T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 stycznia 2016, 13:58 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Przekopałem forum i żadnego podobnego wątku nie znalazłem.
Mam problem z ogrzewaniem,mianowicie:
Odpalam rano auto temp. ok -2st po jakieś 5min jazdy wskaźnik temp pokazuje już prawie 90st,a z nawiewów leci nadal całkowicie zimne powietrze.Po zatrzymaniu się i otworzeniu maski,sprawdzam przewód górny od chłodnicy(ledwo letni),podobnie jest z płynem w zbiorniczku wyrównawczym.Jeszcze przez jakąś chwilę wskaźnik temp. pokazuje prawie 90st,po czym szybko spada prawie do zera,i właśnie w tym momencie zaczyna lecieć letnie powietrze z nawiewów,a wskaźnik pokazuje już normalną temp.silnika(minimalnie podniesioną od zera)
Zauważyłem również że piec D4SW się nie załącza a jest świeżo po naprawie.
Czy ma to ze sobą jakieś powiązanie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 stycznia 2016, 14:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprawdź czujnik temperatury vagiem na ECU i w liczniku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 stycznia 2016, 15:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czujnik temperatury jest w głowicy na małym obiegu poniekąd jak nagrzewnice i webasto, może coś się przytyka i faktycznie płyn się grzeje w głowicy zamiast płynąć i dopiero jak puści zator to płyn rusza, temperatura na czujniku spada, a w nagrzewnicy pojawia się ciepło.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 stycznia 2016, 21:29 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Vag podpięty,i pokazało błędy-17948 i 18062 wyczytałem że nie mają nic wspólnego z ogrzewaniem.
Problem raz jest,raz go niema.Zauważyłem że jak dogrzewacz się załączy to ogrzewanie działa poprawnie,jak się nie załączy,to wskazówka temperatury wariuje i pnie się w górę choć silnik jest zimny jak trup!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 10:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
moim zdaniem może być uszkodzony termostat i czujnik temperatury cieczy chlodzącej .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 12:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
SANCZO napisał(a):
może być uszkodzony termostat

Przy uszkodzonym termostacie ogrzewanie działa bez problemu (przy stale otwartym układ bardzo wolno sie nagrzewa, zamknięty nie ma wpływu na ogrzewanie ), na pewno nie skokowo jak w opisie problemu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 14:19 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
SANCZO napisał(a):
czujnik temperatury cieczy chlodzącej .

No właśnie tak obstawiam że to wina czujnika.
Dziś przeleciałem ok 30km i zero ogrzewania <35>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 14:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Masz dokładne kody błędów? Łączyłeś się z auto hvac i tam sprawdzałeś błędy?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 14:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czujnik temperatury nie ma wpływu na działanie nagrzewnicy, przy uszkodzonym czujniku możesz mieć na zegarach 0st, a ogrzewanie będzie działać - wiem bo tak miałem
Sprawdzałeś czy ciepłe są przewody idące do nagrzewnicy ? Te od chłodnicy będą zimne dopóki się termostat nie otworzy, za to te od nagrzewnicy to powinny się robić ciepłe po 5 minutach od odpalenia samochodu, przy klimatroniku przednia nagrzewnica jest zawsze gorąca to klapy sterują czy idzie przez nią powietrze i się nagrzewa czy nie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 15:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Dlatego właśnie piszę że uszkodzony i termostat i czujnik . Czujnik uszkodzony pod tym względem że zawyża temp silnika . A termostat może się przycinać i np nie otwierać/zamykać do końca i będzie wariował i będa wlaśnie ledwo ciepłe węże bo bedzie cały czas otwarty i nie dogrzeje silnika. Ot taki zbieg okoliczności że dwie rzeczy na raz do wymiany . Tak mi się wydaje.


Ostatnio edytowano czwartek, 21 stycznia 2016, 15:47 przez SANCZO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 15:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
A nie ma tam czasem tych zaworków sterowanych podciśnieniem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 15:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czy ten twój D4SW odpala się na postoju bez silnika jako ogrzewanie ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 16:24 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
Czy ten twój D4SW odpala się na postoju bez silnika jako ogrzewanie ?

Raz odpala,a raz zrobi tylko test i to wszystko.Ustawiałem też włączanie się pieca na godzinę,ale też nie za każdym razem się załącza.
Podobnie jest podczas odpalania auta gdy jest zimne,raz dogrzewacz wystartuje,a nieraz nawet dyma nie puści.
Probe041 napisał(a):
Masz dokładne kody błędów? Łączyłeś się z auto hvac i tam sprawdzałeś błędy?

Nie bardzo kumam,chodzi Ci o sprawdzenie błędów w klimatronicu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 16:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ponowie jeszcze to pytanie:
Kenobi napisał(a):
Sprawdzałeś czy ciepłe są przewody idące do nagrzewnicy..............powinny się robić ciepłe po 5 minutach od odpalenia samochodu ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 16:52 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
Ponowie jeszcze to pytanie:
Kenobi napisał(a):
Sprawdzałeś czy ciepłe są przewody idące do nagrzewnicy..............powinny się robić ciepłe po 5 minutach od odpalenia samochodu ?

Tak sprawdziłem.
Mianowicie,węże idące do nagrzewnicy są zimne,natomiast wąż idący do chłodnicy po prawej stronie jest ciepły.
Temp na zegarze prawie 90st,ale postanowiłem odpiąć kostkę czujnika który jest na wężu przed nagrzewnicą,po odpięciu czujnika,węże nagrzewnicy zrobiły się ciepłe,a wskaźnik temp. w liczniku pokazał ledwo parę stopni(druga kreska) i zaczęło lecieć ciepłe z nawiewów.
Czyżby zamulał czujnik przed nagrzewnicą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 16:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie kojarzę żadnego czujnika przed nagrzewnicą, jakieś zdjęcie, może chodzi o któryś zawór


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 17:23 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
Nie kojarzę żadnego czujnika przed nagrzewnicą, jakieś zdjęcie, może chodzi o któryś zawór

Jest czujnik na wężu od nagrzewnicy,na tym co jest zawór odpowietrzania ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 17:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak chodzi mi o sprawdzenie klimatronika vagiem :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 19:16 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Zero błędów.
Jutro zaczynam walczyć dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 19:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprawdzałem u siebie jak to wygląda i jest czujnik na wężu do nagrzewnicy, ten
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G110_% ... aanlage%29

A tutaj jest zawór, który może też robić cyrki http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_ ... perrung%29


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB