prądu potrzebuje do rozruchu gdy podgrzewa świece żarową która pochłania jego duże ilości.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 12:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie przygasa lampka sufitowa jak się odpala webasto


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 10:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Problemem moze też być zawieszająca się pompa wody. Jak odpalisz to obieg wody ruszy wirmik i pózniej chodzi juz sama.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 11:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
dłużej by wtedy chodziło i zaczęło grzać do momentu przegrzania, a u niego robi tylko test i nie startuje w ogóle


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 14:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To pytanie czy zasilanie pompki też jest testowane?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 15:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Piec sie uruchomi nawet jak pompka cieczy jest calkiem odlaczona i bedzie chodzil do momentu jak ciecz osiagnie zadana temperature,potem zmniejszy moc a potem przejdzie w stan czuwania.
Blad pomki zostanie zapisany w sterowniku.
Jesli masz webasto a nie ebera to zdiagnozujesz go tym samym kablem co teczke przy pomocy programu thermo test.
A jak Ci sie nie chce to zmierz wpierw napiecie na aku bo jesli mnie pamiec nie myli to juz przy 11.5 V piec nie wystartuje.
Niewiem czy jest tak we wszystkich piecach ale tak jest w bw50


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Ostatnio edytowano piątek, 30 grudnia 2016, 15:35 przez kurol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 15:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
kurol napisał(a):
Jesli masz webasto a nie ebera to zdiagnozujesz go tym samym kablem co teczke przy pomocy programu thermo test.
A jak Ci sie nie chce to zmierz wpierw napiecie na aku bo jesli mnie pamiec nie myli to juz przy 11.5 V piec nie wystartuje,przynajmniej model bw50


mam ebera i też testuję go VCDSem tym samym kablem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 20:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
garbaty napisał(a):
mam ebera i też testuję go VCDSem tym samym kablem

Jakiego konkretnie?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 20:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
niebieski-n2 napisał(a):
garbaty napisał(a):
mam ebera i też testuję go VCDSem tym samym kablem

Jakiego konkretnie?



d4ws


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2016, 13:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
misq1992 napisał(a):
Witam wszystkich od z racji tego że jestem z tych ludzi ciepłokrwistych od czasu nastąpienia "chłodniejszych dni" zacząłem używać webasta ale to bardziej z powodu odszronionego pojazdu przed pracą. A teraz zmierzając do brzegu :) problem wystepuje przy włączeniu webasta na sucho z panelu sterowania nadmuch włącza się na chwilę dosłownie 20sek (spaliny z nadkola brak) po czym się wyłącza i webasto nie startuje. Jak odpalę silnik na dosłownie moment wystarczy mniej niż minuta i włączę webasto lub bedzie włączone wcześniej to wszystko działa jak należy.. dziwny przypadek czy ktoś z Was koledzy spotkał się z takim cudakiem ? . Dzięki z góry za pomoc stawiam PIFO :)

Od kilku dni mam to samo <36> (D4WS)
Aku sprawne bo nowe.Odpalam auto poniżej +5st,piec uruchamia się bez problemu jako dogrzewacz,włączam na panelu opcje grzania webasto,gaszę silnik i webasto hula nawet 120min. (przed odpaleniem auta jest to nie możliwe)
Próbowałem jeszcze ustawić na odpowiedni czas włączenia,ale też lipa.Robi tylko test i cisza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2016, 13:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Problem ze spadkiem napięcia - przygnite przewody, podśniedziałe styki, słaby akumulator (nie w przypadku słowika).
Wywala wtedy błąd F11 i tak naprawdę nie wiadomo co robić.
Ważne: do sprawdzenia wszystko co elektryczne, gdyż problem może wystąpić wcale nie na przewodzie głównym zasilającym piec tudzież na masowym, lecz na każdym innym (jak było u mnie i dwa lata mi zajęło dojście do sedna problemu robiąc najpierw magisterkę z d3wz, a potem doktorat <cool> )


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2016, 13:48 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Problem ze spadkiem napięcia - przygnite przewody

Też tak myślę ;) Zauważyłem że to postępowało małymi krokami,raz odpalało,dwa razy nie.Aż padło całkiem!!!
Może znajdę chwilę po nowym roku i posprawdzam instalacje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2017, 14:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
słowik napisał(a):
niebieski-n2 napisał(a):
Problem ze spadkiem napięcia - przygnite przewody

Też tak myślę ;) Zauważyłem że to postępowało małymi krokami,raz odpalało,dwa razy nie.Aż padło całkiem!!!
Może znajdę chwilę po nowym roku i posprawdzam instalacje.


Prawdopodobnie mógł zablokować się sterownik pieca. U mnie było to samo.Każda nieudana próba traktowana jest jako błąd
kilka błędów i więcej się już nawet nie odezwie :-(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2017, 20:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
dzisiaj zamontowałem swoje zregenerowane d4ws. Czy ten piec działa też jako dogrzewacz? dzisiaj -4 na dworze, po 5km jazdy miałem dopiero 50stopni. Wydaje mi się słabo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2017, 21:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 497
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Z tego co wiem działa również jako dogrzewacz (zobacz czy wypuszcza jakieś spaliny po uruchomieniu silnika), przy -4 jak używasz nadmuchu ciepła do kabiny to się będzie dogrzewał dłuuuużej.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2017, 21:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
na odpalonym silniku webasto milczy. Jutro spróbuję podpiąć jakiś świeży aku. Nadmuch na tył wyłączam zupełnie, przód puszczam na 1 kreskę ale dopiero po kilku minutach jazdy. A dogrzewacz jak rozumiem załącza się niezależnie od sterownika, nic nie muszę wciskać/włączać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2017, 21:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 497
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Powinien ruszyć może czujnik temp. zewnętrznej się wysypał. Może spróbuj w ogóle nie dogrzewać kabiny ciepłym powietrzem i zobacz jakie będą rezultaty. Jutro ma być cieplej na zewnątrz więc szybciej się dogrzeje. Zobacz bezpieczniki pod kierownicą może który jest wypalony.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB