T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 września 2016, 17:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Przekaźnik wymieniony i niestety brak zmiany. Czy ktoś zna numery czujnika na chłodnicy pod trzy piny? Nie wiem tylko czy jest sens go wymienić jeśli zawierając na krótko wiatraki nie startują

Auto ma już bardziej nie oficjalną ksywkę SKUR...EL czy ktoś jest w stanie pokierować mnie do konkretnego fachowca, który wyeliminuje usterkę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 września 2016, 18:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak zworka nie pomaga to czujnik zostaw w spokoju


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 20:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Napisałem żebyś najpierw sprawdził przewody do przekaźnika do tych dużych oporników. Ty od razy wymieniasz przekaźnik (drogi nie jest to fakt). Skoro startuje pierwszy bieg na krótko przy opornikach a nie startuje po zwarciu na krótko tego przekaźnika, to tylko przewody łączące te dwa urządzenia. Drugie to może do tego przekaźnika nie dochodzi napięcie. Chodzi o główny obwód a nie sterowania . Normalnie jest to robota na pół godziny dla mnie. Na weekend za dużo ci nie pomogę bo nie mam schematu. We wtorek będę w pracy to spróbuje ci to jeszcze prościej wytłumaczyć. Chociaż, do tego przekaźnika powinny dochodzić 4 grube przewody 2 zasilające + 12V i 2 wychodzące- zasilające opornik 1i2 . Podaj + 12V na te które zasilają opornik powinien ruszyć pierwszy bieg. Jeżeli nie to trzeba zobaczyć gdzie jest przerwa. Ale najpierw sprawdź czy do tego przekaźnika dochodzi + 12V . A może źle robisz zworkę na czujniku w chłodnicy. Wypnij wtyczkę, znajdź plus 12V i od niego zewrzyj raz z jednym a raz drugim pinem. Bo jak robisz to inaczej, to jednego biegu nie załączysz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2016, 20:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
W piątek znalazłem chwilę na sprawdzanie omomierzem przewodów. Wpinając się w kostce pod przekaźnikiem 114 w gniazdo oznaczone cyfrą 3 (kabel czarno/czerwony chudy) i wpinając drugą czujkę, w każdy z trzech pinów na kostce wchodzącej w czujnik termiczny na chłodnicy omomierz nic nie wskazał. Jednak żaden tych trzech kabli nie ma tej średnicy co kabel wchodzący w gniazdo 3 pod przekaźnikiem 114. Wszystkie kable są wyraźnie grubsze.

Kostka na czujniku termicznym chłodnicy idąc w kolejności:
- czerwony
- czarno/czerwony
- czerwono/biały

Omomierz reagował pomiędzy kostka pod przekaźnikiem 114 -> czujnik termiczny w układach:
wtyk 2 czerwony/gruby -> czerwony
wtyk 2 czerwony/gruby -> czerwono/biały
wtyk 4 czerwono/czarny -> czerwony
wtyk 4 czerwono/czarny -> czerwono/biały
wtyk 5 czerwony/czarny -> czerwony
wtyk 5 czerwony/czarny -> czerwony/biały
wtyk 6 dwa brązowe chude -> czerwony

Mając większość na wierzchu poszedłem o krok do przodu i sprawdziłem jeszcze to co mogłem:

W układzie opornice (kostka trzy pinowa)-> przekaźnik 114 relacje zachodziły:
opornica lewa wtyk 2 czerwono/czarny średni -> gniazdo 8
opornica prawa wtyk 2 czerwono/czarny średni -> gniazdo 5

W wiązce, która szła od opornic i kierowała się w górę w kierunku przekaźników oprócz tych biało/czerwonych dwóch kabli szły jeszcze dwa (nie pamiętam ale chyba chude czarno/czerwone niestety nie udało mi się ustalić gdzie idą, żeby sprawdzić przejście.

W układzie gniazdo pod przekaźnikami 98, a opornice (kostka trzy pinowa) relacje zachodziły:
opornice lewa/prawa wtyk 1 gruby biało/czerwony -> pin 8


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 13:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Żeby to co piszę miało wyraźniejszy obraz podaję niżej schemat do tego układu. Wieczorem przeanalizuję to co piszesz, za bardzo jest to zagmatwane. Zrób może zdjęcie tych przekaźników z boku, żeby było widać przewody dochodzące do nich.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 16:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Rewelacja @bigosie1966!
Czy wiesz może czemu tej klasy schematów nie ma dla wersji przedliftowych?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 17:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Adampio a masz inny schemat z pięcioma przekaźnikami. Bardzo dobrze czytasz schematy, pomóż koledze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 19:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Moim zdaniem trza wydrukować sobie ten schemat oraz brać próbnik 12V w garść i patrzeć gdzie i kiedy pojawia się napięcie.
I jak się Renowator nie boi pożaru to pomocniczo podawać napięcie z aku w konkretne miejsca idąc od wiatraków do zasilania.
Przykładowo FAN 1 ma trzeci bieg jak dostanie bezpośrednio +12 na przewód czerwony, którym łączy się z pinem 3 górnej (na schemacie) opornicy.
Jak się da tego samego plusa na pin 2 opornicy (przewód czerwono-biały) to wiatrak powinien kręcić się ździebko wolniej (na II biegu) a jak przestawi się plusa na pin 2 (przewód czarno-czerwony) to wiatrak jeszcze bardziej zwolni, czyli będzie na I biegu.
Potem sprawdzasz jak się zachowa FAN 1 jak podasz plusa na pin 5 środkowego (na schemacie) przekaźnika (powinien być I bieg). Potem sprawdzasz czy środkowy przekaźnik załącza (stuka) jak dostanie + na cewkę czyli na pin 3 i czy wtedy podaje napięcie na swój pin 5. Jak nie stuka to sprawdzasz czy drugi koniec cewki jest dobrze połączony z masą.
I na tej zasadzie badałbym wszystko aż bym doszedł gdzie nie bangla.

Ogólna zasada: przewód brązowy to masa, czerwony - plus z aku, a inne kolory to przewodu pośrednie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 21:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To czytaj wcześniejsze posty. On dawno to zrobił. Podając napięcie na na różnych pinach opornicy. Wszystkie biegi wentylatora chodziły. Problem jest taki że Renowator nie robi dokładnie to co piszę. Jeżeli chodzi o schemat tylko ten posiadam dla T4 starszch. I jest prawidłowy. Jeżeli ktoś potrafi czytać schematy i posługiwać się miernikiem bardzo szybko usunie tą usterkę. Problem jest tylko z pierwszym biegiem wentylatora, który załączany jest przekaźnikiem 114 . Renowator musi wypiąć przekaźnik 114 i sprawdzić czy na przewodach czerwony gruby pin2 i czerwono -czarny gruby pin4 jest napięcie 12V. Jeśli jest to zrobić mostek grubym kablem ( izolowanym) połączyć pin 4 z 5 i 2 z 8 . Nigdy nie mostkój przewodów czerwonych z brązowymi (grozi to zwarciem).Jeżeli to wykonasz jak napisałem, to opisz co jakie są skutki. nic innego na razie nie kombinuj. Chyba że masz przy sobie elektryka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 23:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To ja w takim razie już siedzę cicho bo nigdy nie nadawałem się na nauczyciela :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 23:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie chodzi tu o nauczanie tylko o pomoc drugiemu koledze. To wspaniałe uczucie pomóc komuś na odległość i nie tylko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 października 2016, 10:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki Bigos za czytelną instrukcję. Zgodnie z instrukcjami napięcie jest, po zmostkowaniu startuje lewy i prawy wentylator na 1 biegu.

Dzięki za cierpliwość i zrozumienie.

Załączam zdjęcia jakie kable gdzie wchodzą oraz podpięty dziwnie dodatkowy przekaźnik 53 wpięty dwoma przewodami pod jednym z przekaźników 98. Może to mieć jakieś znaczenie bo to jakaś ingerencja.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 października 2016, 12:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
No to tylko brakuje nam sterowania tego przekaźnika 114. Czy na pewno dobrze sprawdziłeś czujnik na chłodnicy. Jeszcze raz jak dobrze go sprawdzić: wyciągasz wtyczkę z czujnika szukasz na pinach +12V i z tego pina gdzie jest +12V mostkujesz raz z jednym a raz z drugim pinem . Odpowiednio będziesz miał 1 i 2 bieg wentylatorów. Jeżeli tak nie jest, to mamy przerwę w przewodach między czujnikiem a przekaźnikiem. Albo coś na kombinowane w instalacji. Mógłbyś podać gdzie idą przewody od tego dodatkowego przekaźnika ( tej prowizorki) . Oczywiście napisz co wyszło po tym nowym sprawdzeniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 października 2016, 18:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Napięcie występuje na czerwonym kablu w czujniku termicznym
Zwarcie z środkowym-czarno/czerwonym nie daje żadnego efektu
Zwarcie czerwonego z czerwono białym załącza drugi bieg
Jutro postaram się odpiąć wtyk od przekaźnika do którego idzie ta sztuka i odpiszę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 października 2016, 19:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
No to już wiemy że jest brak ciągłości przewodów,pomiędzy czujnikiem a przekaźnikiem 114 ( caerwono- czarny przewód cienki). A jak załączasz klimatyzację włącza się 1 stopień wentylatorów ( sprawdź to). Następnie sprawdź czy przewód czerwono- czarny nie jest zaśniedziały przy końcówkach ( czujnika i przekaźnika). Jeżeli nie będzie uszkodzenia a chcesz to naprawić prawidłowo, musisz pomału wyciągać ten przewód z wiązki kabli i wtedy zobaczysz gdzie jest przerwa. A jak chcesz zrobić nową prowizorkę to przylutuj nowy przewód między czujnikiem a przekaźnikiem ( caerwono- czarny przewód cienki). Żeby za mocno nie zamącił, w razie niejasności pytaj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 09:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Klima nie chodzi to kolejna rzecz do ogarnięcia. Pogoda nie rozpieszcza więc nie bardzo się kłaść pod auto. Jak złapię chwilę puszczę kabel wierzchem i zobaczę czy faktycznie uleczyło. Jak to będzie przyczyną znajdę czas żeby puścić kabel tak jak szedł oryginalnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 09:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Oryginalni przewód ten łączy się też z klimą, żebyś o tym nie zapomniał. Tak jest zrobione że jak włączasz klimę to włącza się 1 bieg wentylatorów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 09:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Tzn.przewód z wtyku na chłodnicy gdzieś się rozdwaja po drodze do przekaźnika 114?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 11:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dokładnie, chyba że dwa przewody wychodzą z czujnika albo przekaźnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 15:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Ok zwrócę na to uwagę. Zrobię to jak mi światło na hali uruchomią. Na dworze trochę już piździ, nie mówiąc o zabawie z lutownicą.
Jeśli nie działał pierwszy bieg to może być przyczyną nie załączania się klimatyzacji? Jaki przekaźnik odpowiada za klimę i gdzie go znajdę. Patrzyłem według schematu z pierwszej strony to u mnie w polu 1 wpiety jest przekaźnik 53. On by odpowiadał za klimę w moim przypadku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB