T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 października 2012, 22:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Pewnie niektórych z was dotknął problem skorodowanych siłowników od centralnego. Mnie udało się przywrócić jeden do życia.

Z góry zaznaczam że nie wszystkie silniczki da się odratować. U mnie na trzy które posiadałem udało się naprawić tylko jeden. Wszystko zależy od stopnia korozji oraz od tego czy silnik się nie spalił.

No więc tak to wyglądało po rozebraniu.
Obrazek

Nie wygląda to ciekawie. Aby dobrać się do silniczka należy zdemontować ten biały plastik który znajduje się pomiędzy silniczkiem a czarną wtyczką. Podnosząc go do góry. Następnie wyciągamy kabelki które są tam wciśnięte.
Obrazek

Tu silniczek już oczyszczony z wierzchu za pomocą papieru ściernego. W miejscu wskazanym śrubokrętem odginamy blaszki. Trzeba użyć trochę siły.
Obrazek

I z drugiej strony.
Obrazek

Jak już mamy odgięte to uderzamy z góry w trzpień tak aby wybić wirnik ze środka.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz najważniejsza część jeśli po wyciągnięciu okaże się że zwoje są czarne to możecie rąbnąć wszystko w kosz - tzn że silnik jest spalony i nic już z niego nie będzie. No chyba że się komuś chce przewijać.
Tu trochę dałem ciała bo zapomniałem o fotce jak to wygląda po wyjęciu. W każdym bądź razie tu już jest wyczyszczony wirnik za pomocą papieru ściernego. Zwoje są w dobrym stanie. Należy pamiętać o wyczyszczeniu magnesu w środku obudowy. Delikatnie przelecieć papierkiem.
Obrazek

Obrazek

Tu gdzie wskazuję nożykiem należy psyknąć WD40 aby gładko się kręciło.
Obrazek

I składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Obrazek

Po złożeniu silniczka sprawdzamy czy gładko się kręci. Ja dla pewności zapodałem 12v z jakiegoś zasilacza. Banan się pojawił jak zabuczało.
Obrazek

Dolutowałem nowe kabelki bo stare ruda zjadła <01>
Obrazek

Przed złożeniem należy przeczyścić ścieżki najlepiej użyć do tego jakiegoś specyfiku specjalnego. no i sprawdzić tam gdzie mocno zaśniedziałe czy nie przerwało ścieżki. Jeśli tak to można połączyć to miejsce wlutowując drucik miedziany - o ile to miejsce nie znajduje się tam gdzie kręci się duża biała zębatka (Ja użyłem taki ze skrętki komputerowej) .


Ważne! Składając wszystko do kupy należy pamiętać aby zębatka ta duża biała znajdowała się tym metalowym bolcem do góry tak jak na tym foto:
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elektrik_ZV_Stellmotor_teilmontiert.jpg

Mam nadzieję że się komuś przyda


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 października 2012, 23:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Już to przerabiałem działało miesiąc ale daj ci Boże <brawo>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 października 2012, 08:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
WD 40 nie jest dobrym rozwiązaniem, ja użyłem smaru silikonowego w sprayu, trwalsze rozwiązanie. WD40 po dość krótkim czasie neutralizuje się (może nawet po tym miesiącu <up> )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 października 2012, 11:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
mozna jeszcze wspomiec ze jesli nie uda sie nam reanimowac silniczka to taki sam wystepuje w silowniku klapki wlewu paliwa w fordzie galaxy,vw sharan i seat alhambra do kupienia na allegro w granicach 20-50 zl
Obrazek

ew na niemieckim ebay
http://www.ebay.de/itm/Prazisons-Motor- ... 1682wt_952

przy okazji tematu o silownikach
jedyna roznica miedzy zielonym silownikiem 3 pinowym i zielonym silownikiem 4 pinowym to te 2 czesci

Obrazek

w czarnym elemencie wychodzacym z silownika (ten u gory) jest zworka ktorej w czesci od silownika 3 pinowego nie ma i jest on koloru bialego
oraz wtyczka ktora ma 4 piny ale to mozna od biedy porzezbic i polutowac
pozostale czesci jak przekladnia i obudowy sa identyczne


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 13:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Czy komus udalo sie moze namierzyc nowy silniczek (nie uzywany), ktory pasuje do silownika? Na wiki podaja Mabuchi FF230, ale google nic nie chce podpowiedziec tak jakby byl juz niedostepny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 października 2019, 13:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Odświeżam temat. Dorwał ktoś silniczek FF230 lub coś z obrotami 11000?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 października 2019, 13:35 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Kurol, wstaw zdjęcia zgodnie z wymogami forum!


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 października 2019, 14:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ale ja te zdjecia wklejalem za mlodego i dawno ich juz nie mam :)


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB