T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 stycznia 2015, 18:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 lipca 2014, 11:39
Posty: 9
model: Caravelle
silnik: 2.5TDI (102km)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Mam następujący problem:
Na zgaszonym silniku ogrzewanie działa bez zarzutu, dogrzewacz też spięty na skróty.Gdy zapale silnik ani dogrzewacz ani ogrzewanie nie działa.Przyczyną jest ginący plus uruchamiający pompkę między webastem a chłodnicą ale nie wiem co go załącza,skąd idzie?

EDYTA

Pompa zamkniętego obiegu płynu chłodzącego V50 - tak się to zwie ale dlaczego gubi plusa po odpaleniu silnika?


Ostatnio edytowano wtorek, 13 stycznia 2015, 21:36 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, edytuj posty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 stycznia 2015, 22:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zobacz czy czasem zawór nie jest wyłączony i dlatego nie masz ogrzewania, pompa do tego nie ma nic


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 stycznia 2015, 13:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 lipca 2014, 11:39
Posty: 9
model: Caravelle
silnik: 2.5TDI (102km)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ogrzewanie działa na zgaszonym silniku. Do tej pompki jest jeden kabel - plus, który ginie po odpaleniu silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 stycznia 2015, 20:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
I tak ma działać, na przewodach powinieneś mieć zawory podciśnieniowe,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 18:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 lipca 2014, 11:39
Posty: 9
model: Caravelle
silnik: 2.5TDI (102km)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no ale jak ma działać bez zasilania?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 19:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
przede wszystkim to piszesz jakieś nie zrozumiałe rzeczy
po pierwsze:
monimaro napisał(a):
Na zgaszonym silniku ogrzewanie działa bez zarzutu

Jakie ogrzewanie ??
po drugie:
monimaro napisał(a):
dogrzewacz też spięty na skróty

nie ma takiej opcji aby oryginalny dogrzewacz działał bez uruchomienia silnika, spalił by się bo nie ma on własnej pompki płyn przez niego tłoczy silnikowa pompa wody
po trzecie
monimaro napisał(a):
Pompa zamkniętego obiegu płynu chłodzącego V50 - tak się to zwie ale dlaczego gubi plusa po odpaleniu silnika?

jeśli chodzi ci o dodatkową pompkę wody zamocowaną pod chłodnicą to tak ma być, bo ona służy do chłodzenia głowicy po wyłączeniu silnika i nie ma w oryginale nic wspólnego z ogrzewaniem postojowym
po czwarte
nie ma czegoś takiego aby mieć jednocześnie dogrzewacz i webasto, chyba, że masz przerobiony oryginalny dogrzewacz na ogrzewanie postojowe z zachowaniem obydwu funkcji

krótko napisz co ty tam masz w tym samochodzie zamontowane lub zrób zdjęcia bo to co piszesz niestety nie trzyma się kupy, chyba, że ktoś schrzanił rozbudowę dogrzewacza i ani nie przerobił dodatkowej pompki ani nie dołożył niezależnej jak w oryginalnym postojowym


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 20:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
kenobi w tym układzie co on pisze musi mieć jeszcze zawory na przewodach wodnych, wyciągałem kiedyś cały układ org, i były tam zawór obejściowy i zawór zamykający


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 lipca 2014, 11:39
Posty: 9
model: Caravelle
silnik: 2.5TDI (102km)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pompka była uszkodzona i po włączeniu ogrz. postojowego webasto grzało się (węży przy nim) i wyłączało bo nic nie tłoczyło wody. wymieniłem tą pompkę pod chłodnicą i wszystko gra,ale na zgaszonym silniku. Do tej pompki jest podpięty jeden kabel - plus. Też myślę że ta pompka służy do chłodzenia głowicy po wyłączeniu silnika,ale ma też funkcję tłoczenia ciepłej wody z pieca tak? Webasto jest oryginalne z zegarkiem nie ma śladów żadnych przeróbek i byłem pewien że ma dwie funkcje - dogrzewacz i postojowe?
postojowe ogrzewanie działa na zgaszonym silniku, jak odpalę to wtedy nie włączę ogrz. postojowego i dogrzewacz też nie działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 21:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
chemik211 napisał(a):
kenobi w tym układzie co on pisze musi mieć jeszcze zawory na przewodach wodnych

tak ma ale to pomijam bo one kierują przepływem wody, a nie mają wpływu na samo uruchomienie pompki
monimaro napisał(a):
ale ma też funkcję tłoczenia ciepłej wody z pieca tak

nie chcę wyrokować bo wszystko jest możliwe w niezliczonej liczbie wersji, ja do tej pory webasta co widziałem zamontowane w T4 miały własne pompki,
jedynie dogrzewacze rozbudowane do ogrzewania widziałem korzystające z tej chłodzącej ale upierał się nie będę bo nie wiem

musi ktoś bardziej obeznany w ogrzewaniach postojowych się wypowiedzieć


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobi a masz schemat moze układu wodnego z tymi zaworami??


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 22:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
coś by się znalazło ale nie maja one wiele wspólnego z rzeczywistością,
te zawory o których piszesz też nie zawsze występują
mam dostęp do czterech T4 2.5TDI z lat 2000-2001 i w każdym ten układ trochę inaczej wygląda
u mnie ACV z klimatronikiem i dogrzewaczem jest to samo co u niebieskiego w AXG z dogrzewaczem, manualna klimą i dwoma nagrzewnicami pompka jest szeregowo w mały obieg nagrzewnic i dogrzewacza wpięta na jednym zaworze przepinającym ją na chłodnice po zgaszeniu silnika
u Sintry ACV z manualną klimą, dogrzewaczem i dwoma nagrzewnicami jest już inaczej, dodatkowa pompka jest na bajpasie z trójnika poza obiegiem nagrzewnic, zaworu nie ma
wszystkie trzy wyżej wymienione wersje mają jeszcze zawór odcinający tylną nagrzewnicę, bo przy klimie przednia jest zawsze gorąca
u znajomego jest bez klimy ale z postojowym i dwoma nagrzewnicami i tam są jakieś dwa zawory ale tu już tak dokładnie nie rozgryzłem po co pewnie oddzielne dla każdej nagrzewnicy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 stycznia 2015, 22:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak byś mógł coś podesłać to obejżę, bo mam klimatronik i dokładam dogrzewacz więc kombinuję


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 stycznia 2015, 19:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 lipca 2014, 11:39
Posty: 9
model: Caravelle
silnik: 2.5TDI (102km)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Piecyk to eber D4W S on chyba nie ma pompki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 stycznia 2015, 20:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...Kenobi moje fabryczne ogrzewanie postojowe d5ws z 2001r. po odpaleniu zimnego silnika dziala jako dogrzewacz.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 stycznia 2015, 20:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
dlatego gdzieś tam napisałem, że przy żadnej wersji upierał się nie będę, bo wiedzę mam w tym temacie zbyt małą


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2018, 21:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2016, 18:04
Posty: 37
model: T4
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Żeby nie zaczynać nowego tematu odgrzeję starego kotleta ale temat wydaje mi się pokrewny a co najmniej związany.

Podczas jakichś tam oględzin znalazłem takie coś:

Obrazek

Obrazek

Pompka ta znajduje się poniżej chłodnicy i jest niepodłączona te przewody tak wiszą oraz jak widać na zdjęciach brakuje wtyczki.

Obawiam się że jest to ta pompka która odpowiada za bezpieczeństwo głowicy i nie może być ona raczej wyłączona?

Jak widać na pompce wtyczka jest inna taka z jednej strony zaokrąglona a ta przy tych konektorach jest całkowicie kwadratowa.

Pytanie moje jest takie gdzie ma być plus a gdzie minus żeby pompka tłoczyła w tę stronę co trzeba?

I druga sprawa związana z tą pompką ale i z ogrzewaniem postojowym:

Obrazek

Obrazek

Jak widać na zdjęciach to jest najprawdopodobniej zawór który sterowany jest podciśnieniem i jak widać ustawiony jest w "jakiejś" pozycji nie wiem czy otwartej czy zamkniętej i zabezpieczony przed ruchomością trytytką.

Proszę Państwa o pomoc.

Jak ma być ta pompka podłączona i co zrobić z tym zaworem.

Z góry dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2018, 22:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
wstaw te zdjęcia zgodnie z wymogami forum


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2018, 23:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2016, 18:04
Posty: 37
model: T4
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeśli chodzi o to ze zdjęcia są na innym serwerze to spieszę się wytłumaczyć że gdy próbuję dodać zdjęcia do serwera forumowego zostaję wylogowany i znów logowanie i znów próba dodania i znów out.

Nie wiem dlaczego tak się dzieje a te zdjęcia są ważne przy tym opisie więc zrobiłem jak to było możliwe.

Rozmiary i waga chyba się zgadzają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB