T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2016, 07:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 stycznia 2016, 13:07
Posty: 23
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry, w końcu dorwałem teczkę.
Podaję numery pinów i odpowiadające im kolory;
1- wolne
2- niebieski /1mm2
3- niebiesko czerwony /1mm2
4- czarno czerwony /1mm2
5- czarno żółty /1mm2
6- zielony /1.5mm2


_________________
Bo ja wolno myślę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2016, 16:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 stycznia 2016, 13:07
Posty: 23
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Koledzy wybaczcie post pod postem.
Kolego Probe, czy udało się Koledze coś ustalić odnośnie tej tajemniczej wtyczki? A może po prostu potraktować ją sygnałem dodatnim na te piny i zobaczyć co uruchomi?
W najgorszym wypadku sterownik wentylatorów wyfajczę.
Coś mi się to zbyt proste wydaje, to co napisałem wyżej, bo to pewnie też sygnały rozłączenia sprężarki po czujniku przemarzania, wyłączeniu wentylatora nawiewu, etc
Kurcze blaszka, byłem u elektromechanika co przez telefon twierdził że to pikuś na dwie godzinki roboty, niestety, pogrzebał i auto na plac musi dostać na czas nieokreślony, jak stwierdził. A więc lipa bo Teczka zarobiona w ciągu tygodnia.


_________________
Bo ja wolno myślę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2016, 19:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kompletnie zapomniałem o temacie :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 08:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 stycznia 2016, 13:07
Posty: 23
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Się domyśliłem, bo każdy ma w codziennym urwanie głowy, więc ciężko nie zapomnieć.
Mimo wszystko gdyby się udało jakieś szczegóły, byłoby świetnie ;-)


_________________
Bo ja wolno myślę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 14:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 stycznia 2015, 17:23
Posty: 42
model: multivan
silnik: 2,5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, chciałabym podczepić się pod ten temat - mianowicie co dokładnie potrzebuje aby wymienić panel climatronica zielonego na niebieski? Oczywiście oprócz panelu? Czy cała instalacja elektryczna musi być wymieniona? Nagrzewnica z tyłu? Jakieś nawiewy? Rurki klimatyzacji? Być może dla większości pytanie wydaje się durne, ale mam okazję kupić panel wraz z instalacją elektryczną i dlatego się zastanawiam czy dużo roboty jest z tym i czy tylko to wystarczy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 17:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
damian78 napisał(a):
Dzień dobry, w końcu dorwałem teczkę.
Podaję numery pinów i odpowiadające im kolory;
1- wolne
2- niebieski /1mm2
3- niebiesko czerwony /1mm2
4- czarno czerwony /1mm2
5- czarno żółty /1mm2
6- zielony /1.5mm2

Wtyczka T6e na schemacie :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: damian78 (poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 19:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 19:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 stycznia 2016, 13:07
Posty: 23
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
O Boski... jak mogę się odwdzięczyć?
A poważnie, dziękuję bardzo Probe041


_________________
Bo ja wolno myślę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 20:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Chcesz to adres podam albo konto hehehehe

Twoje zdrowie! :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2016, 22:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Czy dokladajac mokre webasto można w jakiś sposób podać zasilanie z dodatkowego aku na włącznik dmuchawy np i w ten sposób uruchomić nawiew w kabinie na najniższym biegu? Caravelka bez klimy,zwykłe pokrętło 0-1-2-3.Jak to najlepiej zrobić żeby na postoju dmuchalo ciepłem?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2016, 23:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
bez problemu za pomocą jednego przekaźnika uniwersalnego samochodowego, a najlepiej zwłocznego, bo po co ma dmuchać zimne.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 08:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Czyli sterowanie przekaznikem z zegara webasta i szukać przy włączniku wentylatora gdzie podać napięcie przez przekaznik?Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne po włączeniu silnika kiedy na włącznik pójdzie napięcie po zapłonie i z dodatkowego aku?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
czoper napisał(a):
Czyli sterowanie przekaznikem z zegara webasta

Nie.
W skrócie: zegar podaje sygnał na sterownik oryginalny lub wyrzeźbiony samodzielnie (mam taki i taki) zamieniający dogrzewacz w ogrzewanie postojowe.
Rzeczony sterownik oprócz oszukiwania pieca ma za zadanie uruchomić pompę płynu oraz właśnie dmuchawę.
Przekaźnik od dmuchawy, który trzeba dołożyć jest tkz przerzutnikiem, czyli jeśliby napięcie było i podane sztucznie i podane podczas przekręcenia zapłonu - to i tak do dmuchawy podane będzie tylko z jednego z tych źródeł. Wyjmujesz przewód zasilający z kostki dmuchawy, przecinasz i masz styki 30 i 87A załatwione. Dmucha tak jak zostawisz pokrętło (możesz i na 4 biegu, ale prądu szkoda)
Załącznik:
bez tytułu.JPG

(rysunek przedstawia stan pracy, kiedy to cewka przekaźnika jest zasilona)
Jest to wszystko ze szczegółami opisane już i nawet narysowane, rozejrzyj się, ostatnio ktoś pytał o sterowanie tylną nagrzewnicą.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Ok.dzięki teraz już wiem jak to rozwiązać z przełącznikiem dmuchawy.Myślałem o sterowaniu sygnałem z zegara dlatego,że ja nic nie będę rozbudowywał i oszukiwał,tylko montuje kompletne Webasto Thermo Top C sterowane zegarem(nie eberspacher przerabiany)Piec ten ma dużą wydajność i spokojnie dmuchawę mogę podpiąć bez przekaznika zwłocznego.Chodzi mi bardziej o grzanie na postoju kiedy i tak siedzę w samochodzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
W takim razie cewkę przekaźnika możesz zasilić bezpośrednio z zegarka, jego obciążalność prądowa (Kurol chyba kiedyś pisał o 0,2A) jest większa niż pobór cewki przekaźnika.
Pytanie ile pociągnie sam piec?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: czoper (piątek, 16 grudnia 2016, 10:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dzięki za info.Ten przekaznik ma jakąś fachową nazwę,którą można wklepać na alledrogo na przykład?W poprzednim t4 miałem taki piec i pięć zim grzałem wszystko śmigało wystarczająco na moje potrzeby.Chodzi o to,ze ja nie spie całej nocy w aucie,tylko kimamy po 2-4 godzinki na trasie często.Lub czekamy na prom i trza dogrzać bez odpalania silnika bo w zimie w Szwecji czy Danii pizga od morza czasem zdrowo.Taki przekaznik bedzie dobry chyba http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 39856.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Jak już robić to ze zwłoką, nigdy nie wiesz w jakich warunkach będziesz korzystał.
15 minut bezsensownej pracy dmuchawy przy - 30 stopniach mrozu - po co?
Ja mam taki: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p93 ... ny-1tp1500
25 minut zwłoki max. - regulujesz pokrętłem.
Ważne, żeby brać 30A, kiedyś nie mieli takich i miałem 15A, który to stopił mi się i to podczas upałów 40 stopni przy pracy klimy na max, bo trzeba pamiętać, że jak już wsadzisz przekaźnik jaki on by nie był, to dmuchawa pracuje przez niego zawsze (na szczęście przypomniałem sobie wtedy o tym i drut uratował sytuację).


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ale jesli montuje webasto a nie dogrzewacz to tam juz jest zwloka fabrycznie.
Wentylator rusza dopiero jak ciecz osiagnie zadana temperature.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: niebieski-n2 (piątek, 16 grudnia 2016, 10:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
No to jeszcze prościej i ciut taniej ;)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 13:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
kurol napisał(a):
Ale jesli montuje webasto a nie dogrzewacz to tam juz jest zwloka fabrycznie.
Wentylator rusza dopiero jak ciecz osiagnie zadana temperature.

Możesz trochę więcej na ten temat podpowiedzieć jak to rozwiązać.Mówisz o wentylatorze przy nagrzewnicy tym co daje ciepło w aucie.???Bo w poprzednim t4 miałem też webasto termo top i tam był klimatronik i od razu wlaczala się opcją HE i delikatnie dmuchalo.Ale tu mam zwykle pokrętło.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 15:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Domniemywam, że mowa o dolnej dmuchawie, która tylko miesza powietrze więc nie ma potrzeby, żeby wiatrak mieszał powietrze po próżnicy, rozładowując aku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB