T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 7 maja 2024, 20:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2012, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Na początku WITAM WSZYSTKICH!!! <hi>
Mam problem z licznikiem w moim T4. Auto jest z 96r. i posiada silnik typu ACV. W zeszłym tygodniu zalało mi liczniki (to długa historia). Po ich wysuszeniu i poskładaniu okazało się, że zwariowały. To znaczy, że pokazują co chcą albo kręcą sie w kółko a po chwili stają zupełnie gdzie chcą. Próbowałem połączyć za pomocą vag com ale wyskakuje komunikat ''brak komunikacji ze sterownikiem''. Połączyć mogę się tylko z silnikiem i immobilajzerem.
Posiadam VAG 409.1 Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 06:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 07:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Musiał byś znaleźć odpowiednio dużą myjkę ultradźwiękową, szkoda że jo podłączyłeś. Widzisz woda ma w sobie minerały a dodatkowo zmywa kurz z płytek i po wyschnięciu robią się mostki które powodują zwarcia. Jak się taką elektronikę włoży do myjki to wszystko jest ok, niestety trzeba to zrobić przed włączeniem zanim prąd popłynie nie tak jak powinien.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 09:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
mirecki.w napisał(a):
najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana


Wiadomo,że najlepiej wymienić. Ale chodzi mi próbę naprawy, połączenie się poprzez VAG-COM. Czy jest jakaś możliwość ''odnalezienia'' sterownika do zegarów?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 10:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak się z nimi nie łączy to znaczy ze są uszkodzone. Zresztą co ci da połączenie z VAGiem ?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 12:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Tak naprawde to do końca nie wiem.Może jakieś błędy albo coś.Tak chciałem sprawdzić.A jeśli chodzi o VAG'a to łączy się tyko z silnikiem i immobilajzerem.Czyli reszta też jest uszkodzona?Po raz pierwszy używan VAGa i tak naprawde zielony troszkę jestem w tym temacie,dlatego proszę o pomoc fachowców.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 12:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
powinien się jeszcze łączyć pod warunkiem, że posiadasz z klimatronikiem, ABSem, poduszkami, automatyczną skrzynią, nawigacją


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 12:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
No nie. Mam klime,ale zwykłą. ABSu też nie mam. Czyli z niczym innym się nie połącze? Czyli zegary sąna tyle uszkodzone,że nie da rady z nimi nic zrobić? To nie było jakieś wielkie zalanie jak po powodzi. Zrobiło się zwarcie, bo na liczniku kilometrów wyskoczyły same 88888 ki. I było słychać takie bzyczenie. Po wysuszeniu pokazują pawidłowy stan licznika, wszystkie kontrolki działają prawidłowo, tylko wskazówki zwariowały.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 13:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
duzutki napisał(a):
Czyli z niczym innym się nie połącze?


a z czym jeszcze chciałbyś się połączyć ??
wymieniłem raczej wszystkie sterowniki istniejące w T4 poza tymi co ty podałeś czyli silnik, immo, zegary

co do licznika to coś się zjarało i zapewne ktoś to naprawiłby kumaty ale może być drożej niż kupić używkę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 17:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 października 2011, 18:49
Posty: 43
model: Transporter
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Jeżeli zegary masz zielone z białymi wskazówkami , to nie połączysz się z nimi poprzez Vaga nawet jak by były w 100% sprawne.Dopiero z niebieskimi zegarami jest możliwość podłączenia.Bzyczenie prawdopodobnie pochodzi z silniczków.Możliwe że nie całkiem są wysuszone w środku.Spróbuj wymontować każdy silniczek osobno(chyba są na wcisk na trzy piny) i suszyć suszarką do włosów lub opalarką.Miałem podobny problem z zegarami z passata B4 , to są te same zegary.


_________________
Nie ma nic niemożliwego dla człowieka, jeśli nie musi tego sam robić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2012, 22:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
duzutki napisał(a):
Na początku WITAM WSZYSTKICH!!! <hi>
Mam problem z licznikiem w moim T4. Auto jest z 96r. i posiada silnik typu ACV. W zeszłym tygodniu zalało mi liczniki (to długa historia). Po ich wysuszeniu i poskładaniu okazało się, że zwariowały. To znaczy, że pokazują co chcą albo kręcą sie w kółko a po chwili stają zupełnie gdzie chcą. Próbowałem połączyć za pomocą vag com ale wyskakuje komunikat ''brak komunikacji ze sterownikiem''. Połączyć mogę się tylko z silnikiem i immobilajzerem.
Posiadam VAG 409.1 Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.


nie wiem czy dobrze zrozumiałem posta więc dopytam

po zalaniu rozebrałeś licznik ? na części wysuszyłeś i poskładałeś ?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 10:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
andrewa1 napisał(a):
duzutki napisał(a):
Na początku WITAM WSZYSTKICH!!! <hi>
Mam problem z licznikiem w moim T4. Auto jest z 96r. i posiada silnik typu ACV. W zeszłym tygodniu zalało mi liczniki (to długa historia). Po ich wysuszeniu i poskładaniu okazało się, że zwariowały. To znaczy, że pokazują co chcą albo kręcą sie w kółko a po chwili stają zupełnie gdzie chcą. Próbowałem połączyć za pomocą vag com ale wyskakuje komunikat ''brak komunikacji ze sterownikiem''. Połączyć mogę się tylko z silnikiem i immobilajzerem.
Posiadam VAG 409.1 Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.


nie wiem czy dobrze zrozumiałem posta więc dopytam

po zalaniu rozebrałeś licznik ? na części wysuszyłeś i poskładałeś ?



Dokładnie tak. Zegary rozebrałem i wysuszyłem. Przez trzy dni leżały na kaloryferze. Przedmuchałem je najpierw sprężonym powietrzem. Tak na chłopski rozum powinny działać, a one nie chcą.
Zegary mają zielone podświetlanie i białe wskazówki. Dżygit, zegary bzyczały przed rozebraniem.Teraz nie bzyczą tylko źle pokazują wartości.
Wczoraj raz jeszcze je rozebrałem i spisałem numer 7D0 919 861R. Czy orientujecie się może od jakiego auta mogę jeszcze dopasować takie zegary. Bo faktycznie nie ma sensu ich naprawa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 12:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 października 2011, 18:49
Posty: 43
model: Transporter
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Tak jak pisałem mogą podpasować od Passata B4 tdi. Tak na 90%. Zobacz te:
http://moto.allegro.pl/licznik-passat-b ... 68222.html
http://moto.allegro.pl/licznik-zegary-p ... 13105.html

Jakie wartości źle wyświetla? Bo jeżeli prędkość czy obroty, to może kup licznik od benzyny za 100zł i przełóż silniczki prędkościomierza i obrotomierza.


_________________
Nie ma nic niemożliwego dla człowieka, jeśli nie musi tego sam robić.



Za ten wpis autor Dżygit podziękował: duzutki (sobota, 5 maja 2012, 21:57)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 14:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Dżygit napisał(a):
Tak jak pisałem mogą podpasować od Passata B4 tdi. Tak na 90%. Zobacz te:
http://moto.allegro.pl/licznik-passat-b ... 68222.html
http://moto.allegro.pl/licznik-zegary-p ... 13105.html

Jakie wartości źle wyświetla? Bo jeżeli prędkość czy obroty, to może kup licznik od benzyny za 100zł i przełóż silniczki prędkościomierza i obrotomierza.



Moje są identyczne jak te drugie.
http://moto.allegro.pl/licznik-zegary-passat-b4-tdi-1z-afn-okazja-diesel-i2303213105.html
A wskaźniki wszystkie powariowały. Podejrzewam, że jakiś magik elektronik naprawił by je bez problemu. Ale ja magikiem w tej dziedzinie nie jestem.
A czy jesteś pewien,że te zegary od passata będą pasować bez problemu?
Jest jeszcze jeden mały problem - mieszkam a Anglii <england>
I jeszcze jedno pytanko - Jak zdjąć wskazówki w takim zegarze? Może go rozbiorę raz jeszcze całkiem i zobacze jak wygląda to pod blatami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 17:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
duzutki napisał(a):
I jeszcze jedno pytanko - Jak zdjąć wskazówki w takim zegarze? Może go rozbiorę raz jeszcze całkiem i zobacze jak wygląda to pod blatami.

Ciągniesz do siebie i obracasz równocześnie w przeciwna strone
Licznik szukaj taki sam lub z innego z silnikiem 2,5tdi
lub każdy inny bez obrotka ino żeby był zielony



Za ten wpis autor wilu8 podziękował: duzutki (sobota, 5 maja 2012, 21:57)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 18:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 października 2011, 18:49
Posty: 43
model: Transporter
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Jak masz kupić nowy licznik to może od razu zamontujesz niebieski? Koszty podobne, a tutaj masz link jak to zrobić:
viewtopic.php?f=8&t=367


_________________
Nie ma nic niemożliwego dla człowieka, jeśli nie musi tego sam robić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 maja 2012, 09:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Dżygit napisał(a):
Jak masz kupić nowy licznik to może od razu zamontujesz niebieski? Koszty podobne, a tutaj masz link jak to zrobić:
viewtopic.php?f=8&t=367


Troszkę za dużo kombinowania. Wolę po prostu wymienić locznik i mieć to już z bańki.
Jutro raz jeszcze je rozbiorę i zobaczę o co im chodzi.

Od wczoraj widzę poprawę.To znaczy, zegary stanęły w miejscu i działają poprawnie tylko pokazują zbyt niskie wartości. Wygląda to mniejwięcej tak.
Czy jest jakiś sposób na ustawienie wskazówek na prawidłową pozycje?



Wczoraj ponownie rozebrałem zegary. I udało się je naprawić. <good>
Okazało się, że podczas zwarcia wskazówki poprzestawiały się na ośkach.
Od wczoraj wszystko gra i hula jak powinno! <vw>
Dziękuję wszystkim z zainteresowanie i pomoc!!! <hi>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB