T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 00:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 grudnia 2010, 00:02
Posty: 6
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, jestem nowy, pierwszy dzień na Forum. Przed napisaniem posta przejrzałem wątki, ale nie znalazłem nic na temat części, której szukam od roku. W moim 2,5 TDI z 2000 roku - są osobne ogrzewania z przodu i z tyłu (identycznie miałem w 1998). Sterowanie tym ustrojstwem, to panel z: dwoma małymi pokrętłami na tył (siła ciągu i temperatura), i trzema na przód (temperatura, ciąg, rozdział). Wygląd zepsutej części widoczny jest na zdjęciu. Uszkodzeniu uległ elektromagnes. Normalnie praca zaworu polega na tym, że po uruchomieniu silnika - zależnie od ustawienia pokrętła - elektromagnes otwiera, ogranicza, lub zamyka przepływ płynu chłodniczego do tylnej nagrzewnicy. Po wyłączeniu zapłonu - otwiera się całkowicie, żeby umożliwić ew. wymianę płynu itp. U mnie niestety jest otwarty non-stop. Latem jest problem, bo nie można pasażerom nóżek przewietrzyć. Zimą jest problem, bo otwarty układ dłuuuugo się nagrzewa. A w dodatku teraz padła mi świeca dogrzewacza, więc jest w ogóle tragedia.
Moje pytanie brzmi: czy jest jakaś fachowa nazwa tej części, bo poszukiwania "zaworu", "elektrozaworu", czy "rozdzielacza" spełzają na niczym. A jak na razie - wciąż próbuję uniknąć wydania 600,- na zakup nowej części w serwisie. Ściągnąłem instrukcję serwisową podłożoną na Forum, ale po szybkim przeglądzie nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytanie. Generalnie byłbym wdzięczny nawet za podanie numeru serwisowego tego dziadostwa. Pozdrawiam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 00:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Pytasz o nr serwisowy... A jednocześnie podajesz cenę w aso? Co rozumiesz przez "numer serwisowy"?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 01:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 grudnia 2010, 00:02
Posty: 6
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Już wyjaśniam. Orientacyjna cena została mi podana w warsztacie u "Pana Heńka". Ale ufam temu panu, bo od lat się zna na rzeczy. A ten numer serwisowy (może użyłem złej nazwy) to taki zestaw cyferek. Wytłumaczę na przykładzie: jak już raz ustalę, że potrzebny mi jest zestaw sprzęgłowy z kołem dwumasowym z LUK'a o numerze 417 0008 11 - to już nigdy nie muszę sprawdzać, czy inny oferowany przez sprzedawcę będzie pasował do mojego silnika, rocznika itp. Podobnie robią inni producenci (w przypadku sprzęgła - np Sachs 2289 521 002, czy Valeo). Jestem dziwnie spokojny, że Volkswagen także ponumerował swoje części. Poznanie tych numerów ułatwiłoby poszukiwania części na Allegro lub w hurtowniach motoryzacyjnych. Proszę wybaczyć mi moją indolencję - od niedawna korzystam z internetu, a i w naprawach samochodów - nie jestem biegły. Po prostu - na dzień dzisiejszy nie bardzo stać mnie na szybką naprawę w autoryzowanym serwisie i szukam tańszych zamienników. Mam nadzieję, że kolega mnie zrozumiał, ale jeśli potrzeba, to będę dalej wyjaśniał swoje intencje.

EDIT:

Aha... To ja się miałem coś dowiedzieć, a na razie - to muszę tłumaczyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 01:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Chodzi o nr części

tu masz nr blachy nr zaworu będzie pod tą blaszką są to dwa oddzielne elementy

jak to w VW prawdopodobnie nr będzie różnił się ostatnią cyfrą

PS podaj ten nr blachy to ustale nr tego zaworu ...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 01:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 grudnia 2010, 00:02
Posty: 6
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No niech będzie i numer. ŚP. tata miał taką wielką książkę do swojego Carmann-Scirocco, gdzie było ono rozpisane w szczegółowych rysunkach i nawet każda śrubka miała numer.
Jeśli przez rok - szukając na Allegro: zaworu, elektrozaworu, rozdzielacza, itp - nic nie znalazłem - zapytałem na Forum, bo może to się nazywa "separator", "skrajnik nadmanganianowy" lub "błyszczotka suflajdowa". Ale widzę, że jestem odosobnionym przypadkiem awarii tego kawałka plastiku i zwoju miedzi. Co absolutnie rozumiem, bo samo wykrycie awarii zajęło mi dobry rok (pasażerowie przewożeni ciepłą jesienią - poskarżyli się na ciepły nawiew na nogi).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 01:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
imager napisał(a):
No niech będzie i numer. ŚP. tata miał taką wielką książkę do swojego Carmann-Scirocco, gdzie było ono rozpisane w szczegółowych rysunkach i nawet każda śrubka miała numer.
Jeśli przez rok - szukając na Allegro: zaworu, elektrozaworu, rozdzielacza, itp - nic nie znalazłem - zapytałem na Forum, bo może to się nazywa "separator", "skrajnik nadmanganianowy" lub "błyszczotka suflajdowa". Ale widzę, że jestem odosobnionym przypadkiem awarii tego kawałka plastiku i zwoju miedzi. Co absolutnie rozumiem, bo samo wykrycie awarii zajęło mi dobry rok (pasażerowie przewożeni ciepłą jesienią - poskarżyli się na ciepły nawiew na nogi).



nie irytuj sie tak szybko próbuje pomóc VW tez jest tak opisany tylko w formie elektronicznej program to ETKA



dlatego proszę o nr tej blaszki bo latwiej przeszukać po takich nr

skoro masz fotkę i wyjęty to w czym problem aby taki nr podać ?

ps BMW ma bardzo podobny elektrozawór i na allegro często się pojawia.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 01:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 grudnia 2010, 00:02
Posty: 6
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
andrewa1 napisał(a):
imager napisał(a):
quote]

tu macz nr blachy nr zaworu będzie pod tą blaszką są to dwa oddzielne elemeny

jak to w VW prawdopodobie nr będzie róznił się ostatnią cyfrą

PS podaj ten nr blachy to ustale nr tego zaworu ...


Hmm. Kurs przyspieszony - jeszcze nie umiem obsłużyć systemu pytań i odpowiedzi. Coś przed chwilą wysłałem i nie doszło. Proszę o zrozumienie.
Wielkie dzięki za zaangażowanie, ale mam tylko te fotki, zawór jest nadal wkręcony w auto. Spróbuję załatwić wyciągnięcie go przy następnym przeglądzie i wszystko spiszę. Wtedy odezwę się na Forum. Może "Pan Henio" coś podpowie. Sorry za zamieszanie. Dzięki za podpowiedź - czego szukać. Pozdrawiam forumowiczów. Nie będę się dziwił - swoim poprzednim T4 z 1998 - jeździłem kilka lat i dogrzewacz nawalił 2 razy, a rozdzielacz nigdy. To chyba faktycznie nie jest często nawalający element.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 09:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Witam
Wg mojego przyjaciela ETKA numery tego zaworu to : 701 963 375 , numer uchwytu (blacha) : 701 820 999 B


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 10:42 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
kolego - podjedź do serwisu a tam w ETCE znajdą to czego szukasz i podadzą ci numer katalogowy oraz cenę - Henio może podał ci cenę + narzut

no i się spóźniłem - masz już podane


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 12:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N172_ ... auscher%29


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 13:19 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
imager napisał(a):

Aha... To ja się miałem coś dowiedzieć, a na razie - to muszę tłumaczyć.



kolego - jesteśmy po to by pomóc ale bez podania kilku informacji możemy tylko się domyślać o co ci chodzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 grudnia 2010, 22:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
CD38 napisał(a):
Witam
Wg mojego przyjaciela ETKA numery tego zaworu to : 701 963 375 , numer uchwytu (blacha) : 701 820 999 B


i wszystko jasne <cool>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 grudnia 2010, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 grudnia 2010, 00:02
Posty: 6
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No brawo Panowie! Bardzo dziękuję za pomoc. Jestem bardzo zobowiązany. To mi na pewno ułatwi poszukiwania. Przede wszystkim - porady uchronią mnie przed zakupem całego zestawu, bo już wiem, że plastik odkręca się od blachy.
Teraz zaciekawiła mnie ta ETKA. Czy jest jakiś skrót do forumowego FAQ'a w tej sprawie i powinienem przeszukać Forum, czy ktoś podpowie parę słów króciutko, co to jest? Zgaduję, że to chyba taka elektroniczna książka z "rozkładem auta na czynniki pierwsze"?? Można to gdzieś "ściągnąć" lub kupić? Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 grudnia 2010, 22:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
imager napisał(a):
Zgaduję, że to chyba taka elektroniczna książka z "rozkładem auta na czynniki pierwsze"?? Można to gdzieś "ściągnąć" lub kupić? Pozdrawiam.


dobrze zgadujesz ETKA to program serwisowy z rysunkami i nr cześci ..


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 maja 2012, 01:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 1 marca 2012, 20:43
Posty: 7
Lokalizacja: Chełm
opis: Dużo jeżdze t4 do Nl
2.5 AHY z 2000r.
2.5 B+G Allstar z 93
model: t4
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
WItam. Mam taki sam problem ze sterowaniem ogrzewania z tyłu ( cały czas grzeje) Wiecie może jak sprawdzić ten elektro zawór. CZy mogę podać napięcie np z akumulatora 12v i powinienem usłyszeć działanie elektromagnesu? Czy na wtyczce po przekręceniu zapłonu powinno być napięcie 12V Help:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB