T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 30 kwietnia 2024, 20:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2012, 22:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Witam!

Mam problem nie typowy problem z tempomatem. A mianowicie miałem u siebie automat silnik 2.5 TDI 102 KM wraz z tempomatem(rocznik 98 środek mam po lifcie tzn. niebieskie). Ale jak to z automatami bywa skrzynia padła i założyłem ręczną. Całe oprzyrządowanie łącznie z licznikiem zostało z automata, ale tempomat nie działa. I teraz drodzy koledzy pytanie. Jak to z powrotem powołać do służby, bo mi w trasie noga cierpnie.

Z góry dzięki i pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2012, 23:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Problem z czujnikiem sprzęgła lub z kodowaniem sterownika, ECU silnika należy przekodować pod manualną przekładnię, oraz przeprowadzić ponowną aktywację tempomatu. Więcej:
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=2167
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=112
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=2822


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 13:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Pogrzebałem dziś przy aucie i sprawa wygląda tak że mam dwa czujniki na hamulcu. Pewnie dlatego że sterownik nie przeprogramowany jest na automat.

Czy mogę jeden czujnik przerzucić na sprzęgło ?

Jakim kodem przekodować ECU na manual?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 15:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Rozkminiłem te wątki co mi podałeś. Podłączyłem auto pod kompa i:

- pedał hamulca reaguje tak jak sprzęgła (vag-com pokazuje dane jak te które powinny wyświetlać się od sprzęgła)
- na sprzęgle nie mam czujnika. Vag com nic nie pokazuje (być może jest to zamienione przy przekładce?)
- Po aktywacji funkcji tempomatu w ECU mimo fabrycznej instalacji nic się nie pokazuje tzn VAGCOM nie zczytuje żadnych wartości
- Czujnik prędkości działa, pokazuje prawidłową prędkość na kompie.

Poczytałem parę wątków i co niektórzy twierdzą że trzeba przekodować na manual, ale znalazłem parę wątków że kolegom działa i bez tego. Jakim dokładnie kodem trzeba to zrobić. Dodam że vaga odpaliłem pierwszy raz w życiu i nie chcę niczego spaprać. Jak któryś z kolegów byłby łaskawy to proszę instrukcje krok po kroku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 15:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
stamart napisał(a):
ogrzebałem dziś przy aucie i sprawa wygląda tak że mam dwa czujniki na hamulcu.


tak mają T4 przed 2000r jeden jest od ECU drugi od świateł stopu

stamart napisał(a):
Jakim kodem przekodować ECU na manual?


na włączonym kluczyku wchodzisz w silnik 01 a potem w 07 tam wpisujesz 00002 i zatwierdzasz
wyłączasz i znowu włączasz kluczyk i sprawdzasz czy przyjęło

przy automacie po wejściu w kodowanie wyświetlać się tam powinno 00001

moim zdaniem jeśli przekodujesz na manual to będziesz musiał dołożyć czujnik sprzęgła bo nie tylko tempomatu nie będzie ale i zapewne wywali błędy braku tego czujnika
zależy kto co zrobił przy przekładce czy wywalił całą wiązkę od ASB czy tylko porobił na kostce chamskie zworki aby ECU nie głupiało nie widząc sterownika ASB


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 18:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Kenobi napisał(a):

tak mają T4 przed 2000r jeden jest od ECU drugi od świateł stopu




Czy mogę te dwa czujniki zmostkować w jeden i jeden przełożyć do sprzęgła, czy raczej nie będzie pasować


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 18:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tego nie wiem ale raczej nie bo tylko w ASB wciśnięcie hamulca jest równoznaczne ze sprzęgłem
w manualu muszą to byc oddzielne sygnały i sygnał sprzęgła jest oddzielną wiązką prowadzony do ECU

gdybyś tak zrobił to po wciśnięciu sprzęgła albo by zapalały się stopy albo silnik by odcinał paliwo ( przy manualnej w TDI tak jest, że po wciśnięciu hamulca nie reaguje na pedał gazu )

zacznij od sprawdzenia jakie masz w tej chwili kodowanie 00001 czy 00002


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: stamart (wtorek, 11 września 2012, 21:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 19:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Nie o to mi chodziło kolego. chodzi o to że wiązki są doprowadzone dwie do hamulca i jedna do sprzęgła, z tym że w sprzęgle brakuje tego stycznika który złącza/rozłącza układ po wciśnięciu pedału.

Nie wiem tylko czy te styczniki w hamulcu robią to samo razem (złączają rozłączają) czy może jeden złącza a drugi odwrotnie. Nie myślałem żeby przekładać czujniki razem z wiązką. To byłby hardkor :/


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 20:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
stamart napisał(a):
- Po aktywacji funkcji tempomatu w ECU mimo fabrycznej instalacji nic się nie pokazuje tzn VAGCOM nie zczytuje żadnych wartości
Znaczy co pokazuje, wartości takie jak z aktywnym tempomatem, czy nie aktywnym ? (Meas.Blocks -08 grupa 006) bo coś mi się wydaje że masz tempomat nieaktywny.Poniżej na scrinie z serwisówek od Kenobiego masz opisane wartości:
[IMG=http://img401.imageshack.us/img401/5350/tempomat.jpg][/IMG]

Co do czujników nie zmostkujesz ich, ten od sprzęgła w momencie naciśnięcia rozwiera, jeden od hamulca który idzie bezpośrednio do ECU działa tak samo jak ten od sprzęgła, drugi hamulcowy który włącza światła Stop w momencie naciśnięcia hamulca zwiera.
stamart napisał(a):
Poczytałem parę wątków i co niektórzy twierdzą że trzeba przekodować na manual, ale znalazłem parę wątków że kolegom działa i bez tego.
Też Mi się wydaje że nie jest konieczne przekodowanie, ważne aby tempomat był aktywny w ECU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 21:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Według tej serwisówki poprawnie wyświetla mi naciśnięcie pedału hamulca w kolumnach 2 i 3. Pokazuje także prędkość podczas jazdy w kolumnie 1. W kolumnie 4 mam 0.0 .Sprzęgło nie mam tego stycznika więc bez reakcji.

Przyciskanie set,resume on/off nie zmienia żadnych wartości

Mam nieaktywowany VAG-COM, więc może to jest przyczyną? Sprawdzę jeszcze czy przekodowana jest skrzynia. Jakby co to wrzucę zrzuty ekranu.


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 21:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
stamart napisał(a):
W kolumnie 4 mam 0.0 .

Przyciskanie set,resume on/off nie zmienia żadnych wartości
Czyli tempomat aktywny, tylko zginęło Ci zasilanie przełączników tempomatu.
grzesiex napisał(a):
Obrazek

Przewód czarno-niebieski zajmujący pin numer jeden we wtyczce T4f i oznaczony na schemacie T4f /1 to zasilanie układu włączników (+12V obecne po włączeniu stacyjki zacisk 15),

Konkretnie TU <up> brak zasilania:

Przy podłączaniu tego plusika lepiej odciąć kabelek który idzie w stronę sterownika skrzyni, bo na schemacie poniżej widać że jest to wspólne zasilnie ze sterownikiem skrzyni automatycznej.http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elektrik_GRA_egas_Schaltbild_1996.jpg

stamart napisał(a):
Mam nieaktywowany VAG-COM, więc może to jest przyczyną? Sprawdzę jeszcze czy przekodowana jest skrzynia. Jakby co to wrzucę zrzuty ekranu.
Nieaktywnym VAG-COM-mem nic nie przekodujesz, ani nic nie zmienisz w ECU, ale to jest chyba nie potrzebne (znaczy fajnie by było przekodować i dołożyć czujnik sprzęgła, bo przy naciśnięciu sprzęgła bez odłączenia tempomatu silnik na moment może zawyć, na pewno go nie wkręci na max obroty, ale może wywalić błęda i potem głupieć)



Za ten wpis autor mikoli podziękował: stamart (wtorek, 11 września 2012, 21:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 23:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Kolego Tak jak mówiłeś po zapodaniu zasilania Tempomat odżył! <taniec> Co prawda wartości były nieco inne niż z tej serwisówki (wszystkie jedynki prócz "ON" przesunięte w lewo o jeden) ale jazda próbna potwierdziła. Sukces!

Masz u mnie wielkie PIWO!!!

Teraz pozostaje tylko problem sprzęgła. W VAG-Comie nawet po zmostkowaniu kostki która dochodzi do sprzęgła wartości w kolumnie 2 się nie zmieniają. Ale może być to przyczyną że ECU jest dalej w trybie automatu. Sprawdzałem i jest zakodowany na 00001. Jutro może kupię czujnik i spróbuje przekodować na manualną. Jak się nie uda to najwyżej puszczę zasilanie od tempomatu w obieg ze sprzęgłem powinno rozwiązać problem.

Czy przy zmianie ECU na manuala są jeszcze jakieś niespodziewane skutki uboczne? oprócz ponownej aktywacji tempomatu.

Jeszcze raz dzięki koledzy Mikoli i Kenobi !


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB