T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 20:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ale ten czujnik nie ma nic wspólnego z tym zaworem
w ogóle ten czujnik nie ma wpływu na przepływ chłodziwa przez nagrzewnicę tylko na sterownie klapami, a słowik napisał:
słowik napisał(a):
po odpięciu czujnika,węże nagrzewnicy zrobiły się ciepłe

chyba, że to przypadek
ja chwilowo zgłupiałem bo na wężach od przedniej nagrzewnicy przynajmniej u mnie nie ma nic co mogłoby odciąć w niej przepływ, bo nawet jakby N273 był otwarty, a termostat zamknięty to coś by jednak poszło w nagrzewnice bo przepływ przez chłodnice byłby przyblokowany ale upierał się nie będę, trzeba by sprawdzić doświadczalnie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 stycznia 2016, 13:02 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Dziś rano ponowna walka.
Zrobiłem ok.10km temp na wskaźniku 90st jak w mordę,wąż górny chłodnicy ciepły,zbiorniczek wyrównawczy też ciepły,a węże idące do nagrzewnicy zimne jak trup.
Po zdjęciu kostki z czujnika(o którym była mowa) węże robią się ciepłe i zaczyna dmuchać ciepłe powietrze.
Zaraz jadę na przejażdżkę,ale przed wyjazdem zdejmę kostkę z tego czujnika i zobaczę czy ogrzewanie zadziała poprawnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 stycznia 2016, 18:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Czujnik odpięty,ogrzewanie działa poprawnie za każdym razem.
Wskaźnik temperatury też pokazuje poprawnie.
Czyli czujnik do wymiany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 lutego 2018, 21:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 maja 2013, 19:45
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć. Mam podobny problem. Staruję rano samochód. Webasto odpala się. Jadę około 5 km, silnik dzięki webasto nagrzewa się szybko i ładnie dochodzi do 90 st.C, a z dmuchawy przedniej i tylnej chłód. Nawet jak manualnie w klimatroniku podwyższę obroty i i tak chłód, jak podwyższę temperaturę to także chłód. Po przejechaniu kolejnych 10 km zaczyna wiać ciepło z przodu i tyłu i wszystko wraca do normy. Z tego wniosek, że przez jakiś czas coś blokuje przepływ cieczy do nagrzewnic. Zawór o którym mowa w poprzedniej odpowiedzi był wymieniany na oryginalny, nowy, bo ciekł. Wydaje się, że to wina czujnika o którym pisał kolega. Pytanie czy wymiana tego czujnika temperatury załatwiła sprawę? Czy ten czujnik odpowiada za sygnał do otwarcia tego zaworu? Jaka jest zasada działania systemu z oryginalnym webastem, które dogrzewa silnik? Czy w pierwszej kolejności dogrzewa silnik np. do 90 st. C, a później przy odpowiedniej temperaturze cieczy czujnik otwiera zawór, który puszcza gorącą ciecz na nagrzewnice? Czy ciepło powinno iść od samego startu na nagrzewnice? Ewentualnie od jakiej tempertaury ciecz powinna być puszczana na nagrzewnice? Jakie są Wasze doświadczenia? Dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 lutego 2018, 21:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Odepnij wtyczkę z czujnika tak jak zrobił to słowik i będzie jasne czy to jego wina pod warunkiem, że masz układ z oryginalnym postojowym z funkcją dogrzewacza D4WS.
Robert32 napisał(a):
Zawór o którym mowa w poprzedniej odpowiedzi był wymieniany na oryginalny, nowy, bo ciekł

Który, bo jeśli N273 to nie w nim leży problem. Tylko w trójdrożnym który znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Robert32 napisał(a):
Pytanie czy wymiana tego czujnika temperatury załatwiła sprawę?

Tak
Robert32 napisał(a):
Czy ten czujnik odpowiada za sygnał do otwarcia tego zaworu?

Tak
Robert32 napisał(a):
Czy w pierwszej kolejności dogrzewa silnik

Tak
Robert32 napisał(a):
Ewentualnie od jakiej tempertaury ciecz powinna być puszczana na nagrzewnice?

Musiałby ktoś kto ma taki zestaw czyli climatronik z oryginalny D4WS zmierzyć ale tak na czuja to około 40st.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 lutego 2018, 22:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 maja 2013, 19:45
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak, mam układ z oryginalnym postojowym z funkcją dogrzewacza D4WS.
Jutro odepnę czujnik.
Dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 września 2018, 14:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
czy ktoś z obecnych może sprawdzić spadek napięcia na piecu przez VCDS? u mnie na aku w spoczynku 12,8 i tyle samo na wtyczce pieca. Po uruchomieniu podczas rozgrzewania świecy na aku 12,5 a na piecu już tylko 11,4 i spada w ciągu ok 30s do ok 10. Czasem piec da radę, ale z reguły rozpina przez zbyt niskie napięcie (low voltage on terminal 30).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB