T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 15 maja 2024, 01:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 17:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Witam wszystkich, zakładam ten temat bo tak naprawde nie znalazłem konkretnej odpowiedzi i dokończonego tematu.
Kupiłem moduł domykania szyb i zaczeły się problemy [ kazdy działa podobnie wiec schematu nie wklejam] pytanie mam takie czy ktoś się juz z tym bawił i dokończy ł!!!!???? podłączam zgodnie ze schematem i po stacyjce szyby smigają w dwie strony a z domykacza zero reakcji sam domykacz chodzi ale silniczków nie rusza ...... zrobiłem już chyba wszystkie możliwe kombinacje i nic ... koś wie które te kabelki trzeba przeciąć ? mam na siłowniku wspólny do dwóch silników brązowy z jakimś paskiem i pojedyncze czarny z paskiem czerwonym i czarny z paskiem żółtym dz za pomoc

95 rok 2.4 D moduł za schowkiem taki pół automat bo w dół same spadają jak przytrzymam przełączniki


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 19:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
wrzuć schemat to zobacze jak to wygląda


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 23:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Foty chyba wlazły

na mierniku podczas zamykania i w stanie spoczynku na wspólnym przewodzie do silników jest cały czas + i tylko podczas zamykania w momencie przeciecia przewodu do silnika lewych dzwi znika tam + ... wpinając sterownik w te przewody do silników pojedyncze sterowanie szybami orginalne działa ok ale nie działa domykacz mimo ze słychać w nim przekaźniki i pojawia sie z godnie z instr - na przewodzie w kierunku silnika ..wychodzi mi na to ze orginalny sterownik steruje i + i - , wiec bedzie brakowac + ? żeby się zmkneło? myśle że warto zakończyć ten temat jakimś rozwiązaniem bo w niecie nie ma nic do t4 a widze że coraz wiecej ludzi to montuje wiec bedziemy pierwsi :]]]


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2012, 07:31 
a impuls z siłownika wziął kolega na zamknij


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2012, 08:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
A wzioł z alarmu bo centralny zespolony :]]] sterownik impuls dostaje i cykają te przekaźniczki i jak zapodam obcy plus na drugi przewód do silnika [ten wspólny ] to nawet zamknie a drugie otworzy ale juz orginalna instalacja szyb ma problem , otwierając szybe kierowcy robi sie zwarcie :[[


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2012, 09:18 
no tak centralny masz fabryczny (czy dokładany) ,fabryczny jest sterowany plusami dokładany minusami pomarańczowy kabel podłączony na + z siłownika w momencie zamknij nawet dwa pomarańczowe dojrzałem 1 siłownik 12 sterowanie zależnie co wysterowuje alarm . i jeszcze raz sprawdź podłączenie czy na pewno te silniki dobrze podpiołeś ? kierunek z paskiem na włącznik


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2012, 13:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Centralny mam fabryczny, sterowanie modułem czyli pomarańczowy podpiąłem pod + z alarmu a pomarańczowy do sterowania szybami pod masę bo masa pojawia się na tych z paskami a plus jest na tych wspólnych w momencie zamykania a odwrotnie w momencie otwierania dołożyłem przekaźnik który podaje plus na te wspólne sterowany masą wychodzącą ze sterownika na silnik i wszystko zadziałało( robiłem to z szyba pasażera) ale w momencie przekrecenia kluczyka szyba pasazera smiga normalnie kierowcy mogę zamknąć ale już nie otworze bo robi sie zwarcie ....i klops bo wychodzi mi na to że potrzeba jest sterowania dwoma kabelkami i zamiana ich polaryzacji a nie przeciecie jednego ...taką mam koncepcje hehe.....jestem gdzies blisko ale nie wiem jeszcze co trzeba przeciąć ? lub wpiąć ....ide grzebać dalej bo na jutro jestem umówiony z monterem 100 zł na dzien dobry troche szkoda ale jak polegne? wstyd <32>


A i jeszcze jak przetnę ten kabelek do dzwi pasazera teoretycznie sterowanie masą to znika mi + na tych wspólnych <59>


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Ostatnio edytowano poniedziałek, 10 września 2012, 13:27 przez merlin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2012, 13:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
czarny1x1x napisał(a):
no tak centralny masz fabryczny (czy dokładany) ,fabryczny jest sterowany plusami dokładany minusami pomarańczowy kabel podłączony na + z siłownika w momencie zamknij nawet dwa pomarańczowe dojrzałem 1 siłownik 12 sterowanie zależnie co wysterowuje alarm . i jeszcze raz sprawdź podłączenie czy na pewno te silniki dobrze podpiołeś ? kierunek z paskiem na włącznik

jak podepniesz odwrotnie pali moduł domykania znaczy ścieżke przepala ...zwarcie


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 września 2012, 10:34 
a zdejmowałeś boczek od strony kierowcy i sprawdzałeś te kable od włącznika ,ten sygnał powinieneś dać za włącznikiem działa to jak byś klawisz włączał to taka zasada tego ustrojstwa ,trudno to tłumaczyć z klawiatury ale naj lepiej jak zwykłą kontrolką będziesz sprawdzał czy masz plus lub minus i podłącz jedną szybę jak zadziała drugą


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 września 2012, 11:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Temat do zamknięcia ...żaden moduł sterowany jednym przewodem nie podoła , jedyną opcją żeby to zachulało jest moduł MPW 4, bo sterowanie szybami w t4 jest dwu przewodowe wiec można z tego modułu na 4 szyby zasterować 2 szybami,czyli z czterech szyb robimy 2 wykorzystując cztery przekaźniki odpowiednio zasterowane walczyłem 4 dni kupa spalonych bezpieczników masa straconych końcówek układy dodatkowe przekaźników i lipa !!

link do schematu sterownika i opcja sterowania dwoma szybami dwoma przewodami

http://elsmed.pl/pobierz.php?baza=stero ... k=mpw4.pdf

mam nadzieje że pomogłem komuś kto bedzie sie chciał zabrać i dodać sobie taki bajer i i temat dociągnąłem do końca <beer>


<vw>

Ps moduł zamontowany śmiga aż miło 2 godziny roboty no i specjalnie nie zamykam szyb jak wysiadam <01>


pozdrawiam forumowiczów


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB