T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2016, 16:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
baryłka to potoczna nazwa krótkiej rurki metalowej obustronnie nagwintowanej (takiej z półki w markecie), czyli weź po prostu kawałek rurki 1/2 calowej.
Z tymi morsikami, jak nie masz kanału to musisz uważać, gdyż jak potrącisz ręką i się odepnie, to zanim zareagujesz już będziesz mokry ;)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: czemat2 (poniedziałek, 8 lutego 2016, 18:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 18:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Miałem takie objawy-piec startował-kupa dymu i gasł.Dziś rozebrałem wszystko,wymieniłem sitko i świecę bo nie grzała po podpięciu do aku.Wyczyściłem wszystko i złożyłem na nowych uszczelkach.Piec założyłem,wystartował,zaczął grzać i po chwili zgasł i nie odpala.Napięcia sprawdzone i są ok.,ale nie jestem pewien dwóch rzeczy:węże wodne,czy nie zamieniłem(czy jest jakaś różnica jak są podłączone do pieca?)Bo mam wrażenie,że się piec zapowietrzył i może czujnik temp.w piecu zadziałał?Jeśli tak to jak mogę odpowietrzyć.I druga sprawa-to w palniku,tam gdzie wchodzi świeca-jest taka siatka metalowa,coś jak sitko i to mam lekko uszkodzone(w sensie dziurawe)czy to może być problemem i jak ewentualnie je wymienić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 18:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Zapowietrzył to mało prawdopodobne, w zasadzie niemożliwe, wystarczy odpalić auto i pompa przepchnie płyn. Węże powinny być podłączone zgodnie z kierunkiem przepływu, ale miałem kiedyś na odwrót i działało.
Wsadź drut zamiast termometru dogrzewacza i pojeździj trochę, poobserwuj, może wystartuje i się przepali.
Z tego co pamiętam to masz ten piec założony jakoś inaczej niż standart??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 19:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
W poprzednim t4 miałem kombinacje z piecem,ale w obecnym to raczej oryginał.Hydronik D3Wz-Piec stoi pionowo,wężami w stronę skrzyni,do tyłu znaczy.Czujnik temperatury przy zderzaku zwarłem i przy piecu na wtyczce wszystkie napięcia są jak trzeba.Myślałem,że może w piecu powstała bańka powietrza i po krótkim grzaniu czujnik ten w piecu się zagrzał i rozłączył.Zrobilem kilka kilometrów,samochód zagrzał się jak trzeba,ale te węże przy piecu dziwnie miękkie jakby nie do końca pełne są.W sumie to piec dość nisko jest więc może być problem z odpowietrzeniem.A na piecu żadnych wskazówek przepływu nie ma przecież,więc skąd wiedzieć jak ma być?Poczekam do jutra jak auto po nocy wystygnie,w nocy będzie pewnie znów przymrozek to jutro spróbuję jeszcze raz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 19:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czoper napisał(a):
-jest taka siatka metalowa,coś jak sitko i to mam lekko uszkodzone(w sensie dziurawe)czy to może być problemem i jak ewentualnie je wymienić.

Nie da się wymienić, ja też mam uszkodzone, a piec działa.
Co do zapowietrzenia to tak jak powyżej, to tak prosta konstrukcja w przepływie płynu, że nie ma takiej możliwości.
Dolny króciec zasilenie, górny odpływ.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 19:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Przepływ jak na rysunku:
Załącznik:
Heizung_Zuheizer_Schnittbild.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 20:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dzięki za podpowiedzi,czyli jest szansa,że pomyliłem węże wodne.Tylko teraz muszę się upewnić który jest który,żeby mieć pewność.Ten co jest podłączony do węża przy metalowym króćcu głowicy to zasilanie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 20:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
czoper napisał(a):
i świecę bo nie grzała po podpięciu do aku

Świeca żarowa jest na 8v i podłączenie jej do aku poprostu spaliło ją.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 20:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Za nim by się spaliła to zdążyłby zauważyć, że działa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 20:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Świeca nawet się nie zagrzała,po sprawdzeniu oporności również nic.A sprawna świeca na omomierzu pokazuje opór.Jak najłatwiej rozróżnić węże wodne,który zasilanie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 20:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zasilenie od głowicy odpływ do nagrzewnic/y


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 20:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ma ktoś foty jak są te węże podpięte pod maską w układ w oryginale?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 21:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dzięki Pany jutro sprawdzę jeszcze raz.Mogę spróbować zrobić fotki jak węże są wpięte w układ jeśli chcesz Probe...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 21:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Probe041 napisał(a):
Ma ktoś foty jak są te węże podpięte pod maską w układ w oryginale?

Z klimą manualną, czy klimatronik, czy bez, do tego jeszcze w którym roczniku - bo były różnice w szczegółach, głównie dotyczących wpięcia w układ dodatkowej pompki obiegu.
Co do zasady jest tak jak wyżej napisałem zasilenie idzie z króćca głowicy, a odpływ do układu ogrzewania


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 października 2016, 22:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Klimatronik i piec 2002 rok, oczywiście grzany będzie mikrosilnik hehe ;-) Bardzo bym prosił ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2016, 09:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
No to nie pomogę raczej-ja nie mam klimy <44>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2016, 17:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Probe041 napisał(a):
Ma ktoś foty jak są te węże podpięte pod maską w układ w oryginale?
Klimatronik i piec 2002 rok, oczywiście grzany będzie mikrosilnik hehe ;-) Bardzo bym prosił ;-)

Załącznik:
IMG_1725.jpg


Czerwona - z głowicy do pompki
Zielona - z pompki do trójnika
Niebieska - z trójnika w dół do zaworu N coś tam ( zapomniałem ) który po wyłączeniu silnika otwiera przepływ na chłodnice, a z tego zaworu do grubego węża dopływu chłodnicy
Różowa - z trójnika na wprost potem w dół idzie do pieca na zasilanie
Żółta - wyjście z pieca na nagrzewnice


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Probe041 (poniedziałek, 10 października 2016, 19:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 19:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
No i lipa.U mnie dalej coś nie tak.Piec startuje,robi przedmuch,zaczyna się praca i kupa dymu.Po chwili koniec.Trzeba będzie jeszcze raz wyciągać.Sitko założyłem nówkę,uszczelki nowe,więc podejrzewam coś może ze świecą nie teges.Macie jakiś patent na sprawdzenie świecy,bo jak sprawdzałem miernikiem,to jakiś opór stawiała-w przeciwieństwie do innej,spalonej na bank.Ewentualnie jakieś inne pomysły co do przyczyny problemu?Dodam,że w zeszłym roku piecyk działał dobrze i pod koniec sezonu zaczął mocniej kopcić....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 20:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Świecę cieżko jest sprawdzić, miałem już przypadki że świeca niby dobra ale nie nagrzewa się wystarczająco by doszło do zapłonu. Jeśli piecyk na stole sprawdzasz świeca powinna nagrzać się prawie do białości, i przypominam świeca jest na 8V .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 października 2016, 08:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dla pewności zamówiłem nową świecę i zobaczymy wtedy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB