T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 327 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 marca 2017, 11:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
według mnie masz albo uszkodzony siłownik albo problem w elektryce ponieważ masterem powinieneś zamknąć cały samochód i nie ważne z której strony jest zamonotwany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 marca 2017, 11:34 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Też mi się tak wydaje. Pomyślałem, że jeszcze może jest problem z tym siłownikiem od kierowcy. Ze może to
On powoduje odbijanie. Tyle, że tak było odkąd pamiętam, także gdy działało otwieranie z dolozonej centralki z pilotem. Teraz jej nie ma bo ja zalalo :( Tak czy inaczej to jest drugorzędna sprawa. Bardziej mnie martwi to strzelanie. I dziwi, bo nie bardzo rozumiem skąd się to może brać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 marca 2017, 11:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
a pomyślałeś o uszkodzonym zamku ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 marca 2017, 11:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Pomyślałem. Wczoraj cały przesmarowalem i chodzi jak marzenie. Faktem jest, że nie zrobiłem porównania po wyjęciu np z tym od kierowcy ale nie widziałem tam też za bardzo czegoś co by wskazywało na jakaś wadę. "Zakresy" w jakich chodzi mechanizm wydawały się ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 marca 2017, 23:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 marca 2017, 16:29
Posty: 1
model: T4
silnik: 2,5 TDi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Na wstępie chciałbym się przywitać bo mino iż jestem na forum już od jakiegoś czasu to piszę po raz pierwszy.

Od niedawna jestem posiadaczem transportera z 2001 roku i od samego początku nie działają centralne zamki. Pilot mam w kluczyku, po wciśnięciu przycisku migają kierunkowskazy (jednokrotnie zamykanie, dwukrotnie otwieranie) co świadczy o synchronizacji kluczyka z centralka. nie wiem czy we wszystkich drzwiach ale na pewno w tylnej klapie siedzi siłownik centralnego ponieważ ściągałem zabudowę i widziałem. Bezpieczniki całe. Pytania moje brzmią:
1.W czym może tkwić problem?
2.Wszystkie siłowniki wysiadły?
3.Jest do tego jakiś przekaźnik? czy zasilaniem do siłowników steruje centralka?
4. Gdzie szukać problemu?

Pozdrawiam
Kayatan


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 06:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Czy jak wciskasz ręcznie przycisk blokowania drzwi kierowcy to centralny się zamyka? Jeśli nie to zacznij od sprawdzenia wymiany siłownika w tych drzwiach. Jeśli sie zamyka to coś z zasilaniem od centralki sterującej. Mozesz sprawdzić pidając bezpośrednio napięcie na kostkę od centralnego. Jest za skrzynką bezpieczników często za wykładziną. Czteropinowa. Dwa kable żółte dwa białe.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 19:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Kayatan napisał(a):
Witam
Na wstępie chciałbym się przywitać bo mino iż jestem na forum już od jakiegoś czasu to piszę po raz pierwszy.

Od niedawna jestem posiadaczem transportera z 2001 roku i od samego początku nie działają centralne zamki. Pilot mam w kluczyku, po wciśnięciu przycisku migają kierunkowskazy (jednokrotnie zamykanie, dwukrotnie otwieranie) co świadczy o synchronizacji kluczyka z centralka. nie wiem czy we wszystkich drzwiach ale na pewno w tylnej klapie siedzi siłownik centralnego ponieważ ściągałem zabudowę i widziałem. Bezpieczniki całe. Pytania moje brzmią:
1.W czym może tkwić problem?
2.Wszystkie siłowniki wysiadły?
3.Jest do tego jakiś przekaźnik? czy zasilaniem do siłowników steruje centralka?
4. Gdzie szukać problemu?

Pozdrawiam
Kayatan


W T4 masz siłowniki master i slave. Master są sterujące resztą i są w drzwiach kierownicy i przednich prawych. W nich jak przekręcisz kluczyk to zamyka całe auto. Jak zamkniesz np. w przesuwnych to tylko zamkniesz tylko przesuwne bo są slave - taka podpowiedź.

Kłania się wiązka przednich drzwi lub siłowniki przednich drzwi


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 18:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
ozyrys486 napisał(a):
według mnie masz albo uszkodzony siłownik albo problem w elektryce ponieważ masterem powinieneś zamknąć cały samochód i nie ważne z której strony jest zamonotwany


No i miałeś racje. Ze zdumieniem odkryłem, że w lewych drzwiach mam siłownik CarProtect :) Mam wiązkę do wymiany całą w zasadzie więc pewnie to połączę. Kupię oryginalny siłownik to bez problemu go podłącze. Będę musiał tylko rozkminić podłączenie centralki od CarProtecta do oryginalnej instalacji w lewych drzwiach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 22:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przypadkowo wykryłem, że centralny w drzwiach suwanych przestał działać. Po dostaniu się pod tapicerkę okazało się, że siłownik działa tylko nie ciągnie stosownego ciągadełka, a następnie okazało się że oczko od ciągadełka było się urwało, ktoś dorobił oczko z blachowkręta, który właśnie pękł (chyba zmęczeniowo).
Wszystko jest na obrazkach, w tym fotka z sieci z oczkiem oryginalnym
Nie widzę problemu żeby dorobić kolejne oczko, nawet mam materiał (na jednej z fotek) ale:

- po pierwsze primo czemu pęka?
- może łatwiej zdobyć niepęknięte suwadełko, tylko jak i gdzie?
- jeśli dorabiać samo oczko to czy ktoś może pomierzyć oryginał?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 kwietnia 2017, 10:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No i musiałem sobie dać radę sam :D
Dzisiaj wieczorem montaż i zobaczymy czy się sprawdzi, z przyczyn technologicznych oś oczka jest odsunięta od miejsca fabrycznego o ok.3-4mm


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 kwietnia 2017, 10:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ładnie to to wyszło nawet ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 20:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Koledzy robię porządek w swojej mocno 'zdeformowanej' przez poprzedniego właściciela wiązce lewych drzwi. Powróciłem do fabrycznego stanu tj. oryginalnego sterownika 4pinowego.

Chcę dorzucić pilota. O ile się nie mylę, to ten sterownik powinien pasować https://www.proxima.pl/wp-content/uploa ... rem-SI.pdf Zgadza się? Manualnie z montażem powinienem sobie poradzić ale te połączenia są dla mnie dość skomplikowane. Czy znalazłaby się jakaś dobra dusza, która wskazała by które kable połączyć z którymi?

Zasilanie i masa jest prosta, +12V po stacyjce pewnie też choć nie wiem dokładnie, gdzie należy tego szukać. Gorzej z samym sterowaniem siłownikiem (które kolory za co odpowiadają i jak to zgrać z centralką). Nie bardzo kumam to sterowanie plusem, minusem, itd. Jaka tutaj powinna być konfiguracja? I zastanawia mnie ta funkcja komfort. To jest do wykorzystania jeżeli nie mam oryginalnego modułu komfortu? Wystarczy podpiąć ten kabel do tego, który steruje zamykaniem okien i to wszystko? Które to będą kable w wiązce okien?

Z góry dzięki za wszelką pomoc :)


EDIT:
Poradziłem sobie. Postaram się potem opisać podłączenie tej centralki w dziale FAQ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 maja 2017, 15:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2016, 23:59
Posty: 1
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4 Multivan
silnik: 2.5D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Szanownych Forumowiczów.

Chciałem zapytać czy jest jakaś prosta metoda na zdiagnozowanie czy pilot (kluczyk - scyzoryk) wysyła sygnał do centralnego?
Dioda mruga, ale udało mi się na forum wyczytać że to "nic" nie znaczy.


Pozdrawiam
Piotr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 16:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 kwietnia 2017, 14:41
Posty: 1
model: T4 multivan
silnik: 2.5 TDI 85kW

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Szanowni koledzy witam i mam nadzieję, że tu gdzie trzeba - nie znalazłem odpowiedzi, a temat wydaje się odpowiedni:
Mam multivana '98 i klapa działa mi odwrotnie niż centralny zamek powinien. Kiedy zamek jest zostawiony pionowo, to zawsze jest zamknięty. Kiedy poziomo to jest zamknięty, kiedy auto jest otwarte i otwarty, kiedy auto jest zamknięte. Jest to o tyle wkurzające, że muszę np. zgasić silnik i zamknąć zamki, żeby otworzyć sobie bagażnik. Ktoś coś takiego trafił?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 stycznia 2018, 20:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:40
Posty: 20
Lokalizacja: Midsund, Norge
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie z gory napisze ze szukalem i niestety nie znalazlem odpowiedzi, ewentualnie nie ogarniam, zeby polaczyc to w calosc, ale wielu z nas mialo problem z centralnym zamkiem ja niestety tez. Otoz wszystko dzialalo dobrze dopoki nie zaczal fiksowac, kiedy pekla sprezynka w zamku - znalazlem odpowiedz i naprawilem sam uzywajac drucika ze skoroszytu :) , kolejne 2 lata zero problemu, pozniej niestety przy zamykaniu z pilota ryglowal i od razu podnosil, zas z kluczyka niestety nie ryglowal wszystkich drzwi. Czytajac forum kupilem silownik drzwi kierowcy a do tego czasu zamykalem drzwi kierowcy kluczem z jednoczesnym uzyciem pilota co zamykalo wszystkie drzwi. Niestety teraz padlo wszystko tzn pilot miga ale kierunkowskazy juz nie, zadnego silownika nie slychac - i wyglada jakby kompletnie padlo zasilanie centralnego zamka, podpielem nowy silownik i tez nic.(sterowanie lusterek dziala poprawnie) Wiazka od silownika idzie przez drzwi kolo skrzynki bezpiecznikowej i sciane grodziowa do komory silnika. Pytanie od czego zaczac? ktory bezpiecznik jest od zamka centalnego ? niestety nie jest ujety w pliku pdf o bezpiecznikach Pomocy!!! :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 00:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Bezpiecznik jest w dodatkowej listwie pod bezpiecznikami 15A


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 20:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
I sprawdź wiązkę pomiędzy drzwiami a karoserią w gumowej osłonie, tam zazwyczaj pękają przewody.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 lutego 2018, 22:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 19 listopada 2014, 15:59
Posty: 1
model: Multivan
silnik: 2,5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Mam taki problem w swojej T4, że jak jest mróz to centralny z pilota otwiera i zamyka przy tym że od kierowcy guzik wogóle nie opada. Z kluczyka i wciskając guzki normalnie się zamyka. Coś może zamarzać czy poprostu kable mają jakieś przebicie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 16:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 czerwca 2014, 14:14
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
model: multivan t4
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Hej, Mam taki problem, centralny w multivanie 95 działa z kluczyka. Kupiłem popularną centralkę na allegro i wszystko by było fajnie jednak centralka puszcza krótki impuls a sterowanie oryginalne otwiera obwód i wtedy auto się zamyka i zamyka i wtedy się otwiera (lub na odwrót nie pamiętam ale teraz nie mna to znaczenia) Pytanie jak podłączyć taką centralkę? Czy ma ktoś doświadczenia z tym?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 17:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 17:39
Posty: 335
model: T4 DIY POP-TOP
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 55 razy
W centralce powinna być opcja przestawienia czasu impulsu z 1s na 3s, sprawdź w instrukcji przestaw na 3s i będzie OK ;)


_________________
Moja Teczka <57> http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t ... t=nasz+bus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 327 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB