T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 17:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 stycznia 2024, 13:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 maja 2011, 21:03
Posty: 9
Lokalizacja: Tychy
model: multivan
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

T4 2.5 TDI 102 KM z 1996r z zielonym Climatronikiem.
Jakiś czas temu zaczęły się problemy z ogrzewaniem.
Nie chciała grzać.
Teraz grzanie wróciło ale grzeje jak szalony.
Nie da się obniżyć temperatury.
Nawet po całkowitym wyłączeniu nawiewów poprzez panel climatronik z kratek dmucha ciepłym powietrzem.
Czy regulacja następuje poprzez regulację ciepłego czynnik dochodzącego do nagrzewnicy czy poprzez odpowiednie przymykanie klap.
Jutro ruszam w trasę i może być niezła sauna :)
PS. Gąbki w klapach były naprawiane.

Proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 stycznia 2024, 13:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Wina klapy mieszającej. Tak na szybko to dobierz się od spodu, znajdź klapę, przestaw ją ręcznie i zablokuj w wybranej pozycji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 stycznia 2024, 23:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 maja 2011, 21:03
Posty: 9
Lokalizacja: Tychy
model: multivan
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Klap mieszająca - rozumiem to jedna klap wewnątrz skrzynki rozdzielczej pod kokpitem ?
Nie za bardzo rozumiem jak mam się do niej dostać "od spodu".
Przerabiałem wymianę gąbek w klapach i musiałem zrzucić cały kokpit.

A czy nie jest to wina zaworu na wlocie ciepłego czynnika od silnika ?
(ten zaworek pod zbiornikiem wyrównawczym).
Jak wyłącze ogrzewanie to ciepły czynnik powinien być odcięty od nagrzewnicy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2024, 14:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Zdaje mi się, że ten zaworek jest odpowiedzialny za nagrzewnicę pod autem- ogrzewanie na nogi pasażerów drugiego rzędu. A klapy mieszania masz po środku kokpitu. Odkręcasz dolną środkową półkę (to co łączy podłogę z deską rozdzielczą) i już coś tam widać. Znajdź silniczek/siłownik/linkę (zależnie od wersji) sterujące klapą temperatury i dalej coś już wymyślisz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 stycznia 2024, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2023, 21:27
Posty: 13
model: Caravella
silnik: 2.5tdi 102ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie ten zawór na drugą nagrzewnice to jakiś termostat? Czy na jakiej zasadzie on działa. Chce wymienić nagrzewnice pod podłogą bo chyba będzie zabita. Ale z drugiej strony jak działa ten zawór może on ma wine


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB