T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

przekaźnik wentylatorów
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=9167
Strona 1 z 3

Autor:  danny180 [ niedziela, 27 kwietnia 2014, 19:31 ]
Tytuł:  przekaźnik wentylatorów

Witam, koledzy mam problem z wentylatorami w moim busiku, w ogóle się nie włączają, podejrzewam przekaźnik, gdyż śmierci z niego spalenizną i w środku coś lata. Teraz moje pytanie, czy przekaźnik z linku będzie pasował ?
http://allegro.pl/vw-t4-caravella-przek ... 68259.html
numer u góry się zgadza, te dolne raczej też, tylko środkowe się różnią, zresztą sami zobaczcie:
Obrazek
z góry dziękuje za pomoc.

Autor:  Probe041 [ niedziela, 27 kwietnia 2014, 20:59 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Ciebie interesuje ten 701... więc w obu jest to samo :-)

Autor:  danny180 [ niedziela, 27 kwietnia 2014, 21:31 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

dobra, to zamawiam i zobaczymy czy wentylatory ruszą !

Autor:  Romek27 [ piątek, 5 września 2014, 14:46 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

ciekawe czy ruszyły ...

Autor:  Adampio [ wtorek, 12 kwietnia 2016, 09:56 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Mała archeologia: jak działa przekaźnik/sterownik wentylatorów J286? Hasło J286 zostało na T4-wiki.de ładnych parę lat temu wykasowane. Ze schematów wynika, że w środku sa 3 przekaźniki. Ponieważ są to obrazki w marnej rodzielczości, przynajmniej na telefonie trudno mi wypatrzec jak on działa. Skoro na schemacie z tym sterownikiem nie ma opornic to pierwszy bieg wentylatorów widze tylko jako połaczenie ich szeregowo ale to tylko domniemanie.
Temat drążę bo przez jakiś czas będę jezdzil z tylko jednym wentylatorem.

Autor:  Adampio [ wtorek, 24 maja 2016, 14:46 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Mam nadzieję, że Admini mi wybaczą dyskusję samego ze sobą ale inaczej mój wpis nie wyskoczy na górę, a nie chce zakładać nowego wątku.

Pilne pytanie do uczonych w elektryce: jak (gdzie) podpiąć jeden wentylator (drugiego na razie fizycznie nie mam), żeby przy aktualnej pogodzie zadziałał we właściwym momencie?

Załączam schemat zasilania wiatraków i powiększenie schematu samego "przekaźnika" bo sam się już gubię w tych przebiegach prądów.
Jak mi się uda podpiąć choćby tymczasowo ten jeden wiatra,k ale tak, żeby współpracował z trójpinowym czujnikiem w chłodnicy to są szanse, że dojadę busem na Zlot i <przyrzeczenie publiczne> postawię co najmniej jedno piwo życzliwemu doradcy </przyrzeczenie publiczne>

Skoro mamy do dyspozycji melonik to thank you form the mountain <england>

Autor:  Probe041 [ wtorek, 24 maja 2016, 14:52 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Poszukam schematów dla pewności ale dałbym sobie rękę uciąć, że z jednym bez problemu będzie działać.
Podepnij jeden wentylator a potem na wtyczce przy chłodnicy wymuś 1 i 2 bieg (trzeba zrobić zworke i połączyć kabel gdzie jest stały plus z jednym z pozostałych 2) i zobacz czy ruszy.
Jeśli tak to nie ma co analizować dalej tylko śmiało można jeździć

Autor:  Adampio [ wtorek, 24 maja 2016, 15:24 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Znam zasadę, że dopiero jak już absolutnie wszystko inne zawiedzie sięga się po instrukcję ale w tym konkretnym przypadku wolałbym wcześniej wiedzieć co się dzieje w tym sterowniku :)
Poza tym przy busie będę dopiero jutro po obiedzie...

Autor:  Probe041 [ wtorek, 24 maja 2016, 16:00 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Będę w domu później to poszukam w elsie

Autor:  maja [ wtorek, 24 maja 2016, 16:34 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

U mnie też nie działały wentylatory a wszystko przez spalone bezpieczniki.

Autor:  Adampio [ wtorek, 24 maja 2016, 17:21 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

maja napisał(a):
U mnie też nie działały wentylatory a wszystko przez spalone bezpieczniki.
U mnie jeden wentylator był zablokowany i po rozebraniu silnika okazało się że ma spalone uzwojenie wiec już nadaje się na śmietnik. Drugi prewencyjnie wyjąłem, oczyściłem i teraz muszę go zabudować i podłączyć. Bezpieczniki (paski blaszane 50A) oczywiście mam ale nie kapuje jak działa ten sterownik.
Czy wiatraki przed liftem miały też dwa biegi? Bo nie mam na 100% opornic i albo nie było różnych prędkości albo wynikała ona z łączenia szeregowego obu wiatraków, więc jeśli to drugie to obawiam się jakichś jaj z tylko jednym wiatrakiem. <bezradny>

Autor:  Probe041 [ wtorek, 24 maja 2016, 17:27 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Opornice są tylko przy klimatyzacji i wtedy jest inny sterownik wentylatorów

Autor:  pacark [ wtorek, 24 maja 2016, 17:33 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

mam t4 przed liftem, mam 2 wiatraki, mam sterownik wentylatorów jak na zdjęciu wyżej, nie mam opornic, wentylatory chodzą na 2uch prędkościach

Autor:  Probe041 [ wtorek, 24 maja 2016, 17:40 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Niestety, moja elsa milczy na temat schematów w tym roczniku. Przykro mi.

Jeszcze raz dobrze radzę, sprawdź na krótko działanie wentylatora na wtyczce czujnika w chłodnicy robiąc zworkę

Autor:  Adampio [ wtorek, 24 maja 2016, 20:11 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Już chyba wiem jak to działa i wygląda, że będę musiał zaingerować tymczasowo we wtyczkę na chłodnicy.

Prześledźcie proszę mój tok myślenia:
1. temperatura rośnie i zwiera styk "I" czujnika F18, podając napięcie na cewkę przekaźnika P2 (środkowego)
2. przekaźnik P2 łączy minus wentylatora V7 z plusem wentylatora V35, którego minus jest na stale połączony z masą [9]
3. oba wentylatory się kręcą ale powoli bo każdy z nich zasilany jest napięciem ok. 7V (1/2 napięcia w instalacji)
4. gdy temperatura wody jeszcze wzrośnie zwiera dodatkowo styk "II" czujnika F18, podając napięcie na cewkę przekaźników P1 i P3
5. przekaźnik P3 wyłącza cewkę przekaźnika P2 i zwiera do masy [8] i minus wentylatora V7 i cewkę przekaźnika P1
6. przekaźnik P1 podaje pełne napięcie na wentylator V35,
6. oba wentylatory kręcą się z pełną prędkością,
7. temperatura spada, styk II F18 rozwiera się i odcina zasilanie cewek przekaźników P1 i P3
8. ponieważ styk "I" F18 cały czas jest zwarty to wyłączony P3 zwiera do masy cewkę P2
9. P2 ponownie łączy oba wiatraki szeregowo, które zwalniają.

Jeśli nie ma w powyższym rozumowaniu błędu to żeby pojedynczy wiatrak startował przy niższej temperaturze czujnika z wtyczki na chłodnicy wyjmuję przewód czarny z czerwonym paskiem (pierwotnie od styku "I"), w jego miejsce wkładam przewód czerwony z białym paskiem (pierwotnie od styku "II"), a wiatrak wpinam miejsce V7.

Dodane 26.V.2016:
Niestety chyba Niemiec przewidział że Polak będzie kombinował z wtyczka bo piny F18/1 i F182 są niezamienne ze względu na różną wielkość. Ostatecznie podłączyłem wentylator w miejsce V7 na schemacie

Autor:  bigos1966 [ czwartek, 26 maja 2016, 23:06 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Sorry że tak późno piszę ale wcześniej nie wchodziłem na forum. Sprawa bardzo prosta, zmostkuj dwa piny w wtyczce czujnika który jest w chłodnicy i to wszystko. Na pierwszym stopniu załączy się wentylator (obojętnie który będzie wpięty) z pełną mocą. Mostek zrób z cienkiego drucika bez izolacji między I a II biegiem.
Pozdrawiam

Autor:  Lysyzlasu [ wtorek, 20 czerwca 2017, 14:49 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

koledzy o co chodzi z tym opornicami przy klimie?
nie działaja mi wentylatory i przez to klima sie zalacza i odrazu rozłącza :/
sprawdzilem bedzpiecznik ale znalazlem tylko w kabinie i jest ok, sa jeszcze.

Autor:  Adampio [ wtorek, 20 czerwca 2017, 15:44 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

A rocznik i silnik to wiadomo jaki?

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 20 czerwca 2017, 16:07 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

Jeżeli klima się załącza a zaraz wyłącza, to nie są winne oporniki. Na forum jest to zjawisko opisane.

Autor:  Lysyzlasu [ środa, 21 czerwca 2017, 08:10 ]
Tytuł:  Re: przekaźnik wentylatorów

rok 2001 silnik 2.5 88km TDI,
miele już te tematy z forum pół dnia i chyba jestem kiepski w szukaniu.
właściwie to klima własnie przestała się załączać, zaczołem szukać co sie dzieje, znalazłem jedna kostkę urwana na dolnym weży chłodnicy ( wygląda jak jakiś zawór na wężu) posprawdzałem wszystkie kostki, poczyściłem je itd.. i klima się nie załącza:/ może gdzieś był naderwany kabel i teraz urwał się całkiem.
Ciekawe jest to że miałem robione wtryski i rozrzad i po mechaniku wentylatory przestały działać, byłem z reklamacja to mi powiedział "masz coś popirdzielone z elewktryka - to nie moja wina " :/
aaa i jeszcze zwarłem na krótko czujnik temperatury i wentylator ruszył ale tylko ten z tyłu, te dwa od strony silnika ani drgną.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/