T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 16:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lipca 2016, 00:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Adampio, a ty całe zycie myślałeś zapewne, że to nagrzewnica ...................


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lipca 2016, 01:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 09:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Okazało się że w moim Bandowozie również nie mam tej pompki do obiegu...
Czy ona jest koniecznie konieczna? instalacje wężową mam połączoną przez "zmostkowanie" w miejscu połączenia pompki a przewody zasilające są chamsko obcięte 3cm od wyjscia z peszla...
Dotychczas nie wiedziałem nawet że tej pompki nie ma - wczoraj po analizie układu chłodzenia wyszedł taki chochlik...
Jeździ po Polsce i Europie i ani jęknie...a teraz mam gwoździa czy szukać i zakładać - czy zostawić jak jest?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 10:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W 2.4d koniecznie zakładać


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 12:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
marcel napisał(a):
Okazało się że w moim Bandowozie również nie mam tej pompki do obiegu...
Czy ona jest koniecznie konieczna? instalacje wężową mam połączoną przez "zmostkowanie" w miejscu połączenia pompki a przewody zasilające są chamsko obcięte 3cm od wyjscia z peszla...
Dotychczas nie wiedziałem nawet że tej pompki nie ma - wczoraj po analizie układu chłodzenia wyszedł taki chochlik...
Jeździ po Polsce i Europie i ani jęknie...a teraz mam gwoździa czy szukać i zakładać - czy zostawić jak jest?

W popprzednie lao slyzałem jak pompka mi przcowała, a jak ostatnio zaglądałem pod samochód bo mi jeden wężyk póścił to okazało się że nawet na krótko nie działa ta pompka.
Zastosuj sie do rady Probe041, tak bedzie najlepiej ale póki co to najlepiej odchodzić sie z silnikiem tak jakbyś iał turbo czyli nie wyłączaj od razu daj sie "ochłodzić" silnikowi tzn wyrównac temperaturę, Mozesz użyć też wspomagacza tzn nagrzewnicy
Ja w swoim wymienie dopiero na jesieni


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 13:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
U mnie się pompka nie włącza, ale podejrzewam że to z powodu czujnika z 1.9TD, kolor żółty, a tam z tego co się orientuje temperatura załączenia to 103 stopnie. Zamówiłem już nowszy, niebieski czujnik, który powinien zwierać przy 93 stopniach płynu :)

W 2.4d bez pompki notorycznie pękają głowice, więc jest ważne aby ją mieć


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 14:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Probe041 napisał(a):
U mnie się pompka nie włącza, ale podejrzewam że to z powodu czujnika z 1.9TD, kolor żółty, a tam z tego co się orientuje temperatura załączenia to 103 stopnie. Zamówiłem już nowszy, niebieski czujnik, który powinien zwierać przy 93 stopniach płynu :)

W 2.4d bez pompki notorycznie pękają głowice, więc jest ważne aby ją mieć

Arturze, a przy jakiej temperaturze sie wyłącza ?


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 15:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Własnie dzisiaj kupiłem dzisiaj Sławkowi bo jemu padła ale nie wie kiedy i mogło to byc też przyczyną że pękła mu głowica....
Tak jak pisze Probe ma być


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 16:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wierząc w to co jest napisane w etce to czujnik 701 919 369 C, niebieski zwiera przy 93 stopniach i rozłącza przy 88*C. Żółty czujnik, z końcówką B, w etce nie istnieje :D Tylko na wiki jest napisane 103/104*C


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 16:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Głowica może być między zaworami pęknięta do 0.5mm. Ja tak mam w pięciu miejscach i warsztat nie spawał powołując się na VW co potwierdza serwisówka dostępna na forum. Silnik złożony i wszystko OK


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 16:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pęknięcia między zaworami to faktycznie norma, ale tu chodzi o to że w 2.4 czy 1.9d/td o wiele bardziej cierpi głowica i pęka bez pompki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 16:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
marcel napisał(a):
instalacje wężową mam połączoną przez "zmostkowanie" w miejscu połączenia pompki
Można prosić o fotki lub udostępnienie do wglądu naocznego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 19:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Adampio napisał(a):
marcel napisał(a):
instalacje wężową mam połączoną przez "zmostkowanie" w miejscu połączenia pompki
Można prosić o fotki lub udostępnienie do wglądu naocznego?

juz nie :) - bo przerobione, pompka wstawiona.
Podłączona - tyle że ni w ząb nie uruchamia się. Zagrzałem go specjalnie żeby może sprawdzić czy nie zaskakuje razem z wentylatorami...a ona nic. Czujnik niebieski...
Chmielik podszeptywał że w czujniku cztery piny - a pompka sterowana masą...
z peszla w okolicy środka samochodu (pod chłodnicą) wychodziły dwa ucięte kable:czerw-niebieski oraz szary.
Jak podłączyć te kable? Minus z pompki do masy(obudowy np. ?) a plus do tego czer-nieb? a co z szarym? kiedy powinna ta pompka sie załączać? Działać działa bo uruchamiałem na zimno w misce wody sprawdzając czy pompuje. Zasuwa jak dzika.
Jak to ugryźć nie mam głowy.
Najlepsze - że jeździłem nieświadomy i było dobrze a teraz będę myślał czy mi głowicy nie wywali.. :P


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Ostatnio edytowano środa, 13 lipca 2016, 19:44 przez marcel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 19:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Musisz sprawdzić instalacje dokładnie, bo w 2.4d była ona różnie zasilana ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 19:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Probe041 napisał(a):
Musisz sprawdzić instalacje dokładnie, bo w 2.4d była ona różnie zasilana ;-)


no i tutaj własnie nie wiem o czym mówisz <55>

różnie tzn? mogę sobie w kabinie przełącznik zrobić żeby ją uruchamiać na postoju :D


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 21:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ona nie zaskoczy razem z wentylatorami bo one włączają się przy 86 st, a pompka przy 103st


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 21:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Kenobi napisał(a):
ona nie zaskoczy razem z wentylatorami bo one włączają się przy 86 st, a pompka przy 103st

Czyli żeby ją sprawdzić w boju musiałbym zagotować silnik?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 21:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Temperatura wrzenia płynu chłodniczego w sprawnym układzie to pod 120 st jest


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
marcel napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Musisz sprawdzić instalacje dokładnie, bo w 2.4d była ona różnie zasilana ;-)


no i tutaj własnie nie wiem o czym mówisz <55>

różnie tzn? mogę sobie w kabinie przełącznik zrobić żeby ją uruchamiać na postoju :D
Czytaj temat od początku to trafisz na schematy....... Szary idzie do masy
Kenobi napisał(a):
ona nie zaskoczy razem z wentylatorami bo one włączają się przy 86 st, a pompka przy 103st
Nie przy niebieskim czujniku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 22:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Dałeś ową czy używkę ?
Sprawdxs na krótko czy działa


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB