T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 05:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 09:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Cholera, nie wiem - może ktoś przeszedł coś podobnego? Kostka w stacyjce jest ok, aku też sprawny. Typuję na któryś z przekaźników, nie mogę dotrzeć do ich dokładniejszego opisu. Istnieje przekaźnik puszczający cały prąd w obieg oprócz stacyjki? W schemacie dostępnym na forum w polu nr 20 jest bezpiecznik odpowiedzialny za blokowanie rozruchu w wersji automat, tylko że u mnie w 4 rzędzie licząc od dołu tkwi tylko jeden przekaźnik nr 38, poniżej w 3 rzędzie są dwa - 125 i 155. Zanim nastąpiła awaria parokrotnie zdarzyła mi się sytuacja, że po przekręceniu kluczykiem było słyszalne cyknięcie i od razu zgasły wszystkie kontrolki. Teraz mam znikomy pobór prądu z aku w okolicach 1A po załączeniu stacyjki, kontrolki świecą.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 10:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
masz przekaźnik zwany X-kontakt zazwyczaj nr 38
odcina on prąd od większości urządzeń na czas działania rozrusznika przy odpalaniu
ale rozrusznik wtedy działa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 10:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Tak kenobi, dokładnie - rozrusznik kręci. ale w pozycji stacyjki ON prąd nie jest puszczany, nie ma go na np. w całym układzie grzania świec, z elektromagnesu na bezpiecznik świec też nie idzie. Czy ta 38 to standard w T4, czy jedynie automaty? Pytam z faktu dostępności przynajmniej jakiś zamienników w sklepach.

Ps. jeszcze przydałoby mi się info który styk w przekaźniku 38 od czego, który '+' i '-' Chciałbym go sprawdzić. Widzę, że jest to uniwersalny przedkaźnik vw/audi, może z dostępnością w sklepach nie będzie tragicznie.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 10:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
standard we wszystkich VW on nie ma nic wspólnego ze skrzynią automatyczną
z tym, że x-kontakt to jest drugi rząd przekaźników od dołu, czwarty od lewej

grube nogi to przepływ prądu - zrób zworkę i zobacz co będzie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 11:31 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wszystko o X-kontakt


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 11:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
oops czyli coś namieszałem, x-kontakt to 18 :shock:


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 czerwca 2012, 13:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Oto moje przekaźniki: 53 (gniazdo nr 11), 102 (gniazdo nr 12), 72, 99, 18 (nie pamiętam dokładnie numeracji tych gniazd, potem się przyjrzę), zielony w gnieździe nr 6. W dodatkowych gniazdach bez numeracji w trzecim i czwartym rzędzie licząc od dołu tkwią wspomniane 155, 125, 38. Zworka nie przyniosła żadnej zmiany, na stykach tego gniazda jest tak znikomy prąd jak w innych miejscach samochodu.

Ps. Właśnie przeczytałem że jednak 18, dobra przyjrzę się jej za chwilkę.

Kilka godzin później:
Trop związany z przekaźnikiem 18 był trafny, okazało się że przekaźnik jest dobry (na wszelki wypadek dostałem oryginalną używkę w sklepie na zapas), problem tkwi w zbyt luźnych stykach w gnieździe skrzynki bezpieczników na plusie i minusie. Na razie udaje się wymusić działanie przekaźnika nie dociskając go do samego końca (na przekaźniku jest ok. 10A, ale chciałbym te styki jakoś zacieśnić. Widzę że skrzynkę da się rozebrać, czy dostając się da się jakoś problem rozwiązać, albo ktoś ma jakiś skuteczniejszy patent?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB