T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 12:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 13:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To pisałem wcześniej, ale kolega Renowator tego nie sprawdził.
A jeszcze jedno niech kolega Adampio nie podaje schematów od szarana bo trochę różnią się kolorami przewodów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 18:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Probe041 napisał(a):
A bezpieczniki blaszkowe od wentylatorów sprawne?

Czy masz na myśli bezpieczniki w skrzynce bezpieczników? Jeśli tak to sprawdzone, jeśli nie to nie wiem o które chodzi.
Pozostałe dwa tematy zostawiam raczej na poniedziałek bo chcę czas z rodziną spędzić, a nie dłubać kolejny dzień :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 18:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pod maską przy akumulatorze


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 20:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
bigos1966 napisał(a):
A jeszcze jedno niech kolega Adampio nie podaje schematów od szarana bo trochę różnią się kolorami przewodów.
Ale ogólna koncepcja się zgadza? Bo na Wiki nie znalazłem "trzybiegowych" schematów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 22:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Koncepcja ta sama ale dla ludzi którzy nie są elektrykami to dodatkowe utrudnienie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2016, 06:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
Osoby z bladą lub nikłą znajomością elektryki nie powinny w ogóle się do tego dotykać.
Zrobienie zwarcia i puszczenie auta z dymem to żaden problem.


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 11:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
No tak tylko gdzie to zawieźć żeby naprawili jak trzeba ... Niestety nie wiem kto u mnie takimi rzeczami może się zająć. Z reguły wiem, że chętnych na naprawy po jakiś nieudolnych przeróbkach raczej nie ma i zaraz jest marudzenie. Dwa jak ktoś się za to weźmie to po Wrocławskich stawkach się nie wypłacę ... Dlatego co mogę to robię sam ... Dziś postaram się zrobić to co podpowiedzieliście ale na razie to jadę po osuszacz bo mi firmę zalało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 września 2016, 16:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziś sprawdzone, podałem plusa na zaciski i w obu przypadkach załącza się pierwszy i drugi bieg.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 07:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Mam rozumieć że podałeś napięcie na czujnik w chłodnicy. Czyli wentylatory działają na 1 i 2 biegu (opornice działają). Jeżeli nie działa dalej 1 bieg, to sprawdź ten czujnik temperatury w chłodnicy. Weź miernik, ustaw go na sprawdzanie oporu. Jeden przewód podepnij do pinu 2 na czujniku, a drugi przewód na podepnij do pinu 1 (1 bieg wentylatorów, 3 pin 2 bieg wentylatorów). Jeżeli w obuch przypadkach miernik pokazuje nieskończoność (na zimnym silniku) to na razie jest dobrze. Nagrzewamy silnik do 89 stopni powinny zewrzeć się styki 2 i 1 (miernik pokazuje zera ). Nagrzewamy silnik więcej, do 95 stopni zwierają się styki 2 i 3. Jeżeli tak jest czujnik jest sprawny i szukamy dalej. Wszystko to co napisałem możesz sprawdzić na różne sposoby. Czujnik wykręcić , włożyć do garnka z wodą i podgrzewać do temperatur 89 i 95. Zamiast miernika użyć baterii z żarówką. Tu masz jeszcze trochę wiadomości na temat tego czujnika http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F18_(Thermoschalter_f%C3%BCr_L%C3%BCfter) .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 23:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Podałem plusa na opornice lewą, prawą 1 i 2 bieg. Na czujniku robiłem zworkę na samym początku i startował tylko drugi bieg więc czujnik wyeliminowałem. Odnośnie tych przekaźników to widziałem filmik w necie gdzie gościu miał podobnie 6 przekaźników więc tak chyba też oryginalnie było.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 września 2016, 10:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak możesz podaj numer vin twojej t4 zerknę w drugim programie, może faktycznie ten zestaw przekaźników jest oryginalny.
Podaj jeszcze jakie kolory przewodów wychodzą z czujka na chłodnicy.

Po dokładniejszym sprawdzeniu po numerze vin okazało się że taki układ istnieje, i jest to oryginał starszych t4-rek. Nieważne, temat trzeba rozwiązać. Jeżeli dalej nie chodzi 1 bieg wentylatorów,to zastały nam tylko dwie rzeczy do sprawdzenia. Przekaźnik z numerem 114 (jeżeli do niego wchodzą przewody o kolorach pin2 czerwony gruby, pin3 czarno-czerwony cienki, pin4 czerwono-czarny gruby, pin5 czarno-czerwony gruby, pin6 brązowy cienki, pin 8 czarno-czerwony gruby. Inaczej, do niego dochodzi 6 przewodów, do innych 4 a do jednego 5 przewodów). Naprawiamy ten przekaźnik lub wymieniamy na nowy. Druga sprawa to przewód od wyłącznika termicznego na chłodnicy (prawdopodobnie kolor czarno-czerwony cienki) który idzie do tego przekaźnika 114 pin 3, jest przerwany obwód .Sprawdzić te dwie rzeczy i musi chodzić 1-wszy bieg wentylatorów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 września 2016, 09:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Odnośnie wyłącznika termicznego to tak jak pisałem wykluczyłem go robiąc zworkę bezpośrednio na wtyku trzy pinowym, który do niego dochodzi. Drugi bieg startował. Zamówię przekaźnik bo nie wiem jak go sprawdzać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 września 2016, 09:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Może ktoś z Twojej okolicy udostępni Ci przekaźnik, sprawdzisz i będziesz pewien.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 września 2016, 10:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Chociaż jestem elektrykiem wolałbym kupić nowy przekaźnik niż go reanimować, chyba że naprawa jest prosta i nie ingeruje się w styki. Albo naprawiamy doraźnie, dla sprawdzenia czy tu tkwi błąd. Później i tak trzeba kupić nowy żeby działał na lata.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 września 2016, 18:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Niestety bus nie pozwolił mi się zintegrować. Ciągle coś się sypie. Ta padlina nie nadaje się do podróży w miejsca gdzie nie jeździ tramwaj bądź autobus. Takiego skurczybyka jeszcze nie miałem ... Na początku tygodnia wysiadły kierunkowskazy. Dziś klęka mechanizm sprzęgła tzn. na wbitym biegu jak wcisnę dłużej sprzęgło nagle załącza się bieg i auto startuje. O mały włos na światłach nie wjechałem komuś w dupę ... Chętnie wymienię ten przekaźnik Ale chyba muszę go jakoś sprawdzić bo na ten samochód idzie worek pieniędzy a jest tego nie wart. Gdybym mógł pozbyłbym się tej padliny ale w tym stanie jest wart połowę tego co zapłaciłem ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 września 2016, 21:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Niestety tak często bywa, ogladamy z kzdej strony przed zakupem a sprzaedający wszystko skrzetnie maskuję i tak sprzedaje
Jezeli jestes w Wawy to podjedx do mnie to sprawdzimu, mam nadzieję że te sterowniki sa takie same.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 września 2016, 22:12 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Niech kolega napisze z jakiś stron polski jest. Moze ktos nóż widelec blisko jest i jest chętny do pomocy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 września 2016, 23:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
peters napisał(a):
Niech kolega napisze z jakiś stron polski jest. Moze ktos nóż widelec blisko jest i jest chętny do pomocy.


peters dobrze radzi napisz i uzupełnij w profilu to ktoś pomoże


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 września 2016, 22:01 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Kurde patrzę i ja tez musze uzupełnić profil. Komuś radzę a sam mam braki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 września 2016, 01:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Właśnie <32>


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB