T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 11:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Ostatnimi czasy mam spore problemy zarówno z centralnym zamkiem jak i samym alarmem. Kilka dni temu po nocnej zmianie wyłączenie alarmu zajęło mi dobre 10 minut.

Interesuje mnie oryginalny moduł centralnego zamka lub centralnego z alarmem na kluczyk typu scyzoryk dwuprzyciskowy (nawet kluczyk mi został jedna sztuka) - przerabiał ktoś ten problem ???

Na allegro moduły są dostępne ale zwykle bez wiązki i kluczyka (jestem na etapie przeglądania ofert) - nie mogę znaleźć nic ciekawego.

EDIT:
Na chwilę obecną jest tak że drzwi kierowcy jestem w stanie zamknąć z kluczyka, natomiast jak otwieram drzwi przedniego pasażera to otwierają się również drzwi przesuwne i bagażnik. Przy zamykaniu jest tak samo.

Interesuje mnie czy
1. u mnie jest centralny ori skoro tak to działa i
2. jak rozwiązać problem abym miał alarm na kluczyk scyzoryk

Obrazek

Obrazek


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 13:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Po pierwsze Notri to Ty wiesz czy masz ori centralny czy nie wiesz jaki masz ??? Jezeli nie wiesz to sprawdz za licznikiem czy masz ori moduł c.zamka. Jezeli chcesz wymienic modul to mozesz wymienic a kluczyki dokodować do modułu , tylko kluczyki kodem muszą pasować z modulem. Ja uzywany kluczyk o takim samym kodzie (numerze) jak u siebie mam oryginalny kupiłem na allegro , w/g sprzedajacego byl z golfa IV i dokodowalem go bezproblemu do centralnego u siebie. Narazie mam tylko pilot zakodowany , musze jeszcze grot kupić i dociąc oraz transponder immo zaprogramować i bede mial kluczyk kolejny do auta.

Jaki Ty masz kluczyk , czy jest to scyzoryk czy zwykly ??

Jak masz ori scyzoryk to kupujesz alarm bezpilotowy , sterowaniem alarmu czyli załączaniem i wylączaniem zajmuje się wtedy c.zamek , tzn alarm pobiera sygnal od sterownika c.zamka w trakcie zamykania drzwi lub ich otwierania. W/g mnie jednak lepszym rozwiązaniem jest alarm na osobnym pilocie nawet jak masz kluczyk z fabrycznym pilotem poniewaz jest niezalezny od c.zamka a pilot dodatkowy tez mozesz podlączyc pod c.zamek i nim zamykac/otwierac drzwi a zarazem włączac i wylączac alarm.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 15:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
kluczyk scyzoryk to mam - no name bo ori to to nie jest - typowa podróba.
Mnie interesuje centralny zamek na oryginalnym kluczyku i do tego dokupię alarm bezpilotowy bo nie chce dodatkowego pilota od alarmu.

Co do modułu to nie wiem bo puki chodziło to się tym nie interesowałem, sprawdzę.
Na dzień dzisiejszy chodzi mi to tak jak mówiłem


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 16:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Więc jak Ci chodzi tak jak pisałes to sprawdz okablowanie , bo rozumiem ze prawymi drzwiami tzn zamkiem w prawych drzwiach otwierasz pozostale wszystkie drzwi procz drzwi kierowcy , a lewymi drzwiami tylko te lewe otwierasz ?? Sprawdz okablowanie drzwi lewych jak nie mozesz zamkiem tych drzwi otworzyc pozostałych drzwi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 16:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Wszystko Sterciu było dobrze do momentu jak oddawałem auto do lakierowania. Prawie dobrze bo siadał mi już siłownik w drzwiach kierowcy przez co zdarzyło się że drzwi mi się na jeden ząbek w zamku blokowały, więc z jednej strony teraz wiem że nic mi się nie zablokuje.

Teraz jest tak jak piszesz:

Sterciu napisał(a):
.... bo rozumiem że .... zamkiem w prawych drzwiach otwierasz pozostale wszystkie drzwi procz drzwi kierowcy, a lewymi drzwiami tylko te lewe otwierasz ....


Hak (bo pisałeś mi o tym w PW) mam ale całkowicie odpięty z zasilania.

Alarm to i tak traktuję jako zabezpieczenie drugorzędne bo mam odcięcie zapłonu.

Powiedź mi zatem - mam rozumieć że potrzebuję oryginalny sterownik zamka centralnego, wiązka do wpięcia sterownika plus kluczyk


Ewentualnie alarm z kluczykiem na wzór oryginalnej elektroniki i tylko obudowę kluczyka z pestką immo przełożyć bo te zamienniki to porażka (przynajmniej ten co ja mam)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 listopada 2013, 22:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Powrócę do tematu (jutro będzie wolna chwila to sprawdzę czy mam moduł za licznikiem)

Wg. wiki w T4 montowane były dwa rodzaje modułów centralnego zamka:

- do 2000 7D0 959 800 producent SIEMENS
- do 2001 7D0 959 800B producent HELLA

1. czy moduł 800B posiada możliwość adaptacji oryginalnych kluczyków
2. czy ktoś montował moduł ( jakiś tam co pasuje) i adaptował kluczyki
3. do pkt2. prośba do Stercia o podanie numeru modułu który montowałeś i na ile wtyczek (jedna czy dwie)

http://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralverriegelung


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 listopada 2013, 17:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
notri napisał(a):
Powrócę do tematu (jutro będzie wolna chwila to sprawdzę czy mam moduł za licznikiem)

Wg. wiki w T4 montowane były dwa rodzaje modułów centralnego zamka:

- do 2000 7D0 959 800 producent SIEMENS
- do 2001 7D0 959 800B producent HELLA

1. czy moduł 800B posiada możliwość adaptacji oryginalnych kluczyków
2. czy ktoś montował moduł ( jakiś tam co pasuje) i adaptował kluczyki
3. do pkt2. prośba do Stercia o podanie numeru modułu który montowałeś i na ile wtyczek (jedna czy dwie)

http://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralverriegelung


Notri , ja modulu nie montowalem bo był fabryczny c.zamek , dokładalem jedynie alarm. Ale moduł napewno był Siemensa bo pamietam jak go wyciągałem w trakcie montazu alarmu. Kluczyk o takim samym numerze jak był oryginalny dokupiłem na allegro który byl podobno od golfa IV i zaprogramowalem pilot z niego pod c.zamek auta. Juz dokładnie nie pamiętam prcedury ale w necie ją znalazlem i była dośc prosta jezeli chodzi o programowanie kluczyka. Jedynie immo trzeba zaprogramować , tzn zrobic klon transpondera.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 listopada 2013, 17:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
pytałem Sterciu specjalnie właśnie o 800B bo na innym forum gościu miał na sprzedać ten centralny z zaprogramowanym już pod niego kluczykiem oryginalnym typu scyzoryk.

Ja temat wznowię bo do dzisiaj nie miałem kiedy sprawdzić czy coś mi leży za licznikami, ale chyba tak bo jak mówiłem jak wcisnę zapadkę w drzwiach przedniego pasażera zamyka mi się reszta za wyjątkiem drzwi kierowcy, które muszę z kluczyka zamykać. Pytałem o numer samego kluczyka - będziesz miał chwilę to sprawdź proszę i mi podaj


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 listopada 2013, 21:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Notri , nr z kluczyka wysle Ci smsem jak go będe mial i bede mógł odczytac.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 kwietnia 2015, 12:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sterciu napisał(a):
tylko kluczyki kodem muszą pasować z modulem. Ja uzywany kluczyk o takim samym kodzie (numerze) jak u siebie mam oryginalny kupiłem na allegro
O jakim kodzie mowa? Sam się zainteresowałem scyzorykiem, bo moduł mam ori z anteną i teraz pytanie jakiego kluczyka szukać?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 kwietnia 2015, 12:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
notri robisz sobie problem wystarczy kupić polski alarm z scyzorykami vw dopinasz się równolegle i po temacie masz tak jak chcesz kluczyki scyzoryki z alarmem i sterowaniem c zamka tylko ze mój kluczyk ma 3 klawisze nie dwa jak twój pestkę z imo wsadzasz do kluczyka i gotowe jak będziesz chciał to ci taki sterownik kompletny załatwię :)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 kwietnia 2015, 16:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
C-Y-K-L-O-N napisał(a):
notri robisz sobie problem wystarczy kupić polski alarm z scyzorykami vw dopinasz się równolegle i po temacie masz tak jak chcesz kluczyki scyzoryki z alarmem i sterowaniem c zamka tylko ze mój kluczyk ma 3 klawisze nie dwa jak twój pestkę z imo wsadzasz do kluczyka i gotowe jak będziesz chciał to ci taki sterownik kompletny załatwię :)


Cyklon tylko że od czesu pierwszego posta tego tematu sporo rzeczy mi się wyjaśniło lub pewne rzeczy z tym związane pojąłem.

Ja mam centralkę zamka centralnego pod kluczyki bezprzewodowe czyli typu scyzoryk. Kwestia kupienia kluczyka pod częstotliwość 434 MHz, dorobienie grota i zakodowanie kluczyka vagiem. I kwestia centralnego zamka ze sterowaniem z kluczyka/pilota mam rozwiązany.

Same kluczyki typu podróba - wyleczyłem się z tego bo raz kupiłem dość dobrej jakości ale ....... jak się okazało tylko mi się tak zdawało.
Wolę dopłacił i kupić oryginał a ceny na allegro nie są jakieś nie wiadomo jakie wysokie.

A alarm to się do tej centralki kupuje typu "bezprzewodowy" - to samo co PawełT4


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 kwietnia 2015, 20:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
notri napisał(a):
A alarm to się do tej centralki kupuje typu "bezprzewodowy" - to samo co PawełT4


Małe sprostowanie bezpilotowy <england>


_________________
ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2015, 09:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:12
Posty: 616
Lokalizacja: G D A Ń S K
opis: t4 for ever
model: Transporter
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 5 razy
Jakiej firmy najlepiej kupic ten bezpilotowy? Bo chce zamontowac do mojego nowego busika 2002r seo?


_________________
http://www.youtube.com/watch?v=3GmOrYRQPsA


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2015, 13:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
SEO Perfekt
PROXIMA ZK (wersja bezpilotowa)

jedno i drugie dobre i polskie

tylko ze Proxima jest zdecydowanie bardziej uciążliwa do programowania ręcznego , jak się ma specjalny pilot do programowania to jest to zabawa , jak sie nie ma to programowanie ręczne to katorga, seo jest zdecydowanie łatwiejsze w programowaniu ręcznym, ale zaletą proximy jest za to... to ze mozna przykladowo dodatkowo sobie podlączyc blokadę rozproszoną....

http://audiojar1.home.pl/pl/p/Immobilis ... ROXIMA/331


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 09:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2016, 18:04
Posty: 37
model: T4
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sterciu napisał(a):

Notri , ja modulu nie montowalem bo był fabryczny c.zamek , dokładalem jedynie alarm. Ale moduł napewno był Siemensa bo pamietam jak go wyciągałem w trakcie montazu alarmu. Kluczyk o takim samym numerze jak był oryginalny dokupiłem na allegro który byl podobno od golfa IV i zaprogramowalem pilot z niego pod c.zamek auta. Juz dokładnie nie pamiętam prcedury ale w necie ją znalazlem i była dośc prosta jezeli chodzi o programowanie kluczyka. Jedynie immo trzeba zaprogramować , tzn zrobic klon transpondera.



Odświeżę trochę temat.

Mimo że mam dwie pary kluczyków tylko w jednym niestety jest "kość" immobilisera.

Podpowiedzcie koledzy gdzie mogę dorobić, sklonować, w ogóle kupić, czy to musi być nowa kość czy może być używana?

Czy do zaprogramowania potrzeba specjalnego sprzętu?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 11:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
Pytaj w punktach, gdzie dorabiają klucze i kluczyki do samochodów.
Dajesz im kluczyk z pestką i robią klona, koszt ok 100zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 11:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
W zależności od rocznika od 100 do 300. są różne pastylki. Chyba lepiej wyłaczyć imo w ECU bo i tak nie jest to żadną przeszkodą dla ewntualnego złodzieja.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 12:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 15 września 2014, 08:07
Posty: 122
Lokalizacja: Skoki
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 16 razy
A koledzy coś zbliżonego do oryginalnego scyzoryka kluczyka polecają? czy tylko oryginał? Kto co przerabiał?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 13:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2016, 18:04
Posty: 37
model: T4
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
hoopsii napisał(a):
W zależności od rocznika od 100 do 300. są różne pastylki. Chyba lepiej wyłaczyć imo w ECU bo i tak nie jest to żadną przeszkodą dla ewntualnego złodzieja.


Jak to się robi? Możesz coś podpowiedzieć?

Taki numer transpondera:
PCF79935S
Taki bardziej prostopadłościenny, nie ścięty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB