T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 09:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Z pewnością masz gdzieś przekaźnik konkretnie od załączania tego pieca, ale ręki sobie uciąć nie dam.
Musi się wypowiedzieć posiadacz D3LC.
Jaki masz ten zegar od załączania?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 10:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Sprawdziłem , rzeczywiście zrobiłem byka mój model to D3LC Compact, bezpieczniki sprawdzone, rozebrałem ten przekażnik zamyka się w chwili rozruchu silnika, zegar mam taki producent hella


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 11:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Sprawdziłeś przekaźnik od drugiego akumulatora - nie ten co potrzeba, nie ma on nic wspólnego z Twoim piecem.
Podejrzewam, że i bezpieczniki tak sprawdzasz.
Nie wiem czy D3LC posiada własny przekaźnik, ale na 99% tak i jego musisz znaleźć.
Tak czy inaczej ten zegarek ma 12 pinową wtyczkę i w momencie włączenia grzania pojawia się napięcie na 2 pinie. Sprawdź czy tak jest i jeśli jest - to idziesz po przewodzie (tym wychodzącym z 2 pina 12pinowej wtyczki zegarka) dalej.
Ten sygnał powinien dojść do cewki rzeczonego przekaźnika pieca (którego jeszcze nie odnalazłeś, bo czepiłeś się przekaźnika drugiego akumulatora). W przypadku gdyby przekaźnika pieca w ogóle nie było to sygnał z 2pinu zegarka zapewne dochodziłby do sterownika pieca.
Jak pisałem wcześniej potrzebna jest opinia posiadacza takiego modelu co do istnienia przekaźnika, w każdym razie zacznij badać drogę sygnału od 2 pinu (po nitce do kłębka)

Raczej na razie nie zwieraj żadnych pinów.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 11:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Ten zegar ma trzy wtyczki, pierwsza 3 piny niepodłączone, druga 2 piny i są podłączone, trzecia 6 pinów i podłączone pięć kabli, piny nie są opisane więc nawet niewiam który uważać za drugi pin. Kłopot w tym że wszędzie pisza o 12 pinach zegara, u mnie jest 11 z czego 4 wolne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 11:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Znaczy, że jeszcze jakiś starszy typ.
Bez szukania schematów najlepiej probówkę w dłoń, zobaczyć, gdzie jest napięcie w stanie "spoczynku" (na których pinach zegarka), następnie wcisnąć grzanie na zegarku i ponownie sprawdzić napięcie na pinach.
Prawdopodobnie pojawi się na jednym więcej po wciśnięciu przycisku grzania.
Będziesz wtedy wiedział z którego pinu wychodzi sygnał sterujący i dalej już po nitce......


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 13:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Rok prod. pieca 1999 tak jak auta, dzięki za rade tak zrobię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 13:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Może to w czymś pomoże:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 19:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
A więc tak, sprawdziłem wiązkę od zegara do pieca, po drodze nie ma przekażnika, na jednym z pinów zegara, jest stałe napięcie 12v na drugim 12v pojawia sie po włączeniu grzania, to napięcie pojawia się też przy samym sterowniku, sterownik mam taki jak na załączniku tylko nr inny 25 1976 51 00 25


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 22:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
pelek37 napisał(a):
Sprawdziłem , rzeczywiście zrobiłem byka mój model to D3LC Compact, bezpieczniki sprawdzone, rozebrałem ten przekażnik zamyka się w chwili rozruchu silnika, zegar mam taki producent hella

Czy aby na pewno masz właśnie taki właśnie zegar co widać na zdjęciu? zobacz dokłanie ten ma wejście 12 pinowe. Nie wiem czemu nie mogę wstawić linka na t4-wiki z zegarami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 05:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Tak wygląda tył mojego zegara, ja też nie moge dodać pliku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 05:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Chyba sie udało


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 08:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
czy czasem przód nie wygląda tak:??????
Załącznik:
DSCN2243.JPG


Poza tym rozumiem, że zdjęcie tyłu wkleiłeś przykładowe, podobne???
Bo akurat to które wkleiłeś jest od ogrzewania mokrego ;)

W każdym razie jeśli tył zegara masz taki jak wkleiłeś (układ wtyczek) to stwierdzenie:
pelek37 napisał(a):
piny nie są opisane więc nawet nie wiem który uważać za drugi pin.

nie jest prawdziwe, piny są opisane na wtyczce, sygnał może wychodzić z 2 bądź 3 pinu, a wszystko wraz z rysunkiem znajdziesz na forum.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 16:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Tak, z tym zdjęciem to racja, ale ja prześwietliłem te przewody i tak jak wcześniej napisałem , na jednym, pinie jesz stałe 12v na drugim pojawia sie po włączeniu grzania, dalej przewody idą pod siedzenie ,tam jest złączka tam po sprawdzeniu było podobnie, i dalej do pieca na wtyczce przy piecu na pinie 5 stałe 12v na pinie 14 pojawia sie 12v po włączeniu grzania a piec nie startuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 17:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Przecież możesz spróbować odblokować tak jak pisze w tym linku http://vwbuswiki.de/index.php/Zuheizer_ ... n#Moduluhr:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 18:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Tak jak wcześniej pisałem, kombinacja przycisków nie działa, nie mogę ani odczytać ani odblokować, a co do połączenia pinów 9 i 11 mam inny zegar i inny sterownik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2016, 16:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
To już chyba zostaje podjechać do kogoś kto ma taki zegar czy program i odblokować, ewentualnie samemu zainwestować i kupić taki zegar.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2016, 20:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Doczytałem się ,że ten piec ma wewnętrzny bezpiecznik mechaniczny, może on być powodem moich problemów i jak on działa ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 18:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Witam, pomoże mi ktoś znależć kabel który połączy się z tym sterownikiem, zdobyłem program KD2000, mam laptopa z wyjściami usb oraz rs323, niestety nie moge znależć odpowiedniego kabelka, na allegro są tylko testery po 199zł, za odczyt błędów i ewentualne rozkodowanie w warsztacie powiedzieli mi 200zł, taniej kupić kabel i mieć na przyszłość.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 18:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Kolego, nie ma czegoś takiego jak wejście rs 323. Nie znając podstaw narobisz sobie szkód przy których te 200pln za serwis może okazać się całkiem niezłą ofertą :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 19:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
pelek37 napisał(a):
Witam, pomoże mi ktoś znależć kabel który połączy się z tym sterownikiem, zdobyłem program KD2000, mam laptopa z wyjściami usb oraz rs323, niestety nie moge znależć odpowiedniego kabelka, na allegro są tylko testery po 199zł, za odczyt błędów i ewentualne rozkodowanie w warsztacie powiedzieli mi 200zł, taniej kupić kabel i mieć na przyszłość.

Skąd jesteś kolego? może jest ktoś w pobliżu do kogo mógłbyś podjechać i uzyskać pomoc, widziałem też na którymś z portali zegary z możliwością odblokowania w garanicach 100zł. Więc można też kupić taki zegar.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB