T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 16:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To nie nic wspólnego z działaniem klimatyzacji. Klimatyzacja to zupełnie inny temat. Lepiej założyć nowy temat o twojej klimatyzacji. U Ciebie jest klima manualna czy klimatronik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 października 2016, 17:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Manuel na suwaki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 października 2016, 22:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To nie będzie problemu, damy radę. Bardzo prosty układ, link do lektury na forum http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10272. Jest tam mój opis jak dokładnie go sprawdzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 15:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Po długiej przerwie nad robotą pierwszego biegu znalazłem czas żeby to ogarnąć. Odpiąłem częściowo wiązkę z kablami od odbiorników i wyciągnąłem do góry na wierzch aby łatwiej było robić. Po zdjęciu "peszla" wiązki mym oczom ukazały przerwane kable:
- trzy cieńkie idące od strony kabiny/wiązki (jeden czerwono/biały, dwa czarno/czerwone)
- dwa podwójne skręcone z sobą idące od sprężarki i czujnika na chłodnicy:
dwa czarno/czerwone skręcone razem (jeden idący od kostki sprężarki klimy drugi od strony czujnika chłodnicy)
dwa czerwono/białe idąc skręcone razem (jeden idący od kostki sprężarki klimy drugi od strony czujnika chłodnicy)

Biało czerwone (dwa idące od sprężarki i czujnika skręciłem z sobą) dorobiłem wsuwkę i spiąłem z kablem biało czerwonym idącym od strony wiązki. Założyłem tulejkę termokurczliwą.

Teraz zastanawiam się czy dwa czarno/czerwone idące od strony wiązki mam skręcić razem i wpiąć w jedną wsuwkę? Jeden idący od przekaźnika 114 to wiem, że mam połączyć z tymi od sprężarki i czujnika ale co z tym drugim? Sprawdziłem gdzie ten ostatni luźny przewód idzie i wędruje on do skrzynki bezpieczników. Niestety jest tam taki gąszcz, że nie mogę zobaczyć dokładnie gdzie wchodzi. Zakładam, że też mam je skręcić razem ale to elektryka więc wolę zapytać zanim to zrobię.

Przewody czarno/czerwone, które idą od sprężarki klimy oraz od czujnika na chłodnicy już połączyłem i ścisnąłem z wsuwką.

Załączam zdjęcie tego przewodu który wędruje pod skrzynkę bezpieczników.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 16:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Renowator napisał(a):
Po długiej przerwie nad robotą pierwszego biegu znalazłem czas żeby to ogarnąć. Odpiąłem częściowo wiązkę z kablami od odbiorników i wyciągnąłem do góry na wierzch aby łatwiej było robić. Po zdjęciu "peszla" wiązki mym oczom ukazały przerwane kable:
- trzy cieńkie idące od strony kabiny/wiązki (jeden czerwono/biały, dwa czarno/czerwone)
- dwa podwójne skręcone z sobą idące od sprężarki i czujnika na chłodnicy:
dwa czarno/czerwone skręcone razem (jeden idący od kostki sprężarki klimy drugi od strony czujnika chłodnicy)
dwa czerwono/białe idąc skręcone razem (jeden idący od kostki sprężarki klimy drugi od strony czujnika chłodnicy)

Biało czerwone (dwa idące od sprężarki i czujnika skręciłem z sobą) dorobiłem wsuwkę i spiąłem z kablem biało czerwonym idącym od strony wiązki. Założyłem tulejkę termokurczliwą.

Teraz zastanawiam się czy dwa czarno/czerwone idące od strony wiązki mam skręcić razem i wpiąć w jedną wsuwkę? Jeden idący od przekaźnika 114 to wiem, że mam połączyć z tymi od sprężarki i czujnika ale co z tym drugim? Sprawdziłem gdzie ten ostatni luźny przewód idzie i wędruje on do skrzynki bezpieczników. Niestety jest tam taki gąszcz, że nie mogę zobaczyć dokładnie gdzie wchodzi. Zakładam, że też mam je skręcić razem ale to elektryka więc wolę zapytać zanim to zrobię.

Przewody czarno/czerwone, które idą od sprężarki klimy oraz od czujnika na chłodnicy już połączyłem i ścisnąłem z wsuwką.

Załączam zdjęcie tego przewodu który wędruje pod skrzynkę bezpieczników.


Czy ktoś wie gdzie jest fizycznie podpięte źródło (+) z czujnika na chłodnicy bo wygląda na to, że u mnie też może być przewód uszkodzony


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 18:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Znalazłem drugi koniec jednego z 3 pinów (czerwony przewód 1mm) wtyczki czujnika na chłodnicy ale nie widze gniazdka do niego, podejrzewam, że musi być wpięty do jednego z dwóch bezpieczników w małej puszce z bezpiecznikami 50A nad lewą lampa. Podpinając go na krótko do (+) akumulatora i zwierając piny we wtyczce przy chłodnicy odpalają się wentylatory odpowiednio na 1 i drugim biegu. Oznacza to, że wentylatory u mnie nigdy nie działały! Czy wtyczka ze zdjęcia ma gdzieś swoje ukryte miejsce, które mogłem przeoczyć?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 20:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Druga część powinna być pod lampą w wiązce oświetleniowej, starsze modele miały brane to zasilanie z jednego bezpiecznika wentylatorów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 20:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dokładnie tak, drugi koniec wtyczki jest w wiązce oświetleniowej :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 sierpnia 2017, 09:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 10 stycznia 2014, 20:52
Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
opis: Multivan
model: Generation
silnik: AXG 2,5 TDI

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie. Podepnę pod temat wentylatorów. Jestem świeżo po ich wymianie w warsztacie i zauważyłem że przy ich załączeniu bardzo je słychać w kabinie, poza tym wibracje przenoszą się na kabinę. Czy jest możliwość żeby mi je odwrotnie za łożyli? Albo odwrotnie podpieli? Stojąc przed żuczkiem powietrze dmucha spod maski. Wydaje mi się że kierunek powinien być odwrotny, że powietrze powinno być zasysane do silnika przez chłodnicę, mam rację? Poradzicie coś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 sierpnia 2017, 09:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Wentylatory powinny zasysać powietrze do silnika.



Za ten wpis autor mikoli podziękował: cromags (poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 13:05)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 sierpnia 2017, 13:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 10 stycznia 2014, 20:52
Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
opis: Multivan
model: Generation
silnik: AXG 2,5 TDI

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Ok a wibracje, co może być przyczyną. Najśmieszniejsze ze na zewnątrz auta jest Ok a w kabinie nieprzyjemne rezonujące buczenie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 sierpnia 2017, 16:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Poprostu są źle wyważone. Wstawione pewnie najtańsze.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: cromags (środa, 9 sierpnia 2017, 07:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 stycznia 2020, 17:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Odkopie troche temat bo dzisiaj u mnie dziwne rzeczy dziac sie zaczely.
Wentylatory caly czas mi chodza na 2 (badz 3 biegu jesli naprawde isnieje) po przekreceniu kluczyka w stacyjce.
Stalo sie to dzisiaj rano jak do roboty wyjezdzalem.
Po odpaleniu chwile popyrkal na wolnych i po chwili wentylatory wystartowaly.
Bylem pewien ze jakism cudem skleil sie przekaznik a ze mi sie spieszylo postanowilem ze nie bede dociekal co sie porobilo tylko pod robota sciagne kleme z akumulatora.
Na miejscu okazalo sie ze wystarczy zgasic silnik i wentylatory rowniez sie zatrzymuja.
Na fajrant wsiadam do pascia przekrecam kluczyk i wentylatory stoja,jednak po paru sekundach znowy wlaczaja sie na drugim biegu.
Ewidentnie cos gdzies zwiera bo poczatkowo slychac terkotanie przekaznikow na pasie przednim,mam ich tam 5 szt.
Jakby sytacja wystepowal bez przekreconego kluczyka to jakos bym byc moze pomalu zlokalizowal przyczyne,ale dzieje sie to tylko wtedy jak przekrece kluczyk w stacyjce.
Wyciagalem bezpiecznik i przekaznik od klimy bo myslalem ze to ona robi problem,ale nic to niezmienia.
Wtyczke kolo zaworu rozpreznego klimatyzacji rowniez sciagalem.
Przy obecnych temperaturach ciezko pascia dogrzac jak huragan pod maska wentylatory robia :)


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 stycznia 2020, 18:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Weź schemat klimy i sprawdzaj. Te przekaźniki k. lampy są właśnie od klimy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 stycznia 2020, 19:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ktory to schemat bo juz dawno z racji ich ilosci sie pogubilem :)
Klimatyzacja manualna 92 r


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 stycznia 2020, 20:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja bym zaczął od tego (link w drugim poście):
viewtopic.php?t=4394


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 stycznia 2020, 22:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Czy czujnik F165 o ktorym pisali Mikoli i Kenobi w tym watku na poczatku to jest to samo co czujnik F45 w tym schemacie http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?get ... 1.pdf&d=sc ?
A jesli tak to czy zlacze 2A w nim to plus po stacyjce?
Jakos nie moge ogarnac tych niemieckich schematow


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 stycznia 2020, 00:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Prosta sprawa, wypnij wtyczkę od czujnika f45 i będziesz wiedział czy to wina czujnika 3 biegu. Wyciągnij wtyczkę od f18, one odpowiadają za 2 bieg wentylatorów. Tylko wypinaj je oddzielnie, żeby stwierdzić który jest walnięty.

czujnik f45 to to samo co f163. Załącza 3 bieg wentylatorów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 stycznia 2020, 16:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Zielony 4 pinowy czujnik z brazowa wtyczka na grubym wezu pod chlodnica to napewno F45 ?
Wypiecie z niego wtyczki powoduje ze wentylatory sie wylaczaja.
Zna ktos jego nr oem bo byl kupil nowy a odczytac z niego nr nie idzie bez wyciagania.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 stycznia 2020, 17:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na pewno


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB