T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 sierpnia 2014, 11:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 sierpnia 2014, 20:00
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zatem prosze o podpowiedz a napewno skorzystam z tej opcji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 sierpnia 2014, 18:49 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Przeczytaj ten wątek od początku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 października 2014, 18:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 października 2014, 17:23
Posty: 2
model: doka
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Przeleciałem ten temat i nie znalazłem odpowiedzi.
Otóz tak jak w kazdym pprzypadku nie pali na zimnym.
Wymieniłem przekaznik bo był spalony,odłanczam czujnik nic to nie daje...pozatym kontrolka sie nie swieci i jeszcze cos rozładowywuje mi nowiutki akumulator,
dodam ze jestem w niemczech i omijam warsztaty szeroki łukiem.
prosze o podpowiedz

ps
ide własnie na dól wyciagnac przekaznik i na krótko spradzwic czydrut sie grzeje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 21:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Zrobiło się zimniej i pojawił się u mnie problem ze świecami żarowymi, silnik 2.4D.
Waham się czy spróbować wymienić je we własnym zakresie, czy oddać do mechanika.

Dla zainteresowanych podaję ile im zostaje w kieszeni kasy, jak robią to sami ;-)
Wymianę świec robiłem krótko po kupnie auta i raz zaszalałem, bo w autoryzowanym serwisie VW.
Było to jesienią 2010r. Samochód przejechał przez ten czas 50tys km.
Cena świec - 380zł (76zł/szt., marka na dziś mi jeszcze nieznana).
Robocizna - 272zł (170zł roboczogodzina).

Dziś zmierzyłem amperomierzem prąd idący przez bezpiecznik świec i jest ok.30A a więc nie chodzą 2 świece.
I teraz pierwsze pytanie, po takim przebiegu ekonomić i wymienić 2 świece, czy cały komplet?
Drugie pytanie z powodu dużych trudności z dojściem do świec odpuścić i oddać do mechanika, ale za rozsądniejsze stawki, czy spróbować samemu?

Spróbuję rozejrzeć się za polecanym tu długim kluczem nasadowym z przegubem, ale nie oryginałem,
bo ceny mają zawrotne (150-200zł)
http://narzedzia.moto-profil.pl/article ... arowych-10
Tylko do końca nie wiem jaki potrzebny jest rozmiar 10, czy 12mm?
Co jeszcze jest niezbędne do w miarę sprawnej wymiany?
Doczytałem się, że też taki długi chwytak do wyciągnięcia i włożenia świecy i nakrętki od przewodów.
A samo odkręcenie nakrętek i odłączenie przewodów do sprawdzenia świec, to też jest akrobacja
i trzeba mieć jakiś specjalny klucz?

Pogoda teraz nie sprzyja zbyt długiej walce z materią, ale problem świec zawsze wynika jak robi się upierdliwie na dworze :-/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 22:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja wiem, że 2.4d ale zajrzyj tutaj viewtopic.php?f=16&t=5290 tak samo tylko 1 cylinder więcej :) Przegub wystarczy zwykły 3/8 cala uniwersalny :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Jacek J (wtorek, 15 listopada 2016, 18:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 22:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Zrób sam, klucz to wydaje mi się ze 12, jeżeli nie chcesz wymieniać wszystkich świec to sprawne przełóż w miejsce gdzie będziesz mógł je potem łatwo wykręcić jak padną
Co do pogody , to zapowiadają ocieplenie, powodzenia


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.



Za ten wpis autor Victus podziękował: Jacek J (wtorek, 15 listopada 2016, 18:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 22:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wiki opisuje jak wymieniać:
http://t4-wiki.de/wiki/Gl%C3%BChkerzenwechsel_(Motor)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 22:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Dziękuję kolegą za porady, ale dziś po odchyleniu chłodnicy i ocenieniu tematu uznałem, że dojście do świec z góry jest zbyt beznadziejne, żeby z tym walczyć, bez demontażu osprzętu.
Podana tu instrukcja odnośnie silnika 1.9D nie ma zastosowania, bo jak widzę w moim 2.4D nie ma możliwości przebicia się kluczami nasadowymi na wprost przez osprzęt pompy jak i inne elementy.
Instrukcja z T4 Wiki niestety mi się nie otwiera.
Od góry dojście ułatwiłby specjalistyczny klucz, polecany hazet 2530 12mm, ale kosztuje 150zł, może przydatny byłby nienaturalnie długi klucz oczkowy 8 i 12mm (ktoś tu na forum zespawał oczko z wiertłem).
Lecz nawet jakby udało się świecę odkręcić, to jak ją z powrotem wkręcić i nakręcić nakrętki od przewodów, żadne długie palce tam nie sięgną.
Miałem zestaw nasadek i to małych 1/4 cala, ale nawet one miały zbyt mało miejsca.
Od dołu przy obecnej pogodzie nie chce mi się już atakować tematu i zostawiam to mechanikom.
Oni wiedzą już z góry czym to pachnie i ich cena 200zł, jak najbardziej jest tego warta.

Jeśli ktoś chce się pochwalić jak tego dokonał, to chętnie przeczytam
i naprawdę chylę czoła przed wszystkimi co sobie z tym poradzili.
Może od dołu wygląda to bardziej optymistycznie.
Najbardziej smuci mnie to, że wymianę świec w moim starym busie T3 1.6D robiło się prawie z zamkniętymi oczami :-(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 23:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dużo grzebałem przy silniku 2.4D ale po wyjęciu na bok chłodnicy (bez zdejmowania węży) i zdjęciu wanny ibdo tego w lecie. Na Wiki są rozpisane klucze i pełna procedura dla silnika AAB ale przy obecnej pogodzie wolałbym wydać dwie stówy :)
Szukaj w takim razie na Wiki od samej gory


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2016, 00:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Adampio napisał(a):
Dużo grzebałem przy silniku 2.4D ale po wyjęciu na bok chłodnicy (bez zdejmowania węży) i zdjęciu wanny ibdo tego w lecie. Na Wiki są rozpisane klucze i pełna procedura dla silnika AAB ale przy obecnej pogodzie wolałbym wydać dwie stówy :)
Szukaj w takim razie na Wiki od samej gory
Niestety mój niemiecki jest na poziomie zerowym i nie potrafię nic samemu znaleźć na t4 wiki, czego zawsze bardzo żałuję, bo jest ona niesamowita i wszystko jest tam rozłożone na czynniki pierwsze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2016, 00:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Teraz spróbuj :
http://t4-wiki.de/wiki/Gl%C3%BChkerzenwechsel_(Motor)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2016, 00:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jak znasz angielski to wystarczy Google Translate


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2016, 02:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
USTAWIENIA zaawansowane
Języki
proponuj tłumaczenie stron w obcych językach

tłumaczy Ci zawartość strony, u mnie jest zainstalowana przeglądarka chrome ale i IE też to ma


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 07:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Pacjent 2,5_tdi acv 102_KM MY_2001

Ciężko odpala od ok.+5 st. im niżej tym trudniej.
Jak odpali to przez chwilę biały dym i trochę nierówna praca, po chwili wszystko się normuje
Zimą się ratowałem albo kluczykiem w stacyjce grzaniem świec x2 albo załączając webasto silnikowe.


Dziwi mnie, że przy ok. +5 st. grzeją świece tylko 4-5 sec. ?!?
Przy większych minusach czas grzania rośnie do ok. 10-15 sec.

Wypinałem czujnik dwupinowy z niebieską kostką = nic nie pomogło, grzanie tylko ok.5 sec przy temp. auta ok. 6-7 stopni.
Zrobienie zworki w kostce załącza dodatkową pompkę obiegową płynu = więc wiązka ok.
Czyli wymiana tego czujnika nic nie wniesie bo po wypięciu wtyczki powinien traktować tem. -100 i grzać świece jak głupi a grzeje podobnie ok. sec.

Chyba, że do czasu grzania czyta z czujnika 4-pinowego ????

Wymienione zostało na tą okoliczność:
- akumulator (bo i tak padł),
- filtr paliwa,
- świece,
- przekaźnik,
a rok wcześniej olej, filtr oleju (podejrzewałem też kompresję, ale te świece mnie męczą)
kąt wtrysku sprawdzony, podobnie jak i rozrząd


Zostają niesprawdzone wtryski, oraz dziwnie krótki czas grzania świec = co decyduje o czasie grzania skoro nie dwupinowy czujnik temperatury cieczy.

Więc chętnie każdą sugestię przytulę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 09:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pokaż log 000BS na rozgrzanym silniku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 15:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
carol napisał(a):
Dziwi mnie, że przy ok. +5 st. grzeją świece tylko 4-5 sec. ?!?

TDI powyżej 7st temperatury silnika nie używa świec w ogóle, sprężynka mignie na chwilę tylko kontrolnie. Przy 5st 4 sekundy to norma.
carol napisał(a):
oraz dziwnie krótki czas grzania świec = co decyduje o czasie grzania skoro nie dwupinowy czujnik temperatury cieczy.

Czasem grzania świec steruje ECU silnika, który dostaje odczyt temperatury z zielonego czujnika czteropinowego - temat maglowany na forum setki razy, proponuje zacząć od jego lektury bo wszystkie odpowiedzi na twoje pytania są i to nie raz podane. Tylko szukaj o silniku TDI, a nie o zwykłych dieslach


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 13:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Witam,potrzebuję pilnie porady bo elektryk odesłał mnie z kwitkiem..
Mam taki problem że co jakiś czas t4 w trakcie jazdy po prostu sobie gaśnie,a po ponownej próbie odpalenia nie świeci w ogóle kontrolka od świec żarowych..zlokalizowałem że przepalił się bezpiecznik(10A),po jego wymianie auto zaskoczyło od razu ale tylko na parę sekund i znów powtórka z rozrywki.Próbowałem dalej tylko z większym bezpiecznikiem,paliły się wszystkie aż do czasu kiedy włożyłem 30A. Póki co zdaje to egzamin już ponad rok,w tym czasie wymieniłem go chyba jeszcze 4 razy.
Zdaję sobie sprawę że auto może nawet się zajarać przez takie praktyki ale nie bardzo mam pomysł od czego zacząć??
Świece wymieniałem 2 lata wcześniej na Beru,fakt że tylko 3 sztuki bo czwartą ktoś wcześniej wkleił i dałem sobie z nią spokój bo pewnie gwint w głowie zerwany,wszystkie kostki powyciągałem i poczyściłem,a następnie użyłem sprayu do połączeń elektrycznych ale problem wciąż występuje..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 13:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A jaki silnik


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 13:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
<up> jw..po lewej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 13:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sorry na tapatalk nie pokazuje ;-) Nie napisałeś, który to bezpiecznik ale podejrzewam, że od elektrozaworu na pompie. Trzeba sprawdzić wiązkę na silnik czy gdzieś zwarcia nie ma.
Kontrolka świec to zupełnie inna historia


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB