T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 kwietnia 2012, 20:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Mam pytanko:do czego służą przewody elektryczne biegnące w przedniej masce?Są one podłączone do spryskiwaczy od dołu,czyżby jakieś podgrzewanie w niskich temperaturach?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 kwietnia 2012, 20:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Tak kolego, to jest do podgrzewania spryskiwaczy <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 kwietnia 2012, 20:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Ok.dzięki za szybką odpowiedz,a jak to jest sterowane,automatycznie poniżej jakiejś temperatury,czy może w inny sposób?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 19:54 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Powinno być sterowane automatycznie i grzać od momentu włączenia zapłonu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 19:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
slimak napisał(a):
Powinno być sterowane automatycznie i grzać od momentu włączenia zapłonu.

Jestes pewien, bo mi się wydaje że ma działać razem z podgrzewaniem tylniej szyby


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 19:56 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Raczej powinno być tak jak napisałem ale po powrocie do domu sprawdzę.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 20:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:46
Posty: 1014
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: multivan
silnik: 2.5 tdi 127 PS

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 16 razy
slimak napisał(a):
Powinno być sterowane automatycznie i grzać od momentu włączenia zapłonu.


Dokładnie tak jak <slimak> napisał, zaczynają grzać od włączenia zapłonu przy temperaturze chyba + 2 lub 3 stopni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 20:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wojti napisał(a):
slimak napisał(a):
Powinno być sterowane automatycznie i grzać od momentu włączenia zapłonu.


Dokładnie tak jak <slimak> napisał, zaczynają grzać od włączenia zapłonu przy temperaturze chyba + 2 lub 3 stopni.

A co nimi steruje??? powiem szczerze wyciągałem cała wiązkę z t4 i wydaje mi się że połączone to było z podgrzewaniem tylnej szyby


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 20:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:46
Posty: 1014
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: multivan
silnik: 2.5 tdi 127 PS

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 16 razy
automatycznie się załączają tak jak napisałem wcześniej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 20:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
chemik211 napisał(a):
Wojti napisał(a):
slimak napisał(a):
Powinno być sterowane automatycznie i grzać od momentu włączenia zapłonu.


Dokładnie tak jak <slimak> napisał, zaczynają grzać od włączenia zapłonu przy temperaturze chyba + 2 lub 3 stopni.

A co nimi steruje??? powiem szczerze wyciągałem cała wiązkę z t4 i wydaje mi się że połączone to było z podgrzewaniem tylnej szyby


Zgadza się , moim zdaniem też tak jest, przynajmniej golf i passat tak mają -> podgrzewanie tylnej szyby/podgrzewane lusterka/podgrzewane spryskiwacze <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 20:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wojti napisał(a):
automatycznie się załączają tak jak napisałem wcześniej

Ale jak same coś musi sterować


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 20:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
No właśnie chodzi mi o to jak to jest sterowane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
czoper napisał(a):
No właśnie chodzi mi o to jak to jest sterowane.

Dlatego twierdze że razem z podgrzewaniem to działa


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2012, 23:08 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Steruje bimetal w spryskiwaczu, jak się nagrzeje - wyłącza. Ostygnie - ząłacza.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 kwietnia 2012, 11:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
<slimak> -i wszystko jasne,dzięki za wyczerpującą odpowiedz <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 października 2013, 13:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
czoper napisał(a):
<slimak> -i wszystko jasne,dzięki za wyczerpującą odpowiedz <england>


Odgrzeję kotleta przed zimą...
właśnie skombinowałem sobie podgrzewane spryskiwacze i będę brał się za ich montaż, ale za cholerę nie pasuje mi to , ze się same włączają. Bimetal to może akurat rozłączyć jak się nagrzeją a nie załączyć jak jest zimno. Idąc tym tropem jak je wsadzę do lodówki to miernikiem powinienem mieć "przejście" przez spryskiwacz a jak leżą w ciepłym to przejścia nie ma??? Skłaniałbym się tutaj raczej temu co chemik pisze. Tylko gdzie się teraz wpiąć? Mam sama wiązkę łączącą spryskiwacze i kończy się kostką. Masa to nie problem, ale plus? Jeśli jest grzanie wraz z włącznikiem szyb to która kostka ( auto z 2002 roku )? W starych postach tu na forum znalazłem:


D/01--------------------------------------------------------------------------------------------------alternator pin D+
D/02--------------------------------------------------------------------------------------------------
D/03- Ogrzewane lusterka zewnętrzne (modele z "zawsze włączone" lusterka)-----------------------------wyj. z bezp. F4
D/04- B/03--------------------------------------------------------------------------------------------wyj. z głównego włączn. św. pin 56
D/05- Oświetlenie schowka, zasilanie szyberdachu-------------------------------------------------------wyj. z bezp. F4
D/06- ------------------------------------------------------------------------------------------------
D/07- Przekaźnik pompy ABS'u-------------------------------------------------------------------------wyj. z bezp. F5
D/08- Blokada automatycznej skrzyni biegów, MIL --> E/02---------------------------------------------wyj z odpalonego silnika
D/09- Podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewane fotele, przekaźnik szyb----------------------------wyj. z bezp. 14 (15)
D/10- Lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa----------------------------------------------------zas. z przekaźnika pasów
D/11- manetka tempomatu, sterowanie przełącznik lusterek, E/02----------------------------------------zas. z zapł.
D/12-Zapalniczka, podśw. aut. skrz. biegów, światełko grzania tyłka, wyjście na ogrzewanie dodatkowe?---wyjście do oświetlenia deski

i link do viki:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Mehrfachstecker


tylko który przewód?
Przerabiał ktoś temat?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 października 2013, 18:02 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wg schematu podłączenie powinno wyglądać tak:
- plus z pinu S/1
- masa z pinu C/4


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 października 2013, 19:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
slimak napisał(a):
Wg schematu podłączenie powinno wyglądać tak:
- plus z pinu S/1


S/1 ?
jak to wyczaiłeś? Według schematu z linka powyżej S/1 to silnik wycieraczek


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 października 2013, 19:55 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Ze schematów serwisowych VW. To pin wspólny z silniczkiem wycieraczki z zacisku X.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 października 2013, 19:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
slimak napisał(a):
Ze schematów serwisowych VW. To pin wspólny z silniczkiem wycieraczki z zacisku X.


no właśnie czytam na viki co i jak. Nie pasowało mi , że nie jest na wspólnym plusie z grzanymi szybami, ale piszą, że dysze grzeją ZAWSZE po przekręceniu kluczyka i ciągną jakieś 05-07 amp, a po nagrzaniu 0,3 amp. Wygląda na prosta robotę szczególnie, ze ten pierwszy kawałek wiązki co jest pod maską mam


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB