T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 02:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 września 2015, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 lipca 2012, 00:15
Posty: 1
Lokalizacja: Lipusz / pomorskie
model: vw t4 atlantis
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień Dobry Koledzy,
krótkie pytanie gdzie mogę zregenerować dogrzewacz, nie wiem czy sobie sam poradzę, załącza się ale nie grzeje i wycieka ropa z przewodu gdzie powinny wydobywać się spaliny. Z góry dzięki za podpowiedź, pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 września 2015, 07:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Stefano - 601052155


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 18:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Zauważyłem ostatnio że mój dogrzewacz d3wz przestał działać. Włącza się chodzi jakieś 1,5 min po czym się wyłącza. Macie może jakieś pomysły od czego zacząć. Ostatecznie można go wyjąć i poskładać na nowych częściach. Piecyk troszkę kopcił jak go odpaliłem na jesień, ale później funkcjonował bez kłopotów. Pompka pracuje coś grzeje, bo spaliny wylatują gorące.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Zapewne świeca ale spróbuj zrobić jak ja u siebie robiłem bo kopcił pukał strzelał i leciał intensywnie biały dym i oczywiście wyłączał się , jak będziesz miał czas to po okresie gdy Ci się rozłączy to włącz od nowa, wyłączy się to znowu uruchom i tak parę razy, jak za trzecim razem czas pracy się nie wydłuży to zaprzestań, jak już zadziała to go przepal z godzinkę,

Następnego dnia możne być podobnie bo nie wiadomo jak tam wygląda środek.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 14 grudnia 2015, 16:37 przez Victus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Victus napisał(a):
jak będziesz miał czas to po okresie gdy Ci się rozłączy to włącz od nowa, wyłączy się to znowu uruchom i tak w kółko

jest tylko jedno ale, dogrzewacz działa automatycznie i to nie takie proste włączać go jak i kiedy się chce


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
a najfajniejsze jest w tym działaniu to, że prawdopodobnie powtórzony ten sam błąd naście razy zablokuje sterownik (chociaż to chyba zależy od wersji sterownika) <38>
TRUST napisał(a):
....... go odpaliłem na jesień.......... Pompka pracuje

Odpaliłem jak??
O jakiej pompce kolega wspominał???


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Przełożyłem swoje doświadczenia z webasto na dogrzewasz, obyło się bez kłopotów. Dogrzewacz można uruchomić ponownie odpalając auto oczywiście na zimnym silniku,


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Ostatnio edytowano niedziela, 29 listopada 2015, 21:43 przez Victus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Victus napisał(a):
jak już zadziała to go przepal z godzinkę,

to też przy dogrzewaczu jest niestety nie możliwe bez sporej gimnastyki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Tak wiem wyłącza się po osiągnięciu temperatury, jednak każdego dnia odpalenie możne zacznie działać poprawnie, oczywiście macie większe doświadczenie więc może coś innego doradzicie


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 listopada 2015, 00:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
niebieski-n2 napisał(a):
a najfajniejsze jest w tym działaniu to, że prawdopodobnie powtórzony ten sam błąd naście razy zablokuje sterownik (chociaż to chyba zależy od wersji sterownika) <38>
TRUST napisał(a):
....... go odpaliłem na jesień.......... Pompka pracuje

Odpaliłem jak??
O jakiej pompce kolega wspominał???


Nie napisałem wcześniej mój D3wz jest rozbudowany od ponad roku do funkcji Webast-a ( dorzucona wiązka do sterownia, zegarek 1530 i osobna pompka wody na powrocie do piecyka). Miałem na myśli pompkę paliwa która zaczyna tykać i podawać paliwo chyba po fazie testowej), piec się zaczyna rozpędzać potem na chwilkę zwalnia znowu przyspiesza i zaczyna się wygaszać, a na końcu pracuje w funkcji przedmuchu jakiś czas. Spróbuję go jutro kilka razy załączyć, byle się ten sterownik faktycznie nie zawiesił na dobre.

By wymienić świecę konieczny jest jego demontaż i rozbiórka ?


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 listopada 2015, 08:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Właśnie tak przypuszczałem. <38>
Do wymiany świecy musisz piec rozebrać, kenobi wszystko opisał wraz ze zdjęciami.

Najpierw przede wszystkim sprawdź dołożoną pompkę płynu, gdyż prawdopodobnie nie pompuje, sprawny piec się uruchamia i po chwili wyłącza go czujnik przegrzania. Jeśli dołożyłeś pompkę taką jak dodatkowa (bosch) to pewnie skończyły się w niej szczotki jak w większości dostępnych (rusz mocno wtyczką na boki).
Spróbuj też rozłączyć piec od auta na chwilę.

W najgorszej opcji zgłupiał sterownik (można go wymienić bez wydzierania pieca)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 listopada 2015, 13:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Czy wycieka Ci olej tak jak koledze szeryfoo na początku wątku ?
Zasugerowałem się tym twierdząc że D3 sam się dusi swoimi spalinami, jeżeli tak jest to odpalanie raz po raz po wyłączeniu powinno pomóc, jeżeli zauważysz po np po piątym razie gdy lekko podskoczy temperatura w D3, że pracuje Ci już 3 minuty i wyłącza się to jesteś na dobrej drodze. Czynność powtórz do uzyskania zadowalającego efektu
Jeżeli to nie pomoże to zastosuj się do rad kolegi niebieski-n2


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 08:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Pompkę płynu mam sprawną bo na postoju można włączyć ją z zegarka 1530 i przerzuca ciepło z silnika do kabiny ( jeśli jest rozgrzany), jutro będę kombinował z tym przepalaniem kilka razy. Poczułem ostatnio że od auta czuć troszkę ropą może to jest przyczyna. Oleju nigdzie nie widać. Dzięki za odpowiedzi.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 23:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Dogrzewacz, jest jak kominek z płaszczem wodnym, nie może nabrać wysokiej temperatury i dlatego dużo tam osadza się syfu plus krótkie odcinki robią swoje, zastanawiam się czy jakiś środek do czyszczenia np zaworów dolewany do paliwa mógłby Ci pomóc w przeczyszczeniu i nieodkładaniu się syfu.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 grudnia 2015, 16:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ja napiszę tak:
wszystkie te patenty to jest zabawa na krótką chwilę ( ja podawałem na dogrzewacz ropę z czyścikiem z butelki i nic to nie dało ), jak już coś jest nie halo to jedyny pewny sposób to go wyjąć i zrobić remont
mój raz odpalał na chwilę raz na dłużej, raz dymił raz nie, w końcu się sterownik zablokował i było po zawodach
nie jest to trudne, choć trochę upierdliwe


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 grudnia 2015, 22:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Znalazłem na innym forum, gdy wyłącza się po 2 minutach to jest to objaw uszkodzonej elektrycznej pompki do płynu, która pompować ma płyn przez piecyk. Nie ma obiegu płynu i piecyk się wyłącza.
Tak pisał na innym forum kolego Stefano w 2007 roku. Poniżej link ponad 100 stron czytania
Linki działają niestety tylko po zalogowaniu.
http://forum.fordclubpolska.org/showthr ... 566&page=4


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 09:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Mój piecyk zdechł już zupełnie i nie odzywa się nawet żeby zrobić test, szukam na szybko nowego/ regenerowanego.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 09:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Victus napisał(a):
gdy Ci się rozłączy to włącz od nowa, wyłączy się to znowu uruchom i tak w kółko nawet z 30 minut albo i dłużej


TRUST napisał(a):
jutro będę kombinował z tym przepalaniem kilka razy


niebieski-n2 napisał(a):
a najfajniejsze jest w tym działaniu to, że prawdopodobnie powtórzony ten sam błąd naście razy zablokuje sterownik (chociaż to chyba zależy od wersji sterownika) <38>

<brawo> <brawo>

Jak masz kupować na allegro i trafić na takiego samego parcha, to może skorzystaj z usług forumowego speca od dogrzewaczy i napraw swój. Przynajmniej będziesz wiedział co masz i wydasz mniej.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 09:44 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
TRUST napisał(a):
jak będziesz miał czas to po okresie gdy Ci się rozłączy to włącz od nowa, wyłączy się to znowu uruchom i tak w kółko nawet z 30 minut albo i dłużej

Próbowałem Twojej porady,i poza wielką kałużą ON pod autem nic nie zadziałało.
Piec odpala,po około 1,5min gaśnie, i tak w kółko aż do momentu zablokowania(mam D4Ws)
Wczoraj wymontowałem piec,i dzisiaj leci do Stefanego ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 12:43 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Ja robiłem piec we wrocku i działa do dziś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB