T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 13:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 października 2013, 20:00 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
X kontakt to plus po zapłonie, z tą tylko różnicą, że jest odłączany w momencie rozruchu silnika. X kontakt zasila odbiorniki o dużym poborze prądu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 21:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Dzisiaju założyłem grAne spryski. Po srronie kierowcy mam nowy a dla pasażera uzywany. Pociągnąlem tez instakacje i teraz mam dylemat gdzir to podlaczyc. Nie chcę zeby grzalo caly czas bo ciągnie prad i z czasem padaje te spryski. Sprawdzalem na 3 innychT4 i byly padniete, podejrzewam ze dlatego że ciągle grzeja. Cgcem podłączyć zeby grzalo razem z podgdzewaniem tylnej szyb. Ktoś się oruenyuhe w który port się wpiac?
Przy okazji montazu okazalo się ze mialem myszke w samochodzie. Zrobila sobie gniazdko między maska a wygluszeniem. Wykorzystala na gniazdko otuline z osłony filtra p.pylkowego.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 listopada 2013, 13:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/Spritzd%C3%BCse
Tak to wygląda w oryginale. Na dole strony masz schematy jak jest to podłączone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2015, 14:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
I jak podłączyl ktoś grzanie spryskiwaczy inaczej jak to jest w oryginale... czyli grzanie przykładowo przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby ??

Mam wsumie oryginalna wiązkę gdzie dynda sobie pod maską zaslepiona kostka , mniej więcej na srodku pod podszybiem... własnie do podłączenia instalacji idącej od komory silnika przez maskę do samych spryskiwaczy ,ale myslałem ją zmodyfikować trochę i przepiąc w skrzynce centralnej tak aby grzanie uruchamiało się po nacisnięciu wyłącznika ogrzewania tylnej szyby ( u mnie akurat odpowiedzialny jest za grzanie lusterek tylko i wyłącznie)...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2015, 15:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Wiązka oryginalna idzie razem z instalacja pompek spryskiwaczy i bliżej ściany grodziowej jest połączona z wiązka silniczka wycieraczek i jeszcze z jakimiś czujnikami. Podłączenie tego jak w oryginale jest upierdliwe bo samo wymontowanie instalacji w aucie które już nie będzie jeździć zajmuje mi to najmarniej 30 minut, a włożenie drugiej instalacji nie będzie łatwe. Podłącz tak jak planujesz czyli pod grzanie lusterek, też tak mam. Jakoś wizja ciągłego grzania po przekręceniu kluczyka mnie nie przekonywuje. Wie ktoś ile to Watt ciągnie?
U siebie jakiejś super poprawy zimą nie odnotowałem. Sprawdź jak się chłody zaczną kamera termowizyjną czy w ogóle cos to działa.
A zanim zaczniesz montaż sprawdź miernikiem czy dysze działają bo w 75% są uszkodzone


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2015, 15:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak sprawdzić dysze? Tak się składa, że też mam to ustrojstwo i wypadałoby podpiąć. vwyogi, gdzie podłączyłeś plus od dysz?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2015, 16:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Probe041 napisał(a):
Jak sprawdzić dysze? Tak się składa, że też mam to ustrojstwo i wypadałoby podpiąć. vwyogi, gdzie podłączyłeś plus od dysz?


sprawdzasz miernikiem czy jest "przejście" tak jak żarówkę.
Plus gdzies wpiąłem za skrzynka bezpieczników z tego co pamiętam do biało/zielonego przewodu który idzie do grzania lusterek/szyby tylnej


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2015, 16:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wiem o który kabelek chodzi, właśnie o nim myślałem ale wolałem się upewnić ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2015, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
U mnie wiązka jest zamontowana w aucie więc nie muszę jej przekładać , wolna kostka własnie jest w tej instalacji co idzie do pompek w zbiorniczku , do silnikczka wycieraczek i kilku czujników. Więc wiązka od skrzynki bezpieczników idąca do komory silnika jest , planuje przepiąc w tej wiązce w kostce przy skrzynce przewod własnie od tych sprysków i podłączyc go z podgrzewaniem lusterek. Tylko pytanie jest czy wogóle warto się w to bawić ?? Czy to podgrzewanie cos pomaga wogóle w zimie... ?? Bo myslę też nad innym rozwiązaniem , nad podgrzewaczem zbiorniczka spryskiwaczy powiązanym z układem chłodzenia, moze to lepsze byłoby rozwiązanie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 15:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 08:46
Posty: 114
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 21 razy
Moim zdaniem możesz sobie darować , to podgrzewanie nie jest jakoś mega przydatne , to jest tylko podgrzewanie dyszy , w zimie jak płyn gdzieś zamarznie to i tak nie poleci , a najczęściej zamraza w trójniku przed spryskiwaczem. Lepszym pomysłem jest zrobić podgrzewanie zbiorniczka grzałką , wtedy taki podgrzewany spryskiwacz ma większe szanse pokazać to do czego został stworzony. Ja pomimo sprawnych grzałek w spryskiwaczach to w zimie zdarza mi się, że i tak płyn nie leci bo gdzieś przymarzło. Jak już się uprzesz to podłączaj pod ogrzewanie tylnej szyby lub lusterek , ma t4-wiki znajdziesz w schemacie skrzynki , inaczej nie ma sensu bo grzeje to i w lecie i w zimie i lubią szybko te grzałki padać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 października 2017, 14:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Jak w oryginale idzie instalacja grzanych spryskiwaczy w krótkim przodzie? Głównie chodzi mi o maske, czy razem z wężykiem od płynu czy jest gdzieś na jakiś spinkach przyczepiona?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 października 2017, 15:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Trytytek nie masz, że się takimi sprawami przejmujesz :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 października 2017, 19:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Nie trytytek tylko pytam jak to jest w oryginale puszczone...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: s.nestor i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB