T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 02:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 kwietnia 2014, 19:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
Witam, koledzy mam problem z wentylatorami w moim busiku, w ogóle się nie włączają, podejrzewam przekaźnik, gdyż śmierci z niego spalenizną i w środku coś lata. Teraz moje pytanie, czy przekaźnik z linku będzie pasował ?
http://allegro.pl/vw-t4-caravella-przek ... 68259.html
numer u góry się zgadza, te dolne raczej też, tylko środkowe się różnią, zresztą sami zobaczcie:
Obrazek
z góry dziękuje za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 kwietnia 2014, 20:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ciebie interesuje ten 701... więc w obu jest to samo :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 kwietnia 2014, 21:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
dobra, to zamawiam i zobaczymy czy wentylatory ruszą !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 września 2014, 14:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 czerwca 2014, 20:07
Posty: 109
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
ciekawe czy ruszyły ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2016, 09:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Mała archeologia: jak działa przekaźnik/sterownik wentylatorów J286? Hasło J286 zostało na T4-wiki.de ładnych parę lat temu wykasowane. Ze schematów wynika, że w środku sa 3 przekaźniki. Ponieważ są to obrazki w marnej rodzielczości, przynajmniej na telefonie trudno mi wypatrzec jak on działa. Skoro na schemacie z tym sterownikiem nie ma opornic to pierwszy bieg wentylatorów widze tylko jako połaczenie ich szeregowo ale to tylko domniemanie.
Temat drążę bo przez jakiś czas będę jezdzil z tylko jednym wentylatorem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 14:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Mam nadzieję, że Admini mi wybaczą dyskusję samego ze sobą ale inaczej mój wpis nie wyskoczy na górę, a nie chce zakładać nowego wątku.

Pilne pytanie do uczonych w elektryce: jak (gdzie) podpiąć jeden wentylator (drugiego na razie fizycznie nie mam), żeby przy aktualnej pogodzie zadziałał we właściwym momencie?

Załączam schemat zasilania wiatraków i powiększenie schematu samego "przekaźnika" bo sam się już gubię w tych przebiegach prądów.
Jak mi się uda podpiąć choćby tymczasowo ten jeden wiatra,k ale tak, żeby współpracował z trójpinowym czujnikiem w chłodnicy to są szanse, że dojadę busem na Zlot i <przyrzeczenie publiczne> postawię co najmniej jedno piwo życzliwemu doradcy </przyrzeczenie publiczne>

Skoro mamy do dyspozycji melonik to thank you form the mountain <england>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 14:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Poszukam schematów dla pewności ale dałbym sobie rękę uciąć, że z jednym bez problemu będzie działać.
Podepnij jeden wentylator a potem na wtyczce przy chłodnicy wymuś 1 i 2 bieg (trzeba zrobić zworke i połączyć kabel gdzie jest stały plus z jednym z pozostałych 2) i zobacz czy ruszy.
Jeśli tak to nie ma co analizować dalej tylko śmiało można jeździć


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 15:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Znam zasadę, że dopiero jak już absolutnie wszystko inne zawiedzie sięga się po instrukcję ale w tym konkretnym przypadku wolałbym wcześniej wiedzieć co się dzieje w tym sterowniku :)
Poza tym przy busie będę dopiero jutro po obiedzie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 16:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Będę w domu później to poszukam w elsie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 16:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
U mnie też nie działały wentylatory a wszystko przez spalone bezpieczniki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 17:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
maja napisał(a):
U mnie też nie działały wentylatory a wszystko przez spalone bezpieczniki.
U mnie jeden wentylator był zablokowany i po rozebraniu silnika okazało się że ma spalone uzwojenie wiec już nadaje się na śmietnik. Drugi prewencyjnie wyjąłem, oczyściłem i teraz muszę go zabudować i podłączyć. Bezpieczniki (paski blaszane 50A) oczywiście mam ale nie kapuje jak działa ten sterownik.
Czy wiatraki przed liftem miały też dwa biegi? Bo nie mam na 100% opornic i albo nie było różnych prędkości albo wynikała ona z łączenia szeregowego obu wiatraków, więc jeśli to drugie to obawiam się jakichś jaj z tylko jednym wiatrakiem. <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 17:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Opornice są tylko przy klimatyzacji i wtedy jest inny sterownik wentylatorów


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 17:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
mam t4 przed liftem, mam 2 wiatraki, mam sterownik wentylatorów jak na zdjęciu wyżej, nie mam opornic, wentylatory chodzą na 2uch prędkościach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 17:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Niestety, moja elsa milczy na temat schematów w tym roczniku. Przykro mi.

Jeszcze raz dobrze radzę, sprawdź na krótko działanie wentylatora na wtyczce czujnika w chłodnicy robiąc zworkę


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 20:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Już chyba wiem jak to działa i wygląda, że będę musiał zaingerować tymczasowo we wtyczkę na chłodnicy.

Prześledźcie proszę mój tok myślenia:
1. temperatura rośnie i zwiera styk "I" czujnika F18, podając napięcie na cewkę przekaźnika P2 (środkowego)
2. przekaźnik P2 łączy minus wentylatora V7 z plusem wentylatora V35, którego minus jest na stale połączony z masą [9]
3. oba wentylatory się kręcą ale powoli bo każdy z nich zasilany jest napięciem ok. 7V (1/2 napięcia w instalacji)
4. gdy temperatura wody jeszcze wzrośnie zwiera dodatkowo styk "II" czujnika F18, podając napięcie na cewkę przekaźników P1 i P3
5. przekaźnik P3 wyłącza cewkę przekaźnika P2 i zwiera do masy [8] i minus wentylatora V7 i cewkę przekaźnika P1
6. przekaźnik P1 podaje pełne napięcie na wentylator V35,
6. oba wentylatory kręcą się z pełną prędkością,
7. temperatura spada, styk II F18 rozwiera się i odcina zasilanie cewek przekaźników P1 i P3
8. ponieważ styk "I" F18 cały czas jest zwarty to wyłączony P3 zwiera do masy cewkę P2
9. P2 ponownie łączy oba wiatraki szeregowo, które zwalniają.

Jeśli nie ma w powyższym rozumowaniu błędu to żeby pojedynczy wiatrak startował przy niższej temperaturze czujnika z wtyczki na chłodnicy wyjmuję przewód czarny z czerwonym paskiem (pierwotnie od styku "I"), w jego miejsce wkładam przewód czerwony z białym paskiem (pierwotnie od styku "II"), a wiatrak wpinam miejsce V7.

Dodane 26.V.2016:
Niestety chyba Niemiec przewidział że Polak będzie kombinował z wtyczka bo piny F18/1 i F182 są niezamienne ze względu na różną wielkość. Ostatecznie podłączyłem wentylator w miejsce V7 na schemacie


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2016, 23:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sorry że tak późno piszę ale wcześniej nie wchodziłem na forum. Sprawa bardzo prosta, zmostkuj dwa piny w wtyczce czujnika który jest w chłodnicy i to wszystko. Na pierwszym stopniu załączy się wentylator (obojętnie który będzie wpięty) z pełną mocą. Mostek zrób z cienkiego drucika bez izolacji między I a II biegiem.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 14:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 maja 2017, 22:15
Posty: 29
model: T4
silnik: 88km
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
koledzy o co chodzi z tym opornicami przy klimie?
nie działaja mi wentylatory i przez to klima sie zalacza i odrazu rozłącza :/
sprawdzilem bedzpiecznik ale znalazlem tylko w kabinie i jest ok, sa jeszcze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 15:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A rocznik i silnik to wiadomo jaki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 16:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli klima się załącza a zaraz wyłącza, to nie są winne oporniki. Na forum jest to zjawisko opisane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 czerwca 2017, 08:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 maja 2017, 22:15
Posty: 29
model: T4
silnik: 88km
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
rok 2001 silnik 2.5 88km TDI,
miele już te tematy z forum pół dnia i chyba jestem kiepski w szukaniu.
właściwie to klima własnie przestała się załączać, zaczołem szukać co sie dzieje, znalazłem jedna kostkę urwana na dolnym weży chłodnicy ( wygląda jak jakiś zawór na wężu) posprawdzałem wszystkie kostki, poczyściłem je itd.. i klima się nie załącza:/ może gdzieś był naderwany kabel i teraz urwał się całkiem.
Ciekawe jest to że miałem robione wtryski i rozrzad i po mechaniku wentylatory przestały działać, byłem z reklamacja to mi powiedział "masz coś popirdzielone z elewktryka - to nie moja wina " :/
aaa i jeszcze zwarłem na krótko czujnik temperatury i wentylator ruszył ale tylko ten z tyłu, te dwa od strony silnika ani drgną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB