T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 11:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 września 2013, 09:06
Posty: 13
model: Multivan 1993
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Po przekreceniu kluczyka w stacyjce ciągle świecą światła stopu, jezeli kluczyk nie jest przekrecony to jest ok świecą światła po wciśnięciu hamulca zapala się stop. Tylko jak nacisnę podał hamulca to załącza sie 12v czyli chodza dmuchawy swieci stop jak nie ma włączonego zapłonu.
Pewnie jakieś zwarcie podpowiedzcie cos bo 2 razy odpinalem skrzynke bezpiecznikow i podpinalem na nowo i nic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 11:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Sprawdzałeś czujnik stopu przy pedale hamulca ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 13:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 września 2013, 09:06
Posty: 13
model: Multivan 1993
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak wyjmowalem go jak wciskam to wylacza stop jak odpuszczam to wlacza w sumie nie wiem jak go jeszcze sprawdzic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 18:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
ściskasz go palcem to działa, bo sciskasz mocno i do końca, a nie wiadomo jak pod pedałem sie zachowuje, jak ma już wybite styki to może go pedał "nie sięgać" i będzie przerwa w obwodzie co zaowocuje zapalonymi światłami.
Wymień ustrojstwo , około 40zł kosztuje.


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 19:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Odepnij czujnik i zrób zworke na przewodach która będzie symulować czujnik-zwieraj/rozwieraj i zobacz efekty jak wtedy zchowują się światła i będzie wiadomo czy to czujnik czy trzeba szukać dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 14:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 września 2013, 09:06
Posty: 13
model: Multivan 1993
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie jest to czujnik gdyz bez przekrecenia stacyjki dziala normalnie czyli swieci stop po nacisnieciu hamulca. Zauwazylem jeszcze jedna rzecz jak naciskam hamulec to pstryka przekaznik w kokpicie po srodku jak by za nawiewami


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
W środkowej części jest np. przekaźnik J14 od tylnej dmuchawy, jest przekaźnik zespolony z wyłącznikiem awaryjnych w nowszej wersji. A patrząc na twoje wcześniejsze posty widze że miałeś mały pożar w instalacji więc trzeba dokładnie sprawdzić wiązke czy jakiś przewód nie robi zwarcia, w takiej sytuacji mogło uszkodzić się kilka elementów.
<bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 21:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 25 listopada 2013, 00:54
Posty: 1
model: T4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam identyczny problem. Na wyłączonym zapłonie naciskając hamulec stop zapala się prawidłowo, przekręcając kluczyk pali się cały czas. Również z nawiewem mam identycznie jak założyciel tematu. Malefisto jak sobie z tym poradziłeś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 czerwca 2015, 12:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2015, 17:53
Posty: 4
Lokalizacja: Sopot
model: T4 1996 High Roof
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cierpię na podobny problem, Transporter 1996 2,5 TDI wysoki dach, wersja long. Po poskładaniu auta przez (kiepskiego) lakiernika po wciśnięciu pedału hamulca napięcie jest dostarczane do wycieraczek i do dmuchawy, bez wciśnięcia pedału stop nie działają w ogóle wycieraczki i nawiewy. Sprawdzam przekaźniki i tylko jeden się nagrzewa (od światła stop), ale po wyjęciu odpowiedzialnych za wycieraczki i nawiewy dalej to samo - wciskam stop i wycieraczki z dmuchawą działają. Po wyjęciu bezpieczników te systemy już nie działają. Z każdym naciśnięciem hamulca też cyka przekaźnik za zapalniczką.

Proszę o podpowiedź gdzie szukać, ale taką bardziej konkretną


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 czerwca 2015, 14:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nad pedałami i za skrzynką centralną. Wszystkie schematy elektryczne masz na t4 wiki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 00:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 września 2012, 23:51
Posty: 9
model: t4
silnik: 2,5TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A mnie dotknął jeszcze inny problem. Światła stop świecą nawet bez przekręcenia kluczyka. A żeby jeszcze było ciekawiej nie jest podłączony włącznik świateł stop przy pedale hamulca. Doszło do tego po awarii w trasie. Zapaliła się instalacja przy prawej tylnej lampie. Udało się to w porę zgasić, ale cała lampa, mocowanie żarówek i wtyczki instalacji spalone. Teraz już lampa wymieniona, przewody z końcówkami polutowane. Okazało się że włącznik stopu przegrzany i stopiony. Zamówiłem nowy, ale jeszcze go nie założyłem. Uzupełniłem bezpiecznik i wtedy okazało się jak że stop zapala się bez kluczyka, bez włącznika stopu. Sprawdziłem - wyjmując po kolei wszystkie bezpieczniki - czy nie dostaje jakiegoś "lewego plusa". Bez rezultatu. Czy w VAG-u może być jakiś błąd który należy wykasować? Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny, skąd może być jakiś lewy prąd. Nie mam już pomysłu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 10:48 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Prawdopodobnie cała instalacja do przeglądu. Skoro zapaliło się z tyłu auta i przegrzany był wyłącznik stopu na przodzie to jest wysoce prawdopodobne, że ucierpiała izolacja na całej długości wiązek.
Nawet gdyby przyczyna leżała gdzieś, za skrzynką bezpieczników bałbym się jeździć autem bez weryfikacji stanu izolacji wiązek.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 13:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dokładnie tak jak pisze slimak. Ja na twoim miejscu wymieniłbym wszystkie przewody które ido do obu lamp. Jeżeli tego nie zrobisz sytuacja z pożarem może się powtórzyć. Izolacja tych przewodów jest na pewno potopiona i dlatego masz zwarcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 01:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 września 2012, 23:51
Posty: 9
model: t4
silnik: 2,5TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przyczyna znaleziona! Tak jak piszecie (dzięki za podpowiedzi) stopiła się też izolacja na przewodach od włącznika stop do skrzynki bezpieczników. Ponieważ owinięte są taką tekstylną taśmą nie było widać uszkodzenia. Były po prostu zwarte i stąd światła stop się cały czas świeciły. Wymieniłem przewody na tym odcinku i teraz stop działa poprawnie. Jednak zapewne trzeba będzie sprawdzić jak wygląda wiązka pod samochodem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB