T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 października 2017, 11:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
A czytałeś ten temat od początku???
Czy nie chce Ci się cofnąć ze 3 strony do tyłu, nie wspominając o użyciu wyszukiwarki?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2017, 09:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 września 2014, 20:58
Posty: 25
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie i proszę o pomoc. Dogrzewacz D3WZ odpala i po 1-2 minutach gaśnie strasznie dymiąc, stare urządzenie na dodatek zalewało się paliwem, kupiłem drugi dogrzewacz i ku mojemu zdziwieniu sytuacja jest dokładnie taka sama odpali zgaśnie i dym że świata nie widać.Założyłem inną pompkę paliwa i sytuacja bez zmian.Macie jakiś pomysł co może być tego przyczyną?Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2017, 10:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Przeniosłem Twój post, gdyż nie ma potrzeby zakładać nowego wątku skoro istnieje już, traktujący o problemach z dogrzewaczami. Może po lekturze tegoż, coś Ci się rozjaśni.
Jeśli nie, to musisz sprecyzować co rozumiesz pod pojęciem "odpala", bo podejrzewam, że Twój piec nie odpala, tylko próbuje odpalić. Słyszysz płomień?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2017, 10:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Kolego odpowiedzi na Twoje pytanie są w tym wątku. Prześledz go i naprawidz dogrzewacz przed pierwszymi mrozami. Sprawdz świecę żarową oraz sitko. Uważaj aby nie zablokować sterownika nieudanymi prubami odpalenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2017, 13:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W gorszym przypadku ( sitko, świeca ) może to być spowodowane spadkiem napięcia w instalacji - korozja wiązki itp. Może też być tak jak u mnie - był uszkodzony wentylator w piecu kręcił się ale zbyt wolno do tego zżerając nadmiernie prąd.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 grudnia 2017, 21:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Dziś udało mi się rozwiązać problem z moim dogrzwaczem, okazało się że krótka 2-3 min. praca była spowodowana wydymanym akumulatorem. Na nowym pracuje bez zastrzeżeń.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 stycznia 2018, 00:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 października 2015, 22:43
Posty: 8
Lokalizacja: Szydłowiec, Mazowieckie WSZ
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie! Dzięki Wam zacząłem sprawdzać dogrzewacz D3WZ(model bez sitka nr sterownika 251864), który mam pod maska swojego T4. Krok po kroku eliminowałem poszczególne usterki, aż do chwili obecnej. Wszystko wskazywało,że piec ruszy:
-czujnik temperatury ok(+ pin 6 na wtyczce) w garażu ciepło próba na zworce
- na pin 7 jet plus po starcie silnika
-pompka paliwa ok(podałem prąd na piny 3 i 4 ) dawka ustawiona na około 6 ml (metoda ze strzykawka opisana na forum)
- pin 1 jest + na 2 -
-przewody przy wtyczce ok
-nowy akumulator
Piec zdemontowałem razem z wydechem i dolotem. Rozkręciłem na na części pierwsze. Wszystko wyczyszczone - złożone na nowych uszczelkach. Silnik dmuchawy kręci lekko sprawdzany na krótko. Świeca założona nowa stara była zjarana - pewnie dlatego wcześniej nie dawał znaku życia.
Całość złożona do kupy następuję próba - piec startuje ale nie odpala, z tłumika wydmuchuje przez chwile lekko ciepłe powietrze, a później już tyko nie spalone paliwo. Pierwsze co przyszło do głowy - kupiłem uszkodzoną świecę ( nie grzeje do odpowiednio wysokiej temperatury żeby zapalić paliwo)
Postanowiłem sprawdzić jeszcze jedną sprawę, a mianowicie napięcie jakie daje sterownik na świecę w trakcie próby odpalenia pieca. Nie wiem dokładnie jakie powinno być tam dokładnie napięcie, ale skoro świeca jest 8V to sterownik powinien podawać zbliżoną wartość, a mój może nie najlepszy miernik pokazał około 5,5V. Wniosek nasuwa się jeden - uszkodzony sterownik.
Jeśli dobrze kombinuję proszę o potwierdzenie, a jeśli się mylę proszę o podpowiedz co jeszcze może być nie tak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 stycznia 2018, 10:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Rozbierz ten piec jeszcze raz tak, żebyś miał samą komorę spalania (ten metalowy klamot w który wchodzi świeca).
Będzie się to wiązało z wymianą uszczelki pod nią.
W otworze gdzie wchodzi świeca zobaczysz po obwodzie strzępy sitka (wygląda to jakby było uszkodzone).
Grzej tam palnikiem gazowym do czerwoności i najlepiej powtórz operację ze dwa razy dla pewności.
Jak to wypalisz i pozostałe podzespoły są OK, powinno ruszyć (z opisu wynika, że na 99% ruszy)
Załącznik:
indeks.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 stycznia 2018, 11:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kolega napisał, że ma model bez sitka czy się jednak pomylił ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 stycznia 2018, 12:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Dokładnie - bez sitka. Bez wymiennego sitka <38>
Kolega jak się przyjrzy, to zobaczy o co chodzi.
Wygląda to jak błona dziewicza po pierwszym razie <38> <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 stycznia 2018, 15:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Co ja czytam?! Niebieski rozdziewicza palnikiem?!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 11:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 października 2015, 22:43
Posty: 8
Lokalizacja: Szydłowiec, Mazowieckie WSZ
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za podpowiedz. Z tego co pamiętam po wyciągnięciu pieca w otworze który zaznaczył niebieski-n2, na bocznej ściance jest kolejny otwór z którego wystają drobne druciki czy o to chodzi? A napięcie ze sterownika ok?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 14:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
O to właśnie chodzi. Palnik i do czerwoności w tamtej okolicy.
Poskładaj, sprawdź i dopiero ewentualnie będziesz martwił się dalej.
Świecę jaką kupiłeś?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 15:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 października 2015, 22:43
Posty: 8
Lokalizacja: Szydłowiec, Mazowieckie WSZ
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Wypaliłem kilka razy dla pewności jednak piec nie odpalił. Macie może jeszcze jakieś pomysły co jest nie tak? Świeca beru taka jaką miałem, podpinałem ja dziś pod akumulator krótkimi strzałami ok 2 sekundy i może przy piątym zwarciu zaczęła się robić czerwona. Akumulator 12V wiec dłuższe przytrzymanie skończyło by się spaleniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 18:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Nie odpalił, czyli zrobił test i cisza, czy też może pompka cyka, podaje ropę a nie wzbudza płomienia, zaś kolejna próba powoduje kopcenie na biało.
Jedna próba czy kilka, na stole czy w aucie?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 19:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 października 2015, 22:43
Posty: 8
Lokalizacja: Szydłowiec, Mazowieckie WSZ
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Próby w garażu w samochodzie. Paliwo dostaje po około 45 sekundach, po minucie z pieca zaczyna wydobywać się dym, po chwili wentylator przyspiesza, ale zamiast gorącego powietrza jest zimne powietrze z niespalonym paliwem. Piec zwalnia później staje i za chwile zaczyna od nowa próbę odpalenia. Kilka prób z tym samym skutkiem

Dodam jeszcze że wydobywający się dym nie jest bardzo biały i nie ma go dużo - w porównaniu z tym jak wypalałem sitko palnikiem- Pojawia się po minucie od odpalenia silnika, trwa kilka sekund do momentu kiedy piec przyspiesza, a później już tylko zimne prawie niewidoczne powietrze


Ostatnio edytowano czwartek, 1 lutego 2018, 21:09 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, używaj opcji edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 21:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Przydało by się zobaczyć jakie błędy pokazuje piec, bywasz w W-wie?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 22:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 października 2015, 22:43
Posty: 8
Lokalizacja: Szydłowiec, Mazowieckie WSZ
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Bywam dosyć często bo pracuje w W-wie od pn-pt. Ale teraz urlopuje i w najbliższym czasie mnie nie będzie. W związku z większą ilością wolnego czasu zacząłem dłubać przy aucie bo nigdy nie ma na to czasu:(
Nie daje mi spokoju ta świeca, mam wrażenie że nie nagrzewa się tak jak powinna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 23:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Widziałem nową, wyjętą z pudełka wadliwą świecę.
Na oko dobra, robiła się czerwona, ale widocznie nie tak jak powinna, bo pieca nie rozpalała.
Ale nie była to Beru i nawet nie pamiętam jaka.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: marci89n (piątek, 9 lutego 2018, 22:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 23:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 października 2015, 22:43
Posty: 8
Lokalizacja: Szydłowiec, Mazowieckie WSZ
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Popełniłem błąd kupując u gościa u którego już miałem problemy z jakością kupowanych części, ale tylko on miał ja od reki, wszędzie tylko na zamówienie. Spróbuje podmienić na inna i zobaczę jaki będzie efekt


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB