T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 października 2010, 09:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 21:55
Posty: 30
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
witam. przy chłodnicy mam pompkę wody ma podłączone dwa przewody w jednym jest cały czas plus a w drugim nic jak podam oddzielnego minusa to pompka działa w aucie mam dogrzewacz d3wz sprawny silnik 2,5tdi 102km 2001r mam pytanie kiedy i na jakiej zasadzie ona ma się uruchamiać, a miałem w tym samochodzie kiedyś webasto pod fotelem miejsce na aku dodatkowy i pomka paliwa tez została kos sobie zabrał urządzenie i nie wiem czy coś nie zostało przy okazji ucięte



Za ten wpis autor mlody30 podziękował: arecki skoki (sobota, 15 października 2016, 19:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 października 2010, 09:36 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Spójrz...
viewtopic.php?f=6&t=529&p=6102&hilit=pompka#p6102


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 października 2010, 09:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 21:55
Posty: 30
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
a jak rano pale samochód i włączy się dogrzewacz to ona się nie uruchamia,majster co robił mi dogrzewacz powiedział ze ona ma się włanczac razem z dogrzewaczem żeby gonić wodę z dogrzewacza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 listopada 2010, 09:17 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
powinna się włączyć by wymusić obieg płynu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 listopada 2010, 09:59 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Pompa ma pracować po wyłączeniu motoru. Przy pracującym silniku obieg płyny wymusza pompa silnika.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 listopada 2010, 13:05 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
a jak chodzi sam dogrzewacz to pompka musi chodzić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 listopada 2010, 14:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
dogrzewacz nigdy sam nie chodzi,
uruchamia się tylko po odpaleniu silnika, jeżeli jest temp. zew. poniżej 4 st C i temp. chłodziwa jest poniżej 60 st C
to nie webasto


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 listopada 2010, 19:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 21:55
Posty: 30
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
panowie w mojej t4 mam druga nagrzewnice na tylna kanapę jak chodzi silnik na postoju i sobie pyrka to letnie powietrze dmucha z nawiewów jak dam mu gazu to leci cieple a jak to się ma do dogrzewacza bo pompa wody słabo goni ten płyn na wolnych obrotach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 listopada 2010, 20:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wyżej napisałem dogrzewacz działa tylko do momentu jak chłodziwo uzyska 60st C, potem się wyłącza,
u mnie z obydwu nagrzewnic nawet jak je dam na maksa wali gorącem bez względu na obroty,
usterki szukaj gdzie indziej, nic do tego nie ma dogrzewacz ani dodatkowa pompka ( ona służy chłodzeniu głowicy, a nie poprawie obiegu płynu )
może coś masz przytkane, jakiś zawór nie działa,


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 listopada 2010, 20:29 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Aby uruchomił się dogrzewacz jednocześnie muszą zostać spełnione trzy warunki:
-musi pracować motor (sygnał z alternatora "D+")
-temp chłodziwa musi wynosić poniżej 60*C;
-temp zewnętrzna poniżej +5*C.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 10:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 21:55
Posty: 30
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
dogrzewacz wszystko ma i działa tak jak należy, ale jak mam silnik rozgrzany na maksa i postoi chwile to z nawiewów leci chłodne powietrze jak dam gazu to leci gorące zawór od gorącego powietrza działa dobrze otwiera i zamyka pompa wody wymieniona na starej to samo było wentylatory na chłodnicy rzadko się włanczają a może tak ma być u mnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 lutego 2011, 10:46
Posty: 2
model: t4
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich,przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.Interesuje mnie kiedy załącza sie dodatkowa elektryczna pompa wody w t4 2.4D. oraz co nią steruje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 21:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
dodatkowa pompka miała dwie wersje sterowania, w obydwu przypadkach sygnał do załączenia idzie z czujnika temperatury czteropinowego ( dwa piny pompka dwa piny wskaźnik w zegarach ) który w zależności od rocznika jest albo na wężu z chłodnicy albo w króćcu obok vakumpompy wraz z dwupinowym od świec i według mojej wiedzy wyczytanej temperatura załączenia to 103 st niestety nie wiem jaka jest temp. wyłączenia
natomiast różnice to taka, że
-jedna wersja działa tylko po wyłączeniu silnika i przy przekroczonej temperaturze załączenia - wymuszając obieg cieczy w głowicy chroniąc ją, gdy główna pompa chłodziwa już nie pracuje
-druga wersja działa zawsze gdy chłodziwo przekroczy tą temperaturę lub jakieś inne dodatkowe urządzenie ją załączy ( np climatronic )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 22:02 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Dodam tylko, że zasilanie na pompkę jest na stałe a załączana jest masa wg schematu jaki opisał Kenobi.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 22:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 lutego 2011, 10:46
Posty: 2
model: t4
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuje panowie za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2011, 20:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 stycznia 2011, 11:38
Posty: 12
Lokalizacja: LIPOWO
model: T4
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Ja mam pytanko odnośnie tej pompki.Kiedy powinna się włączyć a kiedy wyłączyć.I jakie urządzenie odpowiadaa za jej zał/wył ??Bo u mnie czasem całą noc działa...


_________________
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie i nielogiczne działanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 08:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 stycznia 2011, 11:38
Posty: 12
Lokalizacja: LIPOWO
model: T4
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki kenobi ,czyli reasumując ona powinna się wyłączyć po schłodzeniu głowicy.A jeśli się nie wyłączy to termowłącznik tak??


_________________
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie i nielogiczne działanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 17:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 10:31
Posty: 110
Lokalizacja: Toruń
model: VW Caravelle long
silnik: 2,5TDI,102

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Ja tą pompkę ominełem ponieważ "leciała"tzn była nieszczelna (odp na poniższe zapytanie),ale nie wiem czy to dobry pomysł.


Ostatnio edytowano wtorek, 17 maja 2011, 19:27 przez Martin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 18:44 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie wiem co oznacza "leciała" ale brak pompki nie wyjdzie na dobre głowicy.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 19:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
jak długo pracować ma ta pompka? u mnie często 15-20 minut po wyłączeniu zapłonu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB