T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Czyli jak pisałem, waliło płyn w nagrzewnice od razu po odpaleniu, bo ten zawór nie zamykał.

Niestety nie, nagrzewnica była zimna. W trójdrożnym ja zdejmiesz zasilanie to zamyka nagrzewnice, a otwiera bajpas do powrotu, przynajmniej tak to zrozumiałem badając ostatnio TDI z climatonikiem i D4WS

bigos1966 napisał(a):
Chodziło oto że zimą ciężko było nagrzać silnik na krótkich odcinkach. Cały czas miałem duży obieg płynu.

W ogóle to w VR6 jest chyba jeszcze inaczej i ty masz jeszcze inny zawór który ma podobna funkcję do N273 w TDI


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 23:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Vwyogi a sprawdziłeś od spodu te klapy działają, jak pisałem. Widać to na sto procent, nie raz to sprawdzałem. Klika razy wyciągałem nagrzewnicę. Rozebrałem też całe pudło i wymieniałem uszczelnienie klap. Najpierw eliminuj to co można sprawdzić jak najmniejszym kosztem, a później te bardziej skomplikowane i na końcu najdroższe. Opisuj co wykonałeś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 14:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
oczywiscie zdam relację jak sie tylko za to zabiorę, ale na razie inne rzeczy musze ogranac, żeby pojechac na pierwszy przeglad


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 15:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W każdym klimatroniku jest ten zawór trójdrożny czy ja coś źle przeczytałem? Jeśli tak to mam źle go wpiętego...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 18:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Probe041 napisał(a):
W każdym klimatroniku jest ten zawór trójdrożny czy ja coś źle przeczytałem?

Nie w każdym, ja nie mam. Na 100% jest w przypadku występowania fabrycznego D4WS, działającego jako ogrzewanie postojowe i jako dogrzewacz. U mnie przednia nagrzewnica jest stale gorąca nic jej nigdy nie odcina, tylko tylna ma zawór.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Probe041 (wtorek, 20 lutego 2018, 22:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 marca 2018, 23:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2017, 10:59
Posty: 2
model: Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

chciałbym się podpiąć pod ten watek.

Jestem posiadaczem T4 Multivan Atlantis 2000r (151ps, climatronic dwustrefowy, dogrzewacz D3WZ).
Mam podobny problem, w moim przypadku gdy auto jest mocno wyziębione system działa bezproblemowo, gorące powietrze leci ze wszystkich kratek w zależności od ustawienia na climatroniku, obroty wentylatora również można ostawiać. Problem pojawia się gdy auto się wygrzeje. Stopniowo siła nawiewu z przodu maleje, powietrze z kratek przestaje lecieć. Przyjrzałem się dokładniej i wygląda, ze dmuchawa wentylatora pracuje normalnie (można zmieniać prędkość wentylatora), można również wymuszać obieg wewnętrzny (słychać, ze powietrze jest pobierane z wewnątrz). W tym momencie nawet przełączenie na "lo" czyli włączenie klimatyzacji nie zmienia sytuacji, powietrze dalej nie leci z kratek. Po wyłączeniu auta i pozostawieniu go do ostygnięcia wszystko wraca do normy.

Rozebrałem climatronik, wyczyściłem czujnik temperatury, wentylator się kreci bez żadnych oporów, sprawdziłem również przekaźnik 140, w moim przypadku luty przekaźnika były dobre. Jedyny błąd jaki zgłasza climatronik to uszkodzony czujnik tylnej nagrzewnicy.

Wydaje mi się ze musi być jakaś klapka która zamyka cały układ. Jeśli dobrze wyczytałem z powyższego linka jest coś takiego jak V70 i V68.

Może ktokolwiek z kolegów spotkał się z podobnym problemem, może ktoś wie coś na temat wspomnianej klapy i siłownika i czy może ona być powiązana . Czy ktoś może wskazać pozycje pod która można to śledzić w VAG?

Z góry dziękuje za wszelka pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 marca 2018, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2017, 10:59
Posty: 2
model: Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Udało mi się znaleźć przyczynę mojego problemu:)
Okazało się, że równolegle z ogrzewaniem pracowała sprężarka klimatyzacji. Jej ciągła praca powodowała całkowite zaszronienie parownika co bardzo mocno ograniczało przepływ powietrza. Wymuszenie trybu ECON, sprawia, ze po kilku minutach wszytko powraca do normy, z kratek leci gorące powietrze. Prawdopodobnie ktoś zwarł czujniki temperatury odpowiedzialne za sterowanie sprężarka (w VAG widać dwie wartości -24 i -99st). Rozwiązanie tego problemu to już temat na inny watek...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2018, 10:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Miałem chwilę w weekend to pogrzebałem przy swoim climayronicu. Dwie rzeczy znalazlem, jedna z rurek pod deską ta idąca w prawo było rozpieta i część powietrza leciało po deskę no i gruszka od podciśnienia odpowiedzialan za zamykanie obiegu zamkniętego była uszkodzona (wymienione). I teraz pytanie czy klapka od zamykania obiegu w wersji z climatronikiem powinna być uchylona? Bo u mnie jest. W nagrzewnicy z klimą zwykłą klapaka jest zero jedynkowa nie jest uchylona a u mnie jak jest obieg otwarty to część powietrza leci na nogi pasażera. Dziwne trochę bo tam i tak jest dolna osłona chyba że do wersji z climatronikiem ma tak być. Uprzedzając pytania nic mi w klepkę nie wpadło i jej nie blokuje, mechanizm działa poprawnie (mam nagrzewnice od zwykłej klimy luzem i mam gdzie podejrzeć)


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2018, 11:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
U mnie powietrze nie leci na nogi jak ustawię nawiew przykładowo przez górne kratki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2018, 12:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
A może Ci wieje tylko o tym nie wiesz bo masz np. osłonę pod deską i przecież nie jeździsz na fotelu pasażera. Ja wyczaiłem że wieje jak wracaliśmy ze zlotu i nogi bez butów trzymałem pod deską i wyczułem że coś dziwnie wieje. Tak się zastanawiam czy to nie jest specjalnie żeby wierzyć elektrownie co mam pod deską (sterownik esp, tuner od radia i jeszcze parę niestandardowych a oryginalnych przekaźników)


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2018, 13:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Vwyogi spróbuj podłączyć komputer i w klimatyzacji jest opcja do testowania całego układu klimatyzacji. Jak przejdzie test twoja klima to znaczy że masz dobrze ustawione klapy nawiewu. Gdzieś o tym wcześniej czytałem, teraz nie mam czasu. Wieczorem spróbuje dowiedzieć się coś więcej, jak coś znajdę to podrzucę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2018, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 lipca 2015, 19:14
Posty: 75
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Ja miałem identyczny problem, grzało dopiero od 25-26 ale delikatnie, jak dałem hi to było ciepło. U mnie winą były klapki w środku, gąbka pospadała i cały czas mieszał powietrze. Teraz ma ciepło już przy 21 :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2018, 22:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Włochaty napisał(a):
Ja miałem identyczny problem, grzało dopiero od 25-26 ale delikatnie, jak dałem hi to było ciepło. U mnie winą były klapki w środku, gąbka pospadała i cały czas mieszał powietrze. Teraz ma ciepło już przy 21 :)



Deskę zrzucaleś czy jakiś inny patent?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2018, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 lipca 2015, 19:14
Posty: 75
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Tak, deska na bok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 września 2018, 22:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
ciąg dalszy grzebania, po pierwsze to moja teoria, ze klapka od obiegu zamkniętego może być specjalnie niedomknięta raczej kupy się nie trzyma.
podmuchałem dzisiaj kompresorkiem w kanały powietrzne w coś syfu wydmuchałem, siła dmuchawy jest OK. po odpaleniu auta z tylnej nagrzewnicy wyraźnie leci ciepło a z przodu mimo ustawień na HI tak nie bardzo, może być to co pisał Wlochaty, że stara pianka kóra odpadła ogranicza ruchy klapek. No i podpiąłem się VAG-COM i zrobiłem auto test, uruchomiły się wszystkie wiatraki, na panelu wszystko się świeci i pyka ta puszka od sterowania podcisnieniem co jest przed pasażerem , wylączyło się dopiero jak mi wygaszacz ekranu w kompie się zrobił czyli po jakichś 5 minutach. Drugi test zrobiłem i to samo do póki sam nie przerwałem testu. Nie wiem jak ma prawidłowo wyglądać taki auto test.
no i mam 3 błędy:
00532 - Suply voltage B+ 07-10 - Signal to low - Intermittent
01127 - Rear Warm air fan ( V47) 35-10-----intermitent
01086- speedometr sensor ( G22 ) 64-10 Not curently Testable - Intermittent

Panel climatronica rozkręcony i wiatraczek czyściutki. Zresztą cały panel był wymieniany bo mam z data produkcji 2012


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 września 2018, 23:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Pierwszy błąd to za niskie napięcie na sterowniku j255. Przewody lub złącza wtykowe od zacisku 15 do komputera J255 sterującego. Sprawdzić według schematu elektrycznego.
Drugi to mi trochę nie pasuje, powinno być 01028. Wtedy to dmuchawa ciepłego powietrza na tył.
Trzeci błąd zawsze wyskoczy gdy T4 stoi w miejscu jest to sygnał prędkości samochodu.
Test powinien zakończyć się sam i wystąpić tylko jeden błąd, 01086 (prędkość)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 września 2018, 10:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
A ile czasu trwa taki test? Coś się grzebie w nastawach bo widziałem taką opcję czy lepiej nie ruszać?
I tak będę musiał deskę zrzucić. Wczoraj na zapasowej nagrzewnicy (od klimy ale nie od climatronica) robiłem przymiarkę gdzie to grzebać. Jeszcze taki wniosek że w takim starym aucie nie zaszkodziłoby wyciągnąć wszystkie rury od rozprowadzania powietrza i je umyć w środku


Włochaty a jak czyścileś nagrzewnice w środku ze starej pianki to potem coś kleiłeś nowego?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 września 2018, 23:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 lipca 2015, 19:14
Posty: 75
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
tak, musialem zakleic te dziury w klapkach. Tutaj na aukcji widać otwory w metalowej klapce, org tam byla gabka i tych otworow nie bylo

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7534579269



Za ten wpis autor Włochaty podziękował: vwyogi (czwartek, 27 września 2018, 07:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 września 2018, 08:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Każda nagrzewnica VW po 20-tu latach ma tam przewiew - gąbka się rozpada i sterowanie nie działa prawidłowo.
Trzeba cały kombajn rozpołowić i nakleić nową. Polecam kupić piankę / gąbkę z taśmą samoprzylepną.

- Wymontować kombajn z auta
- rozpołowić go (spinki łączące zdejmuje się kombinerkami)
- wymontować nagrzewnicę i wymiennik ciepła od klimatyzacji - jeśli jest --> ocenić stan i w razie potrzeby wymienić na nowy (80-200zł/sztuka zamiennika)
- oczyścić i odtłuścić klapy
- nakleić pianki
- sprawdzić opór działania klap, ich samozamykanie się oraz gruszki zaworków podciśnieniowych / w przypadku Climatronica działanie silniczków el.
- poskładać wszystko i zamontować.

Praca na 3-4 godziny, należy pamiętać, że trzeba odłączyć przewody wodne i od klimatyzacji!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 września 2018, 08:45 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Włochaty napisał(a):
tak, musialem zakleic te dziury w klapkach. Tutaj na aukcji widać otwory w metalowej klapce, org tam byla gabka i tych otworow nie bylo

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7534579269



Wstaw zdjęcia zgodnie z wymogami forum.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB