T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 22:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 33
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Jako że czerpię z forum pełnymi garściami, to postanowiłem też dorzucić swoje 12 groszy. Może się komuś przyda. Przytaczam opis usterki którą może nie naprawiłem do końca ale zdiagnozowałem. Otóż po sprawdzeniu i naprawie układu załączania klimy ciągle nie chłodziła. Z okolic sprężarki dochodziły nieregularne stuki. Czasem sprzęgło zaskoczyło na ułamek sekundy i od razu puszczało. Zmierzyłem napięcie na kostce przy sprężarce i jest stabilnie 13,5V podczas pracy silnika. Zmierzyłem też oporność cewki używając styków w kostce na sprężarce i dało mi to 4,4 oma. Niby wszystko w porządku a jednak nie działa... więc rozpocząłem dochodzenie.

1) Po zdjęciu cewki (bez szczypc do segerów to strata czasu i energii) okazało się, że plastik zabezpieczający uzwojenie od góry jest luźny, więc da się go wyciągnąć. Zastosowałem metodę sugestii udarowej
Załącznik:
1.jpg


2) po wystukaniu cewki okazało się, że jeden s przewodów doprowadzających napięcie jest oderwany... Czyli w stanie spoczynku kontaktował i cewka była drożna dla prądu ale w momencie jak ddostał wibracji - momentalnie się rozłączał
Załącznik:
2.jpg


3) Dużo tej końcówki w cewce nie zostało ale jakoś się udało przylutować.
Załącznik:
3.jpg


Poskładałem wszystko do kupy, odpaliłem i działa. A raczej chwilę podziałało i przestało. Musiałem uszkodzić gdzieś uzwojenie przy ponownym wbijaniu bo pali bezpieczniki. Ale przynajmniej usterka zdiagnozowana. Także w razie stuków z kompresora klimatyzacji i czasami załączającego się na chwilę sprzęgła - lepiej od razu przygotować sobie nową cewkę. Naprawiać tam nie ma za bardzo czego, a można sobie oszczędzić dwukrotnego rozbierania. No, chyba że ktoś może zostawić auto na czas szukania części.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano czwartek, 30 czerwca 2016, 13:45 przez ceemte, łącznie edytowano 2 razy


Za ten wpis autor ceemte podziękował: Probe041 (środa, 29 czerwca 2016, 22:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 09:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Graty do sprzęgieł kompresorów klim sprzedają kilkaset metrów od mojej chaty, gdyby miał ktoś problem z jakimkolwiek sprzęgłem mogę pomóc.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2018, 07:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 15 września 2014, 08:07
Posty: 122
Lokalizacja: Skoki
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 16 razy
Odgrzewam. Jakie sprzęgło sprężarki czy też cewkę polecacie? Jakiś konkretny model ?
U mnie robi zwarcie. Po włączeniu klimy po słyszę jak załącza przekaźnik ale po chwili przepala bezpiecznik . Po odpięciu kostki od klimy wszystko jest ok. prąd na kostce oraz nie przepala bezpiecznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2018, 08:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
A masz jakiś wybór?
Przecież i tak wszystko to chiny.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2018, 09:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 15 września 2014, 08:07
Posty: 122
Lokalizacja: Skoki
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 16 razy
w sumie racja ale może są mniej chińskie, ktoś coś poleci co nabył i działa kilka sezonów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2018, 21:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sanden jest ok


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB