T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Centralny zamek -> pytania i problemy
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=778
Strona 14 z 17

Autor:  paulstaszkiewicz [ niedziela, 11 marca 2018, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

maxtz napisał(a):
W centralce powinna być opcja przestawienia czasu impulsu z 1s na 3s, sprawdź w instrukcji przestaw na 3s i będzie OK ;)

Ok, sprawdzone, to nic nie daje. Czy ktoś może podłączał coś takiego?

Autor:  maxtz [ niedziela, 11 marca 2018, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

W takim przypadku najprawdopodobniej uszkodzony jest siłownik w drzwiach kierowcy, odepnij go na moment i sprawdź wtedy czy reszta drzwi będzie się zamykać.

Autor:  paulstaszkiewicz [ niedziela, 11 marca 2018, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Siłownik jest sprawny, tylko zasada działania jest zupełnie inna niż w większości zamków montowanych w innych autach. Zwykle pojedynczy impuls z centralki otwiera lub zamyka drzwi, tutaj wydaje mi się, że centralki jako takiej nie ma. Plus i minus jest podpięty na stałe, w chwili otwarcia drzwi z kluczyka siłownik zamyka obwody i puszcza plus na chyba żółty a minus na chyba brązowy(kolorów nie pamietam). Te przewody idą do kolejnych siłowników i otwierają je. Różnica jest taka, że obwód jest zamknięty (czyli siłowniki są zasilane) aż do zamknięcia drzwi.
Oczywiście mogę się mylić co do zasady działania, która wydaje mi się dziwna. To tylko moje domysły

Autor:  maxtz [ poniedziałek, 12 marca 2018, 13:26 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Sterujesz zamkiem plusem czy masą?
Z tego co wyczytałem sterowanie odbywa się plusem na przewodzie białym i żółtym.
Niestety osobiście tego nie pamiętam bo ostatnio podpinałem sterowanie zamka w takim aucie kilkanaście lat temu a w swoim jeszcze nie musiałem przy tym grzebać <02>
Tu masz link do elektrody:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... l#11993879

Autor:  paulstaszkiewicz [ poniedziałek, 12 marca 2018, 13:44 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Tak, steruje się plusami jest tak jak piszesz. Elektrodę i inne fora już przetrzepane i bez odpowiedzi, z braku pomysłów dziś montuje dodatkowy siłownik sterowany z pilota, który będzie uruchamiał centralny seryjny. Trochę na patencie, ale nigdzie nie ma info na ten temat.

Autor:  maxtz [ poniedziałek, 12 marca 2018, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Jak się pomysły skończyły to jest to zawsze jakieś rozwiązanie ;)

Autor:  bigos1966 [ poniedziałek, 12 marca 2018, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

W T4 jest tak że raz puszczasz plus 3 sekundy na żółty przewód, wtedy drzwi się zamykają. Żeby otworzyć puszczasz plus 3 sekundy na biały przewód. To cała zasada. Wrzuć zdjęcie tej centralki, zobaczę jakie ma funkcję i jak działa. To może coś się wymyśli.

Autor:  paulstaszkiewicz [ poniedziałek, 12 marca 2018, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

carprotect bx20, tak szybiej.Jak puszczę impuls 3 sekundowy to zamki otwierają się i zamykają (szaleją)

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 13 marca 2018, 00:20 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Nie wiem czy tak podłączałeś:
Z CARPROTECT BX20 biały przewód do żółtego przewodu w sterowaniu T4 i biało-czarny z CARPROTECT BX20 do białego przewodu w sterowaniu T4. Czas może być nawet 1s. Na razie mam tylko schemat, nie wiem czy czasem nie trzeba jeszcze programować pilota.

Autor:  paulstaszkiewicz [ wtorek, 13 marca 2018, 08:05 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Dokładnie

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 13 marca 2018, 13:22 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Jak tak podłączyłeś to coś masz nie tak z CARPROTECT BX20 lub zamkiem centralnym. Spróbuj odłączyć CARPROTECT BX20 i podaj napięcie plus 12V raz na biały a raz na żółty przewód. Jeżeli centralny będzie się zamykał i otwierał to znaczy że zły jest CARPROTECT BX20. Żeby sprawdzić CARPROTECT BX20, podłącz małe żarówki do 12V do przewodów (biały i biało-czarny) i zobaczysz czy na 1 czy 3 sekundy zapali się żarówka, raz jedna a raz druga. Nie mogą świecić obie naraz, bo będziesz miał taki właśnie efekt jaki masz.

Autor:  paulstaszkiewicz [ wtorek, 13 marca 2018, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Sterownik sprawdzałem miernikiem, wygląda, że centralny padnięty. Ale dziwne bo działa haha

Autor:  pszczoła [ wtorek, 13 marca 2018, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Witajcie. A ja mam inne pytanie, laika ze świeżym multivan 2001r. Wymieniłem siłownik drzwi kierowcy, tamten był już kaput. Gdy mam otwarte drzwi kierowcy i zamykam z pilota central, siłownik kierowcy tyrkocze, pewnie nie może zamknąć zamka. Czy tak ma być? Czujnik oświetlenia w słupku mam I działa... dodam, że drzwi już ktoś wymieniał I nie wiem czy nabroił coś w elektryce...

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 13 marca 2018, 14:47 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Ale sprawdź sterownik dwoma żarówkami albo dwoma miernikami, czy czasami nie podaje krótkiego impulsu na dwa przewody. Zrób zdjęcie gdzie się podłączyłeś z zamkiem. Musi być gdzieś błąd. Sprawdź zamek tak jak pisałem. Tam nie ma żadnej magii. Prosta elektromechanika.

Autor:  maxtz [ wtorek, 13 marca 2018, 15:48 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Mi to nadal wygląda na padnięty siłownik sterujący (dokładnie silniczek w nim).
Zamek działa ponieważ sterujesz tym siłownikiem ręcznie z wkładki, ze sterownika nie chce bo silniczek nie bangla.
Napisz czy w momencie gdy klikasz z z pilota sterownika wszystkie rygle startują (próbują się chować) ?

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 13 marca 2018, 16:33 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Niech spróbuje zadziałać kluczykiem od strony pasażera. Jeżeli wszystkie zamki się zamkną i otworzą to siłownik od strony kierowcy jest dobry.

Autor:  rafflex [ niedziela, 13 maja 2018, 09:57 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Mam zamiar przywrócić oryginalny siłownik centralnego zamka do drzwi kierowcy (zielony 4-pinowy).
Obecnie mam zamontowany jakiś uniwersalny (przez poprzedniego właściciela)
Nie wiem, bo nie mogę znaleźć, jak wygląda podłączenie przy samym siłowniku.
Jakie kolory kabli podchodzą do którego pinu w kostce, bo zakładam, że sama instalacja w drzwiach kierowcy nie została przerobiona, a jedynie sama kostka siłownika uniwersalnego mogła zostać zamieniona i podłączenia kabli mogą być inne.


Jakby ktoś mógł podpowiedzieć, bo ani tu ani na Wiki nie widzę tego, a schematy tam zamieszczone niewiele do mnie przemawiają.

Autor:  kurol [ niedziela, 13 maja 2018, 10:19 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

http://kemes.com.pl/produkt/116,silowni ... 9781-nowy-

Autor:  rafflex [ niedziela, 13 maja 2018, 11:08 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

Czyli tak (od dołu):
- brązowy
- czerwony
- żółty
- biały
(żeby było jak link wygaśnie) :D
Załącznik:
master_kostka.jpg


i przy okazji siłownik 3-pinowy:

- brązowy
- żółty
- biały

Załącznik:
slave_kostka.jpg


Dzięki Kurolku <england>

Autor:  notri [ niedziela, 13 maja 2018, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek -> pytania i problemy

rafflex napisał(a):
Jakby ktoś mógł podpowiedzieć, bo ani tu ani na Wiki nie widzę tego, a schematy tam zamieszczone niewiele do mnie przemawiają.


Na schemacie na wiki piszą kolory jak byk <good>

Strona 14 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/