T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 19:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 19:14
Posty: 10
model: T4 blaszak
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam pewien problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Mianowicie mimo ze zbiornik jest pełem wskażnik nadal lezy na samym dole. Właściwie stało się to z dnia na dzień. Powiedzcie mi co krok po kroku sprawdzić, czyli jaką rezystancje powinien mieć potencjometr w zbiorniku w jakich granicach? Dodam że kontrolka rezerwy zółta też się nie zapala, nie wiem czy gdy rzeczywiście brak paliwa czy się zapala. Pomocy. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 19:39 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Witaj.
Najpierw sprawdź ciągłość przewodu od czujnika (pin 1 kostki przy czujniku) do pinu U1/12 z tyłu skrzynki bezpieczników oraz upewnij się, że pin 2 przy czujniku ma połączenie z masą.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 20:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 19:14
Posty: 10
model: T4 blaszak
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
znaczy się tak mam sprawdzić od kostki przy zbiorniku do skrzynki bezpieczników i czy drugi brązowy ma kontakt z masą. Dobrze zrozumiałem??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 20:52 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Tak jest!


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 października 2010, 20:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 19:14
Posty: 10
model: T4 blaszak
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a więc tak kable sprawdzone i przejście każdy ma. Czujnik w tym momencie daje opór rzedu 104Ohm i mozliwe ze jest 15l w baku.
Niestety nie wiem co zrobić dalej. Myślałem ze gdy kabel fioletowy zewrę z masą wskazówka się podniesie ale nic z tych rzeczy. Miałby ktoś jeszcze jakąś wskazówkę co zrobić??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 października 2010, 22:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
jaką rezystancje powinien mieć potencjometr w zbiorniku w jakich granicach?-
otóż tak to wyglada:
wskazanie, Ilość (l) , oporność (Ohm)
pusty <= 4 , > 283
Rezerwa, 10 , 189
1/4, 20 , 137
1/2 , 40 , 89
3/4 , 60 , 62
pełny, >= 78 , < 36

Info zaczerpnięte z niemieckiego serwisu. Pozdrawiam :-)


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 października 2010, 10:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 19:14
Posty: 10
model: T4 blaszak
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
więc czujnik podejrzewam że jest dobry. Zmasowany powinien pokazać pełny zbiornik a on ani drgnie. Do licznika tylko jedna wtyczka idzie?? Chyba bez rozebrania licznika się nie obędzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 października 2010, 11:04 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Rozbierz zegary, wyjmij wskaźnik i za pomocą baterii 9V sprawdź czy działa.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 października 2010, 13:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 19:14
Posty: 10
model: T4 blaszak
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no ślimak pojęcie to Ty chyba masz:D dobrze zrobie jak każesz. Cieżko wyjąć zegar tak w telegraficznym skrócie - krok po kroku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 października 2010, 19:24 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie musisz wyjmować zegarów ani nawet zdejmować kierownic choć bez nie jest o wiele łatwiej. Odkręcasz śrubki osłony kolumny (3 szt od dołu), ściągasz osłonę następnie wykręcasz dwie śrubki mocujące obudowę licznika, wyciągasz osłonę i masz licznik na widoku. Po odkręceniu dwóch wkrętów (po jednym z prawej i lewej strony) ściągasz szybkę zegarów. Teraz możesz już wyjąc wskaźniki poziomu paliwa i temp cieczy - oba razem jako jeden element.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 października 2010, 21:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Demontaż: http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument

Link już był na forum, jest w tym temacie:
viewtopic.php?f=8&t=619


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 stycznia 2011, 19:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 19:18
Posty: 2
model: T4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, jesteś świeży na tym forum ale nie znalazłem odp na mój problem.

Sytuacja wygląda tak jak w temacie:
T4 2.5 tdi
wskaźnik paliwa wariuje raz pokazuje pełen zbiornik, czasami wskazuje dobrze albo wogóle leży na zerze.
zegary z niebieskim podświetlaniem (nowy model)
jak pokazuje zero to kontrolka od rezerwy nie zapala się.
po odłączeniu wtyczki od zbiornika (2 piny) wskazówka opada ale kontrolka rezerwy też się nie zapala.
podczas przełączenia kluczyka za pozycje zapłon kontrolka rezerwy zapala się.

w czym jest problem, pomocy.
pozdr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 stycznia 2011, 22:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
BorysKrystian

myślę ze to problem z wiazką która idzie do zbiornika wiazka idzie środkiem auta pod dywanem i wchodzi przy fotelu do zbiornika na nia przychodzi metalowa klapka tu bym szukał

Załącznik:
ygpoiu.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 stycznia 2011, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Panowie na pływaku jest taka blaszka która porusza się po skali jeżeli nie ma dobrego połączenia wskaznik też bedzie głupiał (znajduje się on pod metalową klapką


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 00:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 19:18
Posty: 2
model: T4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no dobrze, ale dlaczego po odłączeniu wtyczki przy pływaku wskaźnik opada a rezerwa się nie zapala...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 07:30 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Podłącz vag i skalibruj na nowo kontrolkę rezerwy, powinna zapalać się przy określonym poziomie paliwa w zbiorniku czyli przy zadanej rezystancji odczytanej z pływaka. Błędy wskazań mogą być spowodowane uszkodzonym przewodem łączącym zbiornik ze skrzynką bezpieczników, uszkodzonym czujnikiem, słabą masą czujnika bądź też zegarów, zimnymi lutami w liczniku, uszkodzonymi przewodami we wiązce licznika.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 09:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
BorysKrystian napisał(a):
no dobrze, ale dlaczego po odłączeniu wtyczki przy pływaku wskaźnik opada a rezerwa się nie zapala...


bo nie ma obwodu zamknietego ,a czy w ogóle kontrolka świeci ? u Ciebie?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 10:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
andrewa1 napisał(a):
bo nie ma obwodu zamknietego ,a czy w ogóle kontrolka świeci ? u Ciebie?


BorysKrystian napisał(a):
podczas przełączenia kluczyka za pozycje zapłon kontrolka rezerwy zapala się.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lutego 2011, 20:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 19:14
Posty: 10
model: T4 blaszak
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
u mnie po odpięciu wtyczki też rezerwa się nie zapalała. Miałem się już zabierać za rozebranie czujnika wyjęciem wszystkiego ze zbiornika jednak problem nagle przestał istnieć. pokazuje teraz normalnie. Jednak nie miałem jeszcze na tyle mało paliwa w zbiorniku by sprawdzić czy działa kontrolka rezerwy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 18:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 20:22
Posty: 34
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich i z góry przepraszam za odświeżanie starego tematu (nie mogłem znaleźć innego na temat mojego pytania) . Mianowicie chciałem aby ktoś mi tylko odpowiedział, czy w zielonych zegarach istnieje kontrolka rezerwy ? Dzięki za odpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB