T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 15 maja 2024, 08:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 września 2012, 21:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 3 grudnia 2011, 19:18
Posty: 5
model: 70X02C
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dobry wieczór czytającym,zrobię taki mały wstęp bo jestem nowy na tym forum,tłukę się drugi rok busikiem 96r,19td,motor ABL
do tej pory nie miałem większego problemu ale od kilku miesięcy zaczął szwankować mi licznik,zerowały się kilometry,parę razy nocą zgasł bez powodu.
Kupiłem na Allegro podobny,też zielony z tym że ma obrotek.
Wszystko funkcjonuje,nawet świeci rezerwa której w tamtym nie było,świece ładnie gasną,w sumie wszystko OK prócz obrotomierza,który po odpaleniu silnika pokazuje max.
Kolega stwierdził że może to licznik z 2,5 TDI i
to nie będzie chodziło.
Stąd pytanie czy ma rację,jeśli zaś nie ma racji jak to wzbudzić do pracy?
A,jeszcze dla jaj wziąłem od niego licznik VDO benzynowy z MFA,też wskazuje OK (poza świecami i rezerwą) w tym z kolei obrotomierz po odpaleniu idzie na max,ale jeśli przegazować to wychyla się jeszcze bardziej jak gdyby chciał działać(coś jakby zbyt wielkie napięcie dostawał).
Sorry nie jestem elektrykiem,tak sobie gdybię jako laik.
Jeśli ktoś chętny pomóc to z góry dziękuję.
andrzej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 września 2012, 19:14 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli kolega ma rację to niestety nie uruchomisz tego obrotka w swoim aucie. W TDI sygnał dla obrotomierza jest brany ze sterownika silnika, w TD z alternatora.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 września 2012, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
slimak napisał(a):
Jeśli kolega ma rację to niestety nie uruchomisz tego obrotka w swoim aucie. W TDI sygnał dla obrotomierza jest brany ze sterownika silnika, w TD z alternatora.


Macieju i nic z tym się nie da zrobić? przerobić ?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 września 2012, 23:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 3 grudnia 2011, 19:18
Posty: 5
model: 70X02C
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
O,witam po raz drugi.
Dzięki za chęć pomocy Panowie,poczekam jeszcze może, ktoś ma pomysł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 05:56 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
W zielonych zegarach nic się nie da zrobić.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 07:37 
a przełożenie obrotka do starych zegarów ,nic to nie da? nie jestem pewien koledzy mnie poprawią


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 08:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 3 grudnia 2011, 19:18
Posty: 5
model: 70X02C
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Hmm,wymieniłem to dlatego że licznik szwankował,resetował się sam itd,a obrotek po prostu w tych nowych był.
Teraz wszystko gra, tylko on wskazuje drugą prędkość kosmiczną ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 08:29 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nowsze, elektroniczne zegary są nierozbieralne tzn wszystko jest na jednej płytce.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 08:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Już ci podaje pomysł kup stare zegary z obrotomierzem + linka i wszystko będzie działało.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2012, 08:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 3 grudnia 2011, 19:18
Posty: 5
model: 70X02C
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nie bardzo mogę zastosować linkę,moje stare zegary są tylko z kostką.
To jest kombi wg.VW,z 96 roku(gdzieś połowa roku).
Ale dzieki za chęci <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2012, 08:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
borowka65 napisał(a):
Nie bardzo mogę zastosować linkę,moje stare zegary są tylko z kostką.
To jest kombi wg.VW,z 96 roku(gdzieś połowa roku).
Ale dzieki za chęci <09>


To wykręcasz czujnik elektryczny ze skrzyni i w to miejsce przykręcasz linkę .Temat przerabiany przeze mnie w przy demontażu tachografów z t4.2.5 tdi.Tylko może potem szaleć czujnik poziomu paliwa w zbiorniku i najlepiej tez założyć od starszego modelu z mechanicznym licznikiem.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...



Za ten wpis autor motoria podziękował: borowka65 (wtorek, 18 września 2012, 21:00)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2012, 20:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 3 grudnia 2011, 19:18
Posty: 5
model: 70X02C
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za tip,za kilka dni będę wymieniał świece żarowe coś podłubię przy tym.
Choć szczerze mówiąc wolałbym zostać przy tym,w najgorszym przypadku odłączę ten obrotek żeby się nie sfajczył i będę szukał dalej na Allegroszu czegoś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB