T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Ogrzewanie-problem 2.5 TDI 150km
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=12443
Strona 2 z 2

Autor:  Kenobi [ czwartek, 21 stycznia 2016, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Ogrzewanie-problem 2.5 TDI 150km

ale ten czujnik nie ma nic wspólnego z tym zaworem
w ogóle ten czujnik nie ma wpływu na przepływ chłodziwa przez nagrzewnicę tylko na sterownie klapami, a słowik napisał:
słowik napisał(a):
po odpięciu czujnika,węże nagrzewnicy zrobiły się ciepłe

chyba, że to przypadek
ja chwilowo zgłupiałem bo na wężach od przedniej nagrzewnicy przynajmniej u mnie nie ma nic co mogłoby odciąć w niej przepływ, bo nawet jakby N273 był otwarty, a termostat zamknięty to coś by jednak poszło w nagrzewnice bo przepływ przez chłodnice byłby przyblokowany ale upierał się nie będę, trzeba by sprawdzić doświadczalnie

Autor:  słowik [ piątek, 22 stycznia 2016, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Ogrzewanie-problem 2.5 TDI 150km

Dziś rano ponowna walka.
Zrobiłem ok.10km temp na wskaźniku 90st jak w mordę,wąż górny chłodnicy ciepły,zbiorniczek wyrównawczy też ciepły,a węże idące do nagrzewnicy zimne jak trup.
Po zdjęciu kostki z czujnika(o którym była mowa) węże robią się ciepłe i zaczyna dmuchać ciepłe powietrze.
Zaraz jadę na przejażdżkę,ale przed wyjazdem zdejmę kostkę z tego czujnika i zobaczę czy ogrzewanie zadziała poprawnie.

Autor:  słowik [ niedziela, 24 stycznia 2016, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Ogrzewanie-problem 2.5 TDI 150km

Czujnik odpięty,ogrzewanie działa poprawnie za każdym razem.
Wskaźnik temperatury też pokazuje poprawnie.
Czyli czujnik do wymiany.

Autor:  Robert32 [ poniedziałek, 26 lutego 2018, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Ogrzewanie-problem 2.5 TDI 150km

Cześć. Mam podobny problem. Staruję rano samochód. Webasto odpala się. Jadę około 5 km, silnik dzięki webasto nagrzewa się szybko i ładnie dochodzi do 90 st.C, a z dmuchawy przedniej i tylnej chłód. Nawet jak manualnie w klimatroniku podwyższę obroty i i tak chłód, jak podwyższę temperaturę to także chłód. Po przejechaniu kolejnych 10 km zaczyna wiać ciepło z przodu i tyłu i wszystko wraca do normy. Z tego wniosek, że przez jakiś czas coś blokuje przepływ cieczy do nagrzewnic. Zawór o którym mowa w poprzedniej odpowiedzi był wymieniany na oryginalny, nowy, bo ciekł. Wydaje się, że to wina czujnika o którym pisał kolega. Pytanie czy wymiana tego czujnika temperatury załatwiła sprawę? Czy ten czujnik odpowiada za sygnał do otwarcia tego zaworu? Jaka jest zasada działania systemu z oryginalnym webastem, które dogrzewa silnik? Czy w pierwszej kolejności dogrzewa silnik np. do 90 st. C, a później przy odpowiedniej temperaturze cieczy czujnik otwiera zawór, który puszcza gorącą ciecz na nagrzewnice? Czy ciepło powinno iść od samego startu na nagrzewnice? Ewentualnie od jakiej tempertaury ciecz powinna być puszczana na nagrzewnice? Jakie są Wasze doświadczenia? Dziękuję.

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 26 lutego 2018, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Ogrzewanie-problem 2.5 TDI 150km

Odepnij wtyczkę z czujnika tak jak zrobił to słowik i będzie jasne czy to jego wina pod warunkiem, że masz układ z oryginalnym postojowym z funkcją dogrzewacza D4WS.
Robert32 napisał(a):
Zawór o którym mowa w poprzedniej odpowiedzi był wymieniany na oryginalny, nowy, bo ciekł

Który, bo jeśli N273 to nie w nim leży problem. Tylko w trójdrożnym który znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Robert32 napisał(a):
Pytanie czy wymiana tego czujnika temperatury załatwiła sprawę?

Tak
Robert32 napisał(a):
Czy ten czujnik odpowiada za sygnał do otwarcia tego zaworu?

Tak
Robert32 napisał(a):
Czy w pierwszej kolejności dogrzewa silnik

Tak
Robert32 napisał(a):
Ewentualnie od jakiej tempertaury ciecz powinna być puszczana na nagrzewnice?

Musiałby ktoś kto ma taki zestaw czyli climatronik z oryginalny D4WS zmierzyć ale tak na czuja to około 40st.

Autor:  Robert32 [ poniedziałek, 26 lutego 2018, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Ogrzewanie-problem 2.5 TDI 150km

Tak, mam układ z oryginalnym postojowym z funkcją dogrzewacza D4WS.
Jutro odepnę czujnik.
Dziękuję.

Autor:  garbaty [ wtorek, 25 września 2018, 14:27 ]
Tytuł:  Re: Ogrzewanie-problem 2.5 TDI 150km

czy ktoś z obecnych może sprawdzić spadek napięcia na piecu przez VCDS? u mnie na aku w spoczynku 12,8 i tyle samo na wtyczce pieca. Po uruchomieniu podczas rozgrzewania świecy na aku 12,5 a na piecu już tylko 11,4 i spada w ciągu ok 30s do ok 10. Czasem piec da radę, ale z reguły rozpina przez zbyt niskie napięcie (low voltage on terminal 30).

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/