T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Tagi: D3L ogrzewanie postojowe suche Eberspaecher Westfalia


Panowie, moze ktos cos podpowie:
Jadac na urlop, po drodze w alpach zapomnialem sie i odpalilem postojowe powietrzne w mojej californi przy prawie pustym baku (rezerwa). Stalem przy stacji i mialem rano tankowac. Odpalilo sie, ale tylko raz i potem juz sie cos zablokowalo - nie uruchamia sie wcale mimo tego, ze ikonka sie pojawia na panelu sterujacym...
Cos kojarzę z instrukcji, ze przy trzech probach odpalenia przy niespelnionych warunkach - paliwo w baku czy napiecie pon minimum - system sie blokuje.

Jak to odblokowac??? Obd czy jest jakas procedura? Noce na szczescie cieple, ale boje sie powrotu - moze byc zimno za dwa tygodnie...

Help!


_________________
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 3 maja 2017, 11:24 przez flax, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Zerknij na ten temat: viewtopic.php?p=111293#p111293 może coś ci pomoże?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
flax napisał(a):
Panowie, moze ktos cos podpowie:
Jadac na urlop, po drodze w alpach zapomnialem sie i odpalilem postojowe powietrzne w mojej californi przy prawie pustym baku (rezerwa). Stalem przy stacji i mialem rano tankowac. Odpalilo sie, ale tylko raz i potem juz sie cos zablokowalo - nie uruchamia sie wcale mimo tego, ze ikonka sie pojawia na panelu sterujacym...
Cos kojarzę z instrukcji, ze przy trzech probach odpalenia przy niespelnionych warunkach - paliwo w baku czy napiecie pon minimum - system sie blokuje.

Jak to odblokowac??? Obd czy jest jakas procedura? Noce na szczescie cieple, ale boje sie powrotu - moze byc zimno za dwa tygodnie...

Help!

Napisz coś więcej na temat webasta....jakie? model?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 21:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Dzieki chopy za szybki odzew. Rano poloze sie pod autem i sprawdze co tam siedzi, ori eberspaecher, auto z '03 wiec diagnoza po can, ale ja nie mam kompa ze soba. Sterowanie z centralki Westfalia. Testuje jeszcze reset wyjetym bezpiecznikiem na pol godziny - gdzies na forum wyczytalem, ze pomaga...


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 22:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
BUNIEK napisał(a):
flax napisał(a):
Panowie, moze ktos cos podpowie:
Jadac na urlop, po drodze w alpach zapomnialem sie i odpalilem postojowe powietrzne w mojej californi przy prawie pustym baku (rezerwa). Stalem przy stacji i mialem rano tankowac. Odpalilo sie, ale tylko raz i potem juz sie cos zablokowalo - nie uruchamia sie wcale mimo tego, ze ikonka sie pojawia na panelu sterujacym...
Cos kojarzę z instrukcji, ze przy trzech probach odpalenia przy niespelnionych warunkach - paliwo w baku czy napiecie pon minimum - system sie blokuje.

Jak to odblokowac??? Obd czy jest jakas procedura? Noce na szczescie cieple, ale boje sie powrotu - moze byc zimno za dwa tygodnie...

Help!

Napisz coś więcej na temat webasta....jakie? model?



odpowiem za kolegę , ma D3LCC


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 08:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
To raczej tylko komputer lub zegar modułowy o innej możliwości kasowania błędów nie słyszałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 09:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
BUNIEK napisał(a):
To raczej tylko komputer lub zegar modułowy o innej możliwości kasowania błędów nie słyszałem.


Dzieki za info. Przygotowalem sobie lapa z windoza na takie przypadki ale szybko padl dysk ssd i wyrzucilem go z auta :-/. Musze jednak cos miec na takie przypadki :-/.
A co to zegar modulowy?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 09:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Poczytaj tutaj http://t4-wiki.de/wiki/Luftstandheizung ... iagnoseart ponoć orginalne californie miały zegar do odczytu błędów.
i tutaj http://t4-wiki.de/wiki/Diagnoseuhr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 09:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Dzieki, choc to nie moj case - westfalia zintegrowala sterownik ogrzewania z centralnym wyswietlaczem pod koniec. W mojej cali z '92 mialem oddzielny zegar.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 12:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Ok, latwiejsza opcja odpadla - postojowe nie jest zintegrowane u mnie z diagnostyka obd. Czyli musze poszukac odpowiedniego sterownika do powietrznego by je podlaczyc jako diagtool do mojego sterownika. To fiutki.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 12:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Grzesiek a próbowałeś zdjac klemy z aku zabodowy? Moze wystarczy go zresetować. Świecę sprawdzales?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 12:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
flax napisał(a):
postojowe nie jest zintegrowane u mnie z diagnostyka obd

Jak u każdego w t4, zdaje się ;)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 13:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Jak u każdego w t4, zdaje się ;)


Na to wyglada ;)

Kleme zabudowy zdejmowalem, nie pomoglo.
Musze sie podpiac z zew zegarem, pinouty sa na wiki. Najpierw jednak musze kupic sterownik(zegar) do powietrznego.

Swiecy nie sprawdzalem, ale on nawet nie odpala wentylatora wiec zakladam, ze jest zablokowany po moim nocnym odpalaniu przy pustym baku. W instrukcji do poprzedniej cali mialem cos napisane o takim zachowaniu postojowego. W aktualnej nie znalazlem nic takiego. Jak podlacze zegarek to zdiagnozuje co mu jest mam nadzieje.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 22:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Cos mnie podkusilo i zszedlem do auta przeprowadzic jeszcze raz test stad:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Bedienungs-_ ... usstattung)

Zero reakcji ogrzewania.
Dlubnalem wiec w kanale dolotowym i znalazlem takie oto kwiaty na przewodach zasilajacych:

Zlacze musialo lezec na dnie kanalu, prawdopodobnie od czasu do czasu po nocy skropliny ze sciany laly sie na to przyspieszajac proces korozji miedzi.
Po ogarnieciu zasilania calosc smiga jak należy :)
Fotki dla potomnych czego gdzie szukac...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 10:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
W weekend wylala sie w aucie woda w kuchni, wytarlem, ale nie dopilnowalem i zapomnialem o tym fakcie.
W poniedzialek bylem w zielonej na wymianie oliwy w skrzyni, patrze na ogrzewanie, a ono mokre i kapie...
Okazalo sie, ze woda sie wnie wlala przez kanal kuchenny... przedmuchalismy, poczekalem dwa dni i odpalilem je wczoraj by sie wysuszylo... godzinke pochodzilo, sporo wilgoci wylecialo, przy kolejnej probie odpalenia uslyszalem dzwiek jakby przepalajacego sie bezpiecznika i wiecej juz go nie odpalilem.
Nie mam pojecia, co poszlo, bezpiecznik caly :(
Z fotek w sieci wynika, ze sterownik jest w kanale, ale zalany szczelnie rezyna - nie powinien dostac... moze na wiazce jakies zwarcie go rozwalilo...
W kazdym razie czeka mnie demontaz i zabawa.

Centralka nie pokazuje zadnego bledu strownika, piecyk nawet nie uruchamia wentylatora.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 maja 2017, 10:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Ciag dalszy historii: znalazlem przyczyne problemow. Nieszczelna rura odplywowa umywalki ciekla woda z mydlem prosto w kanal powietrzny ogrzewania. Na szczescie nic tam nie pognilo, bo od czasu wystapienia problemu byl okres zimowy. Wszystko ladnie wyschlo, az do tego weekendu. Polaczenie uszczelnilem i zabezpieczylem tak by juz sie nic nie poluzowalo.

Teraz zostala naprawa ogrzewania. Wymontowalem dzis rano piec by przewietrzyc kanaly i zrobic przeglad pieca, w koncu zbieral wode w obudowie. Planuje tez maly odplyw w dole obudowy na wypadek skroplin czy jakiegokolwiek zalania - powinien zabezpieczyc piec w przyszlosci.

Pytanie do doswiadczonych w temacie: czy da sie zasilic bezposrednio D3L bez zegaru by sprawdzic jego funkcjonalnosc czy raczej niezbedny jest zegar? Pomierze mu odbiorniki, sprawdze wylaczniki termiczne, ale tez chetnie bym sie dowiedzial po przeserwisowaniu czy dziala poza autem...
Wie ktos?

I jeszcze pytanko: ilu bezpiecznikow szukac? Jeden 25A siedzi w skrzynce zabudowy, jest jeszcze jakis inny?

@ niebieski - dzieki za edit.

tutaj link dio serwisowki:
http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?get ... P.pdf&d=sh

PS: mechanika wyglada zdrowo, poczyscilem, wyszuszylem, teraz sie musze podlaczyc zegarem i zdiagnozowac bledy.

PS2: (czyli dalszy ciag pisania do siebie :)´) zegar z funkcja diagnostyczna, wtyczki zamowione, wreszcie sobie zrobie zegar diagnostyczny - jest motywacja :)


_________________
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 3 maja 2017, 13:01 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 20:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Po trzech podejsciach do kupowania zegara na allegro(albo popsute, albo numery nie te) poddalem sie i kupilem na ebay. Kupilem taki do wodnego, z funkcja diagnostyczna, ktory mogl bym wykorzystac do uruchomienia dogrzewacza jako zapasowego postojowego - temat na inny post.

W kazdym razie wszystkie opisy wiazek jakie znalazlem dotyczyly D3LP ale w zwyklej californi, nie exclusive. Posiedzialem, podrapalem sie po glowie i ... bangla :)

Kody bledow odczytane, usuniete. Mialem szczescie, po zalaniu sterownik nie ucierpial.
Załącznik:
595e5a61fa7a09855797a19d926a415e.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano poniedziałek, 26 czerwca 2017, 22:36 przez flax, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 22:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
BUNIEK napisał(a):
To raczej tylko komputer lub zegar modułowy o innej możliwości kasowania błędów nie słyszałem.


Jest jeszcze jedna metoda, w ogrzewaniach starego typu, czyli duzych, nie compact, mostkuje sie w sterowniku pin 9 i 11 i w ten prosty sposob kasuje bledy.

Załącznik:
IMG_4041.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 14:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Okazuje sie, ze mozna to tez zrobic interfacem z softem odpowiednim.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 15:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jakim?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB